OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kokemuksia Suzuki Jimnystä?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 50, 51, 52  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
vesay
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Hel 2012
Viestejä: 96

LähetäLähetetty: 01.11.2013 15:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin omalla jimmyllä just kaupas ja ku käänyin kotiparkkipaikalle neliveo päällä kurvissa etuakselista kuulu napsutusta. Kokeilin parkkiksella ja kumpikin puoli napsutti etupäästä kun ajoi ympyrää. Ratti kääntyi ihan normaalisti eikä muutenkaan mitään epänormaalia ole tullut vastaan, muutakun että joku huligaani murtautu autoon viimesunnuntaina pasko oven lukon ja varasti navigaattorin ja jotain muuta. Oli muuten koittanu ruuvimeisselillä startata jimmyy muttei vissii ollu lähteny liikkeelle, rumat jäljet jäi virtalukkoo. Mutta niin, olisko siä vetoniveles jotain vikaa vai mitä? onko kokemuksia? suoralla ei kuulu ääni.
_________________
yksikin supi on liikaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 01.11.2013 15:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Murrokset menny tod.näk.
Oliko siellä miten paljon rasvaa jäljellä kun avasit ne olkatappien laakereita vaihtaessasi?
Jimpalla muuten ei pidä ajella nelikolla pitävällä alustalla.

http://www.skruvat.fi/Nivelsarja-vetoakseli-P37125.aspx

En ole kokeillut, mutta voi olla vttumainen saada vanha irti vetarista.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vesay
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Hel 2012
Viestejä: 96

LähetäLähetetty: 01.11.2013 17:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ei siä paljoo ollu, itte laitoin desin verran uutta vasuu sinne
_________________
yksikin supi on liikaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17160
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 01.11.2013 17:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nuo murrokset lienee jimnyn heikko lenkki, eräs saksalainen jahtimies moitti että 25000km niin oli valmiit. ja tuskin tuo ukko runno kyllä yhtään, jossain tammenterhometsässä ajeli.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vesay
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Hel 2012
Viestejä: 96

LähetäLähetetty: 01.11.2013 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No juu, mutta tolla mun koslalla ei oo ajettu ku vasta 160 tonnii? aika ihme juttu kyl..
Mites muute tuo ku riude mainitsi ettei jimmyllä pidä ajella kiinteillä alustoilla ku jotkut ajelee koko talven neliveto päällä? Onko se vauhti sitte tuolle nelikolle liika vai kui sillä ei sovi hurvailla?
_________________
yksikin supi on liikaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9505

LähetäLähetetty: 01.11.2013 18:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vesay kirjoitti:

Mites muute tuo ku riude mainitsi ettei jimmyllä pidä ajella kiinteillä alustoilla ku jotkut ajelee koko talven neliveto päällä? Onko se vauhti sitte tuolle nelikolle liika vai kui sillä ei sovi hurvailla?


Keskitasauspyörättömyys rikkoo paikkoja pidemmän päälle. Etu ja taka-akseli pyörivät samaa vauhtia =myrkkyä kaarteissa pitävällä alustalla. Ei nopeudella sinäänsä merkitystä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 01.11.2013 18:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jakolaatikossa kun ei ole tasauspyörästöä, ja linkussa olevat renkaat pyrkivät pyörimään samaa nopeutta suorana olevien takarenkaiden kanssa, jonkun paikan on pakko luistaa.
Jos se ei ole rengas (pitävällä alustalla), niin melkoisia voimia kohdistuu voimansiirtoon.

Mitä enempi rattia kääntää, sitä pahempi.
Eli kaupungissa pyörittely on pahempaa kuin maantiellä ajo.

edit: wikke ehtikin ensin
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Comax
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2007
Viestejä: 635
Paikkakunta: Rovaniemi, Finland

LähetäLähetetty: 01.11.2013 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Eli kaupungissa pyörittely on pahempaa kuin maantiellä ajo.

Itsellä vitarasta räjähti murros moottorijarrutuksessa liikennevaloihin tullessa, kun olikin paljas asfaltti vastassa. Komea kolina kuuluikin, kun nilkutin parkkiin ja ihmettelemään mikä räjähti.

Tuon tapauksen jälkeen olenkin ajellu takaveto päällä maanteillä, navat kiinni niin saa nelivedon päälle jos tarvii jossain vaiheessa vetoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 01.11.2013 20:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep, se kirjoitetaan vetopyörästö, ei jarrutuspyörästö Very Happy
Itseasiassa nyt kun asiaa miettii tarkemmin, niin itse kun suosin pelillä kuin pelillä moottorijarrutusta, se ei tosiaan ole nelikko päällä kovin terveellistä.
Tai mikä sen vaikutuksen osuus nyt sitten onkaan, mutta kuitenkin.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9505

LähetäLähetetty: 01.11.2013 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
itse kun suosin pelillä kuin pelillä moottorijarrutusta


Niin itsekkin kun harrastaa jonkin sortin ennakoimista eikä lurttu pohjaan ja jarrut pohjaan ajoa. Välillä perseessä roikkuville runkkareille joutuu kuitenkin painamaan jarrupoljinta sen verran että valot syttyy ja reppanat huomaavat/tiedostavat hidastumisen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vesay
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Hel 2012
Viestejä: 96

LähetäLähetetty: 04.11.2013 08:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olraid, itellä ei ol yhtään aikasempaa nelikkoo takana joten nämä murrokset on täysin uus juttu. Se vissiin on siinä vetonivelen "kupin" sisällä vaiko kö? onkos se vaikee vaihtaa tai netis jotain ohjeita siihe? saako niitä murroksia ostettuu erikseen jostain vai onko siihen ny sitte hankittava koko vetonivel uus, kummallekki puolelle? Nii juu ja se tärkein kysymys, uskaltaako tuolla ny ajaa takavedolla, sen ei vissii pitäs niin kovin rasittaa sitä murrost. Se pauke mutkis ei mikään hirveen kova oo ja kuulin sen vasta ku ajoin ikkuna auki.

Kauheesti olis taas kysymyksiä, hienoo jos joku tietäis vastauksetki Smile Kiitti riudelle ku muistutte ettei zimillä sovi kurvailla nelivetosena pitävällä alustalla, en jotenkaan ol hoksannu että siinä ei oo tasauspyörästöö ja pikkusen hirvittää muistella niitä tilanteita missä "testailin" nelivetoo ny just ku koslan ostin. ja vielä ku ei siä tosiaankaan sitä vaseliinii ollu juurikaan niveles ennenku vaihdoin laakerit ja lykkäsin sitä vasuu. saaki sen navan sitte taas avata heti uudestaa. No, onpahan tuorees muistis miten homma tapahtu Laughing
_________________
yksikin supi on liikaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 04.11.2013 09:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Murroksesta oli linkki jo ylempänä.
Aiheesta jotain: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=4543

Eiköhän tuo samanlainen ole sj:ssä ja jimpassa.

Lontooksi voi asiasta etsiä hakusanoilla JIMNY OUTER CV JOINT
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vesay
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Hel 2012
Viestejä: 96

LähetäLähetetty: 04.11.2013 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riude linkitti tuonne alkuun jonku nivelen joka makso pikkusen vajaan 50, onko se ihan ehta peli ku noissa foorumeissa ukot puhuu et maksas monta sataa? tarttis sitte sen toisen puolenki nivelen jossa on se pidempi vetoakseli eli siis vasemmanpuoleinen.
_________________
yksikin supi on liikaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 05.11.2013 00:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eiköhän nuo nivelet ole samat molemmin puolin, se vetarihan se vaan pidempi on? Shocked
Laadusta en mitään tiedä.
Luulisin, että satojen eurojen murroksilla tarkoitetaan jotain tsl:n tms. valmistajan erikoisvahvoja niveliä rankkaan offi-käyttöön.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kömy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 848

LähetäLähetetty: 06.11.2013 00:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mosberg kirjoitti:
Pystyyhän nuo nappulat nastoittamaan.Itellä suunnitteilla että nastoittas.
itellä nuo saharat on kyllä liukkaat ,pari kertaa ollu jo lähellä että mennee
mettähallituksen puolelle.


Joko Mosbergi lykkäs nastat nappula renkaisiin? Mitä kustansi?
Entäs pito, paraniko?
_________________
Kyllähän se kuula lentää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 50, 51, 52  Seuraava
Sivu 30 Yht. 52

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com