Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 13.02.2019 13:44 Viestin aihe: |
|
|
Putukiffeli kirjoitti: | rta72 kirjoitti: | se arvon pudotus 7v. vanhassa kiisselimersussa aika järkytys |
Mitä kalliimpi ritsa uutena, sitä suurempi pudotus /kk. X-trailin hinta on tippunut 400€/kk, mutta W211 mersun hinta tippui 700€/kk.
Toyotan omalla laskurilla auton arvo tippuu bensanelikossa noin 510€ joka kuukausi, jos laskee tämän arvion mukaan: Viimeinen osamaksuerä ja taattu hyvityshinta: 18 266,00 €
Siihen vielä käsiraha ja kuukausittainen lyhennyshinta sekä muut kulut, niin tekee mieli hankkia hevonen ja rattaat
7 vuoden takuu varmaan ainakin osittain. |
Noin se menee uusissa ja uudehkoissa autoissa. Toisaalta, sitten kun sitä rahaa palaa niin !&%¤#"! jo valmiiksi on sama vähän venyttää budjettia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5488 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 13.02.2019 16:52 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Erikoista on että Kia:n maasturi on hinnat alkaen awd:na 5000e kalliimpi kuin rav4.. Mikähän siinä on taustalla? |
Siinä on "moottori" vs. hinnat alkaen RAV. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rta72 Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Tam 2015 Viestejä: 198
|
Lähetetty: 13.02.2019 19:36 Viestin aihe: |
|
|
Putukiffeli kirjoitti: | rta72 kirjoitti: | se arvon pudotus 7v. vanhassa kiisselimersussa aika järkytys |
Mitä kalliimpi ritsa uutena, sitä suurempi pudotus /kk. X-trailin hinta on tippunut 400€/kk, mutta W211 mersun hinta tippui 700€/kk.
Toyotan omalla laskurilla auton arvo tippuu bensanelikossa noin 510€ joka kuukausi, jos laskee tämän arvion mukaan: Viimeinen osamaksuerä ja taattu hyvityshinta: 18 266,00 €
Siihen vielä käsiraha ja kuukausittainen lyhennyshinta sekä muut kulut, niin tekee mieli hankkia hevonen ja rattaat
Lainaus: | Erikoista on että Kia:n maasturi on hinnat alkaen awd:na 5000e kalliimpi kuin rav4.. Shocked Mikähän siinä on taustalla? |
7 vuoden takuu varmaan ainakin osittain. |
nojoo, ehkä ihan ei suoria johtopäätöksiä tosta taatusta hyvityshinnasta voi vetää. Aika järkytys jos auton arvo olisi neljän(?) vuoden jälkeen 18266e, ehkä sillä kiialla...
4 v. vanha awd rav4
https://www.nettiauto.com/toyota/rav4/9997931 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rta72 Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Tam 2015 Viestejä: 198
|
Lähetetty: 13.02.2019 19:42 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Lainaus: | Erikoista on että Kia:n maasturi on hinnat alkaen awd:na 5000e kalliimpi kuin rav4.. Mikähän siinä on taustalla? |
Siinä on "moottori" vs. hinnat alkaen RAV. |
Mitä siis meinaat?
KIA 2.2 CRDi 6MT 4WD 44 647 € (ilmeisesti hinnat alkaen)
Toyota RAV4 5-ovinen Active 2.0 VVT-iE 6 M/T (Neliveto) 37 849 € (hinnat alkaen)
Vai onko toi joku rolls roycen moottori kuin noin kallis on?
Ton auton kanssa olisin jo huolissani auton arvon laskusta. Yhtään siis vähättelemättä KIAa, voi olla hyväkin auto en oo ajanu. Pitkä takuu ainakin, appiukolla tosin KIA ceedistä meni turbo tasaisin väliajoin, korjattii pari kertaa takuuseen ja sai muistaakseni sen jälkeen uuden tai jotenkin hyvityksen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2686
|
Lähetetty: 13.02.2019 19:58 Viestin aihe: |
|
|
Kiallakinon on ihan eri malleja, tuo taitaa olla Sorento ja vielä 2,2 disu vrt pensarav4... Olisiko Sportage suorempi verrokki kuitenkin ja pensalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Putukiffeli Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Hel 2009 Viestejä: 1636 Paikkakunta: Uusimaa
|
Lähetetty: 13.02.2019 21:03 Viestin aihe: |
|
|
Juu toi 2.2L kone viittaa Kian suurimpaan maasturiin, eli Sorentoon. Sportagessa vastaava ois 1.6 litranen ja manuaalinaihteinen awd. Se maksaa noin 40k€.
Meillä on ollut kolme Hyundaita, ja ei voi valittaa. Hyviä ja luotettavia pelejä ovat olleet kaikki. Ja sama autohan Hyundai on kuin Kia. Toinen on isän omistaman tehtään tuotos ja toinen pojan omistaman tehtaan. _________________ Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5488 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 13.02.2019 21:08 Viestin aihe: |
|
|
rta72 kirjoitti: | jkvi kirjoitti: | Lainaus: | Erikoista on että Kia:n maasturi on hinnat alkaen awd:na 5000e kalliimpi kuin rav4.. Mikähän siinä on taustalla? |
Siinä on "moottori" vs. hinnat alkaen RAV. |
Mitä siis meinaat?
KIA 2.2 CRDi 6MT 4WD 44 647 € (ilmeisesti hinnat alkaen)
Toyota RAV4 5-ovinen Active 2.0 VVT-iE 6 M/T (Neliveto) 37 849 € (hinnat alkaen)
Vai onko toi joku rolls roycen moottori kuin noin kallis on?
Ton auton kanssa olisin jo huolissani auton arvon laskusta. Yhtään siis vähättelemättä KIAa, voi olla hyväkin auto en oo ajanu. Pitkä takuu ainakin, appiukolla tosin KIA ceedistä meni turbo tasaisin väliajoin, korjattii pari kertaa takuuseen ja sai muistaakseni sen jälkeen uuden tai jotenkin hyvityksen. |
Vääntöä taitaa olla yli puolet enemmän ja tehoa muutama kymmenen hevosta enemmän. Peräkärrypaino jarrullisena ainakin minulla 2500kg. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 3115
|
Lähetetty: 14.02.2019 04:11 Viestin aihe: |
|
|
Kertokaapas nyt tyhmälle, että miksi tuo RAV4 hybrid on kiinnostava kampe? Ymmärrän että Toyota merkkinä kertoo monelle laadusta jne ja että tuo uusi kori on ihan kopsakan näköinen, mutta miksi juuri tuo hybrid olisi erityisen kiinnostava?
Eli siis jos ei oteta nyt tarkempaan syyniin miten missäkin autossa neliveto toimii tai muita vastaavia seikkoja, niin minusta tuo RAV4 hybridi tekniikka ei vakuuta. Käsittääkseni tuo ei ole plug-in hybridi vaan se kehittää virtaa ajon aikana. Kulutus on kuitenkin noin 6L satasella ja päästöt noin 130. Eli ei ole veroiltaan mitenkään erikoisen halpa ja soppakin maistuu.
Itseä kiinnostaisi selvästi enemmän esimerkiksi mitsun outlander tai volvon hybridit. Toki riippuuhan se paljon myös käytöstä. Itsellä on aika paljon tuota pätkäajoa, jonka pystyisi ajamaan pelkällä sähköllä edullisesti. Päästötkin on olemattomat joten vero on pieni. Pidemmillä väleillä mitsu syö noin 7l sataselle ilman seinästä tulevaa sähköä ja volvo hörppää jopa 9,5L satkulle. Toki Volvossa on heti sellainen bensiinimoottori että ei ainakaan voima lopu kesken. Tuota nyt ei toki mihinkään tarvitse, mutta olisihan se 400 heppaa ja noin 5s 0-100 tietysti kiva. Ja volvo on vähän eri hintaluokassa, mutta mitsu taas aika lähellä.
Lähinnä vaan mietin sitä, että jos pätkäajoa on paljon, niin itse katselisin noita ladattavia vehkeitä. Toki tuollekin löytää sopivan tarpeen, esimerkiksi jos ajo on pääosin pidempiä välejä joihin sähkölataus ei riitä. Minusta tuo vaan on vähän hölmöä ettei sähköautoa voi ladata seinästä ja auto lataisi ajon aikana tarpeen mukaan lisää. Tai sitten olen tajunnut tuon systeemin väärin. En kyllä ole merkittävästi perehtynytkään. Esimerkiksi mitsulla pääsee sen 50km pelkällä sähköllä, joten onhan siinäkin jo soma siivu päivittäistä arkiajoa, eikä se kuitenkaan syö kuin noin litran enemmän tuosta eteenpäin. Minusta tuo vaan olisi toimivampi konsepti noin, että autoa voi ladata seinästä ja ajaa pelkällä sähköllä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5488 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 14.02.2019 08:48 Viestin aihe: |
|
|
Toyota on siinä mielessä "nykyajan" valinta, että on kuitenkin hybridi, josta tulee tehoihin nähden verrattain pieni kulutus. Eikä ne päästöt sitä kautta niin isoja ole auton koko huomioiden.
Ja koska ei ole plugari niin ei tarvitse huolehtia latailuista eikä tolpista. Missäpä niitä täällä korvessa olisi.
Ja Toyota on käyttänyt Lexuksen kera tuota tekniikkaa vuosikausia> on varmasti markkinoilla yksi toimivimmista vehkeistä. Mm. naapuriin uusattiin Mersun GLC 350e:hen ajoakusto vuoden vanhana. Meni toki takuuseen, n. 11 k€. Mutta entäs taas vuoden päästä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 3115
|
Lähetetty: 14.02.2019 09:00 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Ja koska ei ole plugari niin ei tarvitse huolehtia latailuista eikä tolpista. Missäpä niitä täällä korvessa olisi. |
Asuuko joku uuden hybridiauton ostaja kenties vielä sähköttömässä torpassa? Luultavasti ei, joten eikö sitä sähköä saa silloin siitä seinästä. Luotettavuus on kieltämättä hyvä näkökulma ja siitä syystä en itse tähän kelkkaan vielä lähtisi ollenkaan. Seurailisin ennemmin miten nuo kestää pitkässä juoksussa aikaa ja antaa tekniikan kehittyä. Ajatuksena kyllä hyvä jos polttoaineen hinta jatkaa nousuaan. Ja kieltämättä noissa on aivan kohtalainen kulutus ja ehkä sinällään varteenotettava vaihtoehto jos on uutta ostamassa. Ei se kuitenkaan ole niin merkittävä säästö että ostaisin missään nimessä uutta sen takia että saisin vanhan päivitettyä hybridiin. Jos auto muuten on sellainen minkä haluan ja haluan uuden päivittää, niin silloin aivan ok vaihtoehto, mutta edelleen kokisin että parempiakin hybridi vaihtoehtoja olisi tarjolla. Tuskin se tuostakaan luotettavuutta vähentäisi jos olisi mahdollista ladata seinästä ja akaa pelkällä sähköllä lyhyitä ajoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 14.02.2019 09:03 Viestin aihe: |
|
|
Aika kaukana kuitenkin "metsästäjän kulkupelistä" lienee jokainen sähköauto tänäpäivänä?
Siis kun mietitään juuri käyttöominaisuuksia ja olosuhteita. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Putukiffeli Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Hel 2009 Viestejä: 1636 Paikkakunta: Uusimaa
|
Lähetetty: 14.02.2019 09:07 Viestin aihe: |
|
|
Valto. kirjoitti: | Kertokaapas nyt tyhmälle, että miksi tuo RAV4 hybrid on kiinnostava kampe? . |
Ei kai täällä kukaan ole sitä kiinnostavana pitänyt?
Volvot taidetaan muuten tehdä kiinassa nykyään. Saas nähdä millaisia ovat kestoltaan. _________________ Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5488 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 14.02.2019 09:15 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Asuuko joku uuden hybridiauton ostaja kenties vielä sähköttömässä torpassa? Luultavasti ei, joten eikö sitä sähköä saa silloin siitä seinästä. |
Saahan sitä seinästä, mutta moneen torppaan on tehtävä sähkösydeemeihin muutoksia, jos meinaa latailla.
Volvo-kortti on mainittu. Hyvä vehje toimiessaan ja silloin kun sitä sähköä riittää. Sähkön loppuessa (20-40km) jälkeen kulutus kasvaa melkoisesti. Toyotassa taas kulutus on tasaista ilman lataushuolia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 3115
|
Lähetetty: 14.02.2019 11:43 Viestin aihe: |
|
|
Ei kai nuo hybridit nyt niin huonoja vaihtoehtoja ole metsästäjälle. Taitaa monelle metsästäjälle auton tarve olla 90 prosenttisesti tavallista arkiajoa ja jahtihommissa korkeampi maavara on tärkein ominaisuus ja neliveto hyvä plussa. Sellainen todellinen hardcore maasturin todellinen tarve taitaa olla aika vähäistä. Toki jollakin sekin tarve on. Mutta minusta esimerkiksi pajeroa ja land cruiseria on jo suunniteltu hybridinä, joten en näkisi syytä miksi tuollainen ei voisi palvella vaativammankin käyttäjän tarpeita. Pelkkään sähköön en siirtyisi mistään hinnasta ennen kuin tekniikka kehittyy merkittävästi ja latauspistokkeita on joka ikisellä peräkylän kylmäasemalla.
Volvon kulutus pelkällä bensalla on kyllä kova. Itseä tuo ei haittaisi koska arkiajot menisi pelkällä sähköllä. Mutta mitsu ei vie kuin sen litran toyotaa enemmän pelkällä bensalla ja silläkin ajaa varmasti suurin osa enimmät arkiajot pelkällä sähköllä.
Eikä siinä mitään että jollekin tuo Toyotan systeemi on varmasti parempi. Mutta ihmettelen mitä haittaa siitä olisi jos saisi ladattua halvalla seinästä ja pystyisi ajamaan edullisemmin halutessaan pelkällä sähköllä. Ainakin minä näkisin tuollaisen huomattavasti kiinnostavampana vaihtoehtona enkä näe mitään etua siinä että tuo ei ole mahdollista. Minusta tuo ei nykyisellään ole kuin hiukan taloudellisempi bensakone. Kulutus ei millään mittarilla ole erityisen alhainen vaikka kohtalaisen matala onkin. Autossa on kuitenkin sellaista tekniikkaa, että epäilisin jälleenmyyntiarvon romahtavan kun ikää ja kilometrejä kertyy. Epäilen että alkuperäisillä akuilla ei puolta miljoonaa ajeta, joten kallis remontti odottaa ennemmin tai myöhemmin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10355 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 14.02.2019 12:15 Viestin aihe: |
|
|
Enempihän tuo akkujen vanheneminen koskee juuri niitä plugareita kuin tuollaista ajosta lataavaa hybridiä.
Ja muiden osalta tuo tekniikan kestävyys on enempi kysymysmerkki, kun ei ole mitään kokemusta pitkällä aikavälillä.
Suomessakin on kuitenkin 15 vuotta vanhoja Priuksia liikenteessä ja käsittääkseni olleet vikatilastoissa ihan parhaasta päästä. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|