| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
esa g Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2024 11:24 Viestin aihe: |
|
|
| Näin se on kun sanoit. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Heero Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2024 16:52 Viestin aihe: |
|
|
Nähty on tosiaan tunnin tai parin suorituksia, enkä omaan pakastimeen haluaisi. Sekin on hienoa, kun tulee seuraavana ja huomaa, että lihamyllyä on oltu pesevinään.
En pääse itse edes tuholan aikaan, tunti tai pari menee enemmän. Mutta eipä ammattilaisen laatukaan pärjää omalle työlle.
Se on sitten jokaisen oma asia, kuinka tarkka on riittävän hyvä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jyrkkä D Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2024 09:38 Viestin aihe: |
|
|
| Kauheasti riippuu siitäkin, kuinka tarkkaan yrittää ottaa jokaisen gramman talteen. Jos ottaa kaikki kylkiluiden välit jne. niin sitten kuluu paljon aikaa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 23718 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 20.10.2024 12:36 Viestin aihe: |
|
|
Jos pystyy peraata ruhosta lihaa tahdilla +2kg tunti niin kannattaa peraata. Siis just kylkiä tms. Mut eihän peuras paljo siellä ole. Käytän ehkä varttin kylkien kanssa aikusella peuralla. Hatusta heitetty arvio. Rasvaa on niissä paljon ja niitä ei voi vain vetää ilman siistimistä myllyyn. Kuten esim kauris ja peuran vasakin joskus on että ei paljo muuta tartte ku myllyttää meneen. Pyrin ottamaan aika tarkoin lihat mut en ala nyhrätä koska harvoin aikani edes riittää siihen. On töihin menoa jne niin aina jotain aikataulua vasten pitää vetää kiireellä. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Oskari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2024 13:45 Viestin aihe: |
|
|
| Heero kirjoitti: | Nähty on tosiaan tunnin tai parin suorituksia, enkä omaan pakastimeen haluaisi. Sekin on hienoa, kun tulee seuraavana ja huomaa, että lihamyllyä on oltu pesevinään.
En pääse itse edes tuholan aikaan, tunti tai pari menee enemmän. Mutta eipä ammattilaisen laatukaan pärjää omalle työlle.
Siis meinaat että leikkoot lihat paremmin kuin ammattilainen? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2024 14:37 Viestin aihe: |
|
|
Jos kinnerissä roikkuu rasvoista putsaamaton aikuinen peura niin minkä verran prosentteina saatte puhdasta lihaa? Jos kiväärillä ammutu lavan taakse mut ei lavoille.
Mulla tais tulla silti yli 55% vaikka olevana sitä rasvaa oli sentti kaupalla joka paikas _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jyrkkä D Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.10.2024 07:12 Viestin aihe: |
|
|
| 2 kokonaista kaurista kinneristä, yhden kauriin jauhelihat (oli valmiina palasina vakuumissa), hirven paisti ja 5kg hirveä jauhelihaksi (oli isoina palasina muovikassissa). Kaikkien vakumointi, punnitus, tekstien printtaus ja paikkojen pesu tasan 3 tuntia. Kyllä siihen vaan aikaa menee, vaikka yrittää painaa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Heero Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.10.2024 07:23 Viestin aihe: |
|
|
| Oskari kirjoitti: | | Heero kirjoitti: | Nähty on tosiaan tunnin tai parin suorituksia, enkä omaan pakastimeen haluaisi. Sekin on hienoa, kun tulee seuraavana ja huomaa, että lihamyllyä on oltu pesevinään.
Tarkemmin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.10.2024 07:38 Viestin aihe: |
|
|
Siinä ei saa oikein mennä aikaa palotteluun ku puoli tuntia per eläin. Että jää kaksi tuntia muuhun. Tietty jos saa punnita ja tulostaa tarran suoraa niin se nopeuttaa huimasti. Lihan jauhaminen ja myllyn pesu ottaa aika saman, oli jauhettavana yksi tai kaksi kaurista. Pesu siinäkin suurimman ajan vie.
Mulla menee kyllä kauriin kanssa varmaan se liki tunti että kauris on kinneristä pakkaus ja jauhamisvalmiina.
Mutta huima on tahti jos kaksi kaurista ja hirvenjauhelihat on kolmeen tuntiin samalla lailla laitettuna ku täällä asia nähdään. Ei se varmasti mahdoton ole. Uskon että siivoan ja vakumoin yhtä nopeasti kuin kuka tahansa. Myös lihat jauhan juuri sitä tahtia ku mylly antaa myöden. Jos pystyy paloitella kauriin puoleen siinä ajassa kuin minä, eli ammattilihanleikkaajan urakkatahdilla niin kolmeen tuntiin on mahdollista varmasti päästä. Mutta puoli tuntia on oikeasti aika kova aika kauriillekin. Minä luulen että mulla menis kahdessa kauriissa 4-5 tunnin väliin _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.10.2024 07:44 Viestin aihe: |
|
|
Toki on niin erilaisia vehkeitä. Nopeita vakuumikoneita, punnitseva tarrakone, huonoja ja hyviä myllyjä ja pesumahiksia jne. Kun kerätään minuutteja niin kertyyhän monesta asiasta. Tai minkä kokoisia paloja pakastetaan jne. Eli jos minäkin leikkaan kaksi kaurista kahteen tuntiin niin minulla menee silti pakkaamiseen ja laputtamiseen varmaan tunti. Ei vaan pysty laittaa nopeammin lihaa pussiin ja punnita ja käsin kirjoittaa. Tuohon päälle lihamyllytys, työvälineiden pesut ja paikkojen siivous. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jyrkkä D Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.10.2024 07:51 Viestin aihe: |
|
|
| Mulla on Brotherin tarratulostin. Se on tosi kätevä. Ja lavat ja potkat vedän kaikki jauhelihaksi. Myllyn pesuun menee alle 5 minuuttia, aika pieni laite. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.10.2024 08:06 Viestin aihe: |
|
|
Vedän kans ainaki myyntilihoista lavat jauhelihaksi. Mutta itelle ku jätän esim kauriit niin jätän lavat luineen jos ei ole ammuttu. Se nopeuttaa leikkuuta. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Takkutikka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.10.2024 08:20 Viestin aihe: |
|
|
| Parhaimmat lihat olen saanut aikaan, kun olen käyttänyt siiviläkippoja jokaisessa työvaiheessa. Sama idea, mitä raakakypsytyksessä(ylimääräinen kosteus pois). Lihan väri muuttuu kirkkaan punaiseksi ja on helppo käsitellä. Kylmään laittaminen eri työvaiheiden välillä ettei lihat lämpeä. Tilava jääkaappi/kylmiö tuo joustavuutta eikä tarvitse sekuntaattorin kanssa saada lihoja pakkaseen, sekä valmistaessa maku on paljon parempi. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Oskari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.10.2024 13:08 Viestin aihe: |
|
|
| Heero kirjoitti: | | Oskari kirjoitti: | | Heero kirjoitti: | Nähty on tosiaan tunnin tai parin suorituksia, enkä omaan pakastimeen haluaisi. Sekin on hienoa, kun tulee seuraavana ja huomaa, että lihamyllyä on oltu pesevinään.
Tarkemmin. |
🤣🤣, aina vaan paranee heeron tieto ja osaaminen.
Ilmeisesti sun tuntema "ammattilainen" ei kuitenkaan ole se ammattilainen.
Mutta hyvä että on itsetunto kohdillaan |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Heero Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.10.2024 15:28 Viestin aihe: |
|
|
| Taas saatiin molemmat hyvät naurut, mutta nauretaan eri asioille. |
|