Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 19.02.2007 17:10 Viestin aihe: |
|
|
RAV on kyllä hieno auto ajaa.
Se on vähän yleistä näillä ns. nelivetosilla sitymaatureilla, että ne sitten kiinni jäädessää ovat todella hyvin kiinni.
Noi viskokytkimet ja muut viritelmät, jotka laittavat myös taakse vetoa ovat melko herkkiä särkymään ja kulumaan kovemmassa käytössä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarih Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 2086 Paikkakunta: Kirkkonummi
|
Lähetetty: 19.02.2007 17:55 Viestin aihe: |
|
|
Pakkuuntunutta lunta kun on tarpeeksi metsätiellä, se on se todellinen este mihin auto jää kiinni. Vaikka kaikki renkaat vetää, eikä maavara riitä, jäädään kiinni tai ainakin matkan eteneminen estyy. Autot ovat sen verran keveitä, että nousevat kovan hangen päälle ja se on siinä. Pehmeää lunta saa kyllä olla melko lailla, eikä menoa haittaa. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Viskivallu Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Elo 2006 Viestejä: 505
|
Lähetetty: 19.02.2007 18:17 Viestin aihe: Re: CR-V |
|
|
Pyrykoira kirjoitti: | Kysymys citymaasturimiehille / Honda CR-V:n omistajille. Onko katsastaja testannut jarrut dynamometrissa ? Eli pyörittänyt erikseen etu ja takaakselit. Ei kuulemma saisi niin toimia, voi rikkoa jotakin.
Näin vastasivat Hondan maahantuonnin teknisessä neuvonnassa. |
Ei pyörittänyt vaan teki tavallisen ajotestin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1284 Paikkakunta: pohjois-häme
|
Lähetetty: 19.02.2007 19:49 Viestin aihe: |
|
|
Olettekos moista nähneet? Kauhea menemään pöykkyyn.
[img][/img] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hiisi Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 255
|
Lähetetty: 19.02.2007 21:14 Viestin aihe: |
|
|
Jari2 kirjoitti: | Olettekos moista nähneet? Kauhea menemään pöykkyyn.
|
Mitä tarkoittaa pöykkyyn? Meillä oli hirviporukassa tuommonen viime vuosikymmenellä, pitkä malli tosin. Se ei ainakaan ollut kauhea menemään mihinkään, lumessa kiinni koko lailla heti kun sai auratulta tieltä pois. Pieni jaappanin ihme Domingokin meni huomattavasti paremmin. Saattoi tosin johtua renkaista, oiskohan siinä fronterassa ollu 245 leveet alla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1284 Paikkakunta: pohjois-häme
|
Lähetetty: 19.02.2007 21:36 Viestin aihe: |
|
|
Toi on lyhyt Frontera. Pöykky meinaa hankea. Rungollinen ja alennusvaihteella varustettu. Jotkut on sanoneet että sinne minne Nivalla mennään, mennään tuolla pätkälläkin. Joskus on vähän ahdistanut kun on pito loppunut, alla on 265 nastattomat renkaat. Mutta ainakaan 40cm hanki ei ole vielä tuntunut missään. Täytyy testailla lisää kun tulee lunta enemmän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hiisi Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 255
|
Lähetetty: 19.02.2007 22:28 Viestin aihe: |
|
|
Jari2 kirjoitti: | Toi on lyhyt Frontera. Pöykky meinaa hankea. Rungollinen ja alennusvaihteella varustettu. Jotkut on sanoneet että sinne minne Nivalla mennään, mennään tuolla pätkälläkin. Joskus on vähän ahdistanut kun on pito loppunut, alla on 265 nastattomat renkaat. Mutta ainakaan 40cm hanki ei ole vielä tuntunut missään. Täytyy testailla lisää kun tulee lunta enemmän. |
Joo se meidän porukan oli pitkä ja ihan ensimmäisiä mitä suomeen tuotiin, semmonen vähän kantikkaampi koppa muistaakseni. Melko matalakin oli. Eikös toi frontera oo isuzun pickupista tehty kitymaasturi samaan tyyliin kuin 4runneri jojotalla ja terrano nissanilla? Heitä sinne alle 235/85 nastarenkaat niin lumessameno paranee huomattavasti verrattuna noihin 265:siin. Ja tuon nivavertauksen voi unohtaa. Onko tuo sun bensa vai diiseli ja paljonko kuluttaa tommosessa arkiajossa/maantiellä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tms Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2004 Viestejä: 460
|
Lähetetty: 19.02.2007 22:42 Viestin aihe: |
|
|
Suzuki sx 4
www.suzuki.fi
Maa varaa ,neli-veto ja ehkä jokseenkin hyvä tiellä,kuin maastossa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 20.02.2007 07:21 Viestin aihe: |
|
|
Tms kirjoitti: | Suzuki sx 4
www.suzuki.fi
Maa varaa ,neli-veto ja ehkä jokseenkin hyvä tiellä,kuin maastossa? |
Mielenkiintoinen malli, varmasti menee paremmin kuin perus henkilöauto. Maavaraakin näytäisi oleva ihan kivasti, kun kattelin tuota liikennevaloissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1284 Paikkakunta: pohjois-häme
|
Lähetetty: 20.02.2007 13:57 Viestin aihe: |
|
|
Bensakoneeella tuo on, kulutus 9,7l/ 100km. Isuzun tekniikkaan tuo perustuu, trooperin osat käy aika pitkälti, opelista ei ole muuta kuin moottori. Ja jos tuon citymaasturi kategoriaan lasket niin et ole kyllä ikinä kunnolla tutkinut. Ei citymaasturit tarvitse alennusvaihdetta, koska niitä ei kannata ajaa pikitieltä pois. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
Liittynyt: 16 Syy 2004 Viestejä: 2678
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tms Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2004 Viestejä: 460
|
Lähetetty: 23.02.2007 21:41 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Tms kirjoitti: | Suzuki sx 4
www.suzuki.fi
Maa varaa ,neli-veto ja ehkä jokseenkin hyvä tiellä,kuin maastossa? |
Mielenkiintoinen malli, varmasti menee paremmin kuin perus henkilöauto. Maavaraakin näytäisi oleva ihan kivasti, kun kattelin tuota liikennevaloissa. |
Löytyykö jokin kattavampi lehti tai netti sivu ,jossa arvioidaan autoa?
Tai auton omistaja?
Todellinen liikkuvuus! Bensan kulutus,suoritus arvojen paikkansa pitävyys. tms. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
HKA Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Hei 2004 Viestejä: 248 Paikkakunta: SAVO
|
Lähetetty: 23.02.2007 22:30 Viestin aihe: |
|
|
Iltasanomien koeajoissa Skeida octavia scout:
Veikkaisin, että on kovat myyntilukemat, mutta ilmeisesti autoja ei ole saatavissa kysyntää vastaavasti. Ei ihme, sillä tarjolla on samat maasto-ominaisuudet kuin citymaastureilla, jollei paremmatkin kykenevän nelivedon vuoksi. Ainakin edellisen Octavian etenemiskyky oli varsin hyvä ja uuden lienee parempi: Ulkonäkö ei paljoa poikkea normifarmareista, ja sen mitä poikkeaa on imagollisesti vain hyväksi! Dieselinä varsinainen vetojuhta. Puolimaasturi niile, jotka ei halua ulkonäöllisesti maasturia! Ainakaan tässä hintaluokassa ei ole ollut vastaavia; kalliimmassa luokassa kylläkin! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ukoutfitters Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Maa 2005 Viestejä: 7
|
Lähetetty: 24.03.2007 23:09 Viestin aihe: |
|
|
Itselläni on Discovery, joka on kyllä hyvä menemään ja tiloiltaankin aivan riittävä. Land Cruiser on toinen hyvä vaihtoehto.
Oma vaatimaton mielipiteeni etenemiskyvystä ja citymaasturin valinnasta on että rengasvalinnalla voi vaikuttaa enemmän kuin automallin valinnalla. Kesäksi citymaasturiin niin korkeat ja "karkeat" renkaat alle kuin mahdollista ja talveksi kapeahkot nastarenkaat.
Renkaiden suhteen joutuu yleensä tekemään kuitenkin kompromissin sillä maastossa hyvät renkaat ovat tieominaisuuksiltaan huonompia ja äänekkäämpiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eräweikko Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Mar 2004 Viestejä: 540
|
Lähetetty: 31.03.2007 10:57 Viestin aihe: |
|
|
Honda C-RV:n dieselistä parin talven kokemus. Hyvin kulkee hangessakin, paremmin kuin uusi bensamalli, joka vaatii kierroksia ettei sammu. Siinä bensaversiossa tosin oli kitkarenkaat, joten täysin vertailukelpoista ajo ei ollut.
Luistonesto/ajonhallinta-automatiikka on tosin kiusallinen, kun kone vähentää kierroksia, kun ihminen haluais lisätä. Mutta ainakin dieselillä pitää menetellä juuri niin.
Kovassa revityksessä visko(?)lukot rupeavat haisemaan. Ihan kuin mädäntynyt raato olis kyydissä.
Tila on mulle riittänyt ja neljälle muulle hirvihommissa.
Parasta on se, kun saa ajaa suoraan. Henkilöautomiehet kiemurtelevat kiviä väistellen. Ja jotka ei väistä, ne hinataan pois, kun öljyt ovat valuneet moottorista veks. Meidän hirviporukasa käynyt näin ainakin kolmelle.
Dynamometrissä katsastusmies kokeili pelkän seisontajarrun.
Täällä aiemmin joku valitti, ettei koirahäkille riitä korkeus maasturin perässä. Jo on korkea häkki!
Mulla C-RV ei ole pelkkä jahtiauto, enempi ajan sillä hyvillä teillä (about 40 000 km/v). Mutta kompromisseja täytyy tehdä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|