Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
vesay Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 20 Hel 2012 Viestejä: 96
|
Lähetetty: 01.11.2013 15:27 Viestin aihe: |
|
|
Kävin omalla jimmyllä just kaupas ja ku käänyin kotiparkkipaikalle neliveo päällä kurvissa etuakselista kuulu napsutusta. Kokeilin parkkiksella ja kumpikin puoli napsutti etupäästä kun ajoi ympyrää. Ratti kääntyi ihan normaalisti eikä muutenkaan mitään epänormaalia ole tullut vastaan, muutakun että joku huligaani murtautu autoon viimesunnuntaina pasko oven lukon ja varasti navigaattorin ja jotain muuta. Oli muuten koittanu ruuvimeisselillä startata jimmyy muttei vissii ollu lähteny liikkeelle, rumat jäljet jäi virtalukkoo. Mutta niin, olisko siä vetoniveles jotain vikaa vai mitä? onko kokemuksia? suoralla ei kuulu ääni. _________________ yksikin supi on liikaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 01.11.2013 15:42 Viestin aihe: |
|
|
Murrokset menny tod.näk.
Oliko siellä miten paljon rasvaa jäljellä kun avasit ne olkatappien laakereita vaihtaessasi?
Jimpalla muuten ei pidä ajella nelikolla pitävällä alustalla.
http://www.skruvat.fi/Nivelsarja-vetoakseli-P37125.aspx
En ole kokeillut, mutta voi olla vttumainen saada vanha irti vetarista. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vesay Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 20 Hel 2012 Viestejä: 96
|
Lähetetty: 01.11.2013 17:34 Viestin aihe: |
|
|
No ei siä paljoo ollu, itte laitoin desin verran uutta vasuu sinne _________________ yksikin supi on liikaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17159 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 01.11.2013 17:43 Viestin aihe: |
|
|
nuo murrokset lienee jimnyn heikko lenkki, eräs saksalainen jahtimies moitti että 25000km niin oli valmiit. ja tuskin tuo ukko runno kyllä yhtään, jossain tammenterhometsässä ajeli. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vesay Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 20 Hel 2012 Viestejä: 96
|
Lähetetty: 01.11.2013 18:00 Viestin aihe: |
|
|
No juu, mutta tolla mun koslalla ei oo ajettu ku vasta 160 tonnii? aika ihme juttu kyl..
Mites muute tuo ku riude mainitsi ettei jimmyllä pidä ajella kiinteillä alustoilla ku jotkut ajelee koko talven neliveto päällä? Onko se vauhti sitte tuolle nelikolle liika vai kui sillä ei sovi hurvailla? _________________ yksikin supi on liikaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9505
|
Lähetetty: 01.11.2013 18:47 Viestin aihe: |
|
|
vesay kirjoitti: |
Mites muute tuo ku riude mainitsi ettei jimmyllä pidä ajella kiinteillä alustoilla ku jotkut ajelee koko talven neliveto päällä? Onko se vauhti sitte tuolle nelikolle liika vai kui sillä ei sovi hurvailla? |
Keskitasauspyörättömyys rikkoo paikkoja pidemmän päälle. Etu ja taka-akseli pyörivät samaa vauhtia =myrkkyä kaarteissa pitävällä alustalla. Ei nopeudella sinäänsä merkitystä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 01.11.2013 18:54 Viestin aihe: |
|
|
Jakolaatikossa kun ei ole tasauspyörästöä, ja linkussa olevat renkaat pyrkivät pyörimään samaa nopeutta suorana olevien takarenkaiden kanssa, jonkun paikan on pakko luistaa.
Jos se ei ole rengas (pitävällä alustalla), niin melkoisia voimia kohdistuu voimansiirtoon.
Mitä enempi rattia kääntää, sitä pahempi.
Eli kaupungissa pyörittely on pahempaa kuin maantiellä ajo.
edit: wikke ehtikin ensin _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Comax Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Mar 2007 Viestejä: 635 Paikkakunta: Rovaniemi, Finland
|
Lähetetty: 01.11.2013 19:35 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Eli kaupungissa pyörittely on pahempaa kuin maantiellä ajo.
|
Itsellä vitarasta räjähti murros moottorijarrutuksessa liikennevaloihin tullessa, kun olikin paljas asfaltti vastassa. Komea kolina kuuluikin, kun nilkutin parkkiin ja ihmettelemään mikä räjähti.
Tuon tapauksen jälkeen olenkin ajellu takaveto päällä maanteillä, navat kiinni niin saa nelivedon päälle jos tarvii jossain vaiheessa vetoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 01.11.2013 20:05 Viestin aihe: |
|
|
Jep, se kirjoitetaan vetopyörästö, ei jarrutuspyörästö
Itseasiassa nyt kun asiaa miettii tarkemmin, niin itse kun suosin pelillä kuin pelillä moottorijarrutusta, se ei tosiaan ole nelikko päällä kovin terveellistä.
Tai mikä sen vaikutuksen osuus nyt sitten onkaan, mutta kuitenkin. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9505
|
Lähetetty: 01.11.2013 21:32 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | itse kun suosin pelillä kuin pelillä moottorijarrutusta |
Niin itsekkin kun harrastaa jonkin sortin ennakoimista eikä lurttu pohjaan ja jarrut pohjaan ajoa. Välillä perseessä roikkuville runkkareille joutuu kuitenkin painamaan jarrupoljinta sen verran että valot syttyy ja reppanat huomaavat/tiedostavat hidastumisen... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vesay Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 20 Hel 2012 Viestejä: 96
|
Lähetetty: 04.11.2013 08:29 Viestin aihe: |
|
|
Olraid, itellä ei ol yhtään aikasempaa nelikkoo takana joten nämä murrokset on täysin uus juttu. Se vissiin on siinä vetonivelen "kupin" sisällä vaiko kö? onkos se vaikee vaihtaa tai netis jotain ohjeita siihe? saako niitä murroksia ostettuu erikseen jostain vai onko siihen ny sitte hankittava koko vetonivel uus, kummallekki puolelle? Nii juu ja se tärkein kysymys, uskaltaako tuolla ny ajaa takavedolla, sen ei vissii pitäs niin kovin rasittaa sitä murrost. Se pauke mutkis ei mikään hirveen kova oo ja kuulin sen vasta ku ajoin ikkuna auki.
Kauheesti olis taas kysymyksiä, hienoo jos joku tietäis vastauksetki Kiitti riudelle ku muistutte ettei zimillä sovi kurvailla nelivetosena pitävällä alustalla, en jotenkaan ol hoksannu että siinä ei oo tasauspyörästöö ja pikkusen hirvittää muistella niitä tilanteita missä "testailin" nelivetoo ny just ku koslan ostin. ja vielä ku ei siä tosiaankaan sitä vaseliinii ollu juurikaan niveles ennenku vaihdoin laakerit ja lykkäsin sitä vasuu. saaki sen navan sitte taas avata heti uudestaa. No, onpahan tuorees muistis miten homma tapahtu _________________ yksikin supi on liikaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 04.11.2013 09:38 Viestin aihe: |
|
|
Murroksesta oli linkki jo ylempänä.
Aiheesta jotain: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=4543
Eiköhän tuo samanlainen ole sj:ssä ja jimpassa.
Lontooksi voi asiasta etsiä hakusanoilla JIMNY OUTER CV JOINT _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vesay Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 20 Hel 2012 Viestejä: 96
|
Lähetetty: 04.11.2013 22:04 Viestin aihe: |
|
|
Riude linkitti tuonne alkuun jonku nivelen joka makso pikkusen vajaan 50, onko se ihan ehta peli ku noissa foorumeissa ukot puhuu et maksas monta sataa? tarttis sitte sen toisen puolenki nivelen jossa on se pidempi vetoakseli eli siis vasemmanpuoleinen. _________________ yksikin supi on liikaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.11.2013 00:04 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän nuo nivelet ole samat molemmin puolin, se vetarihan se vaan pidempi on?
Laadusta en mitään tiedä.
Luulisin, että satojen eurojen murroksilla tarkoitetaan jotain tsl:n tms. valmistajan erikoisvahvoja niveliä rankkaan offi-käyttöön. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kömy Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Hel 2008 Viestejä: 848
|
Lähetetty: 06.11.2013 00:25 Viestin aihe: |
|
|
Mosberg kirjoitti: | Pystyyhän nuo nappulat nastoittamaan.Itellä suunnitteilla että nastoittas.
itellä nuo saharat on kyllä liukkaat ,pari kertaa ollu jo lähellä että mennee
mettähallituksen puolelle. |
Joko Mosbergi lykkäs nastat nappula renkaisiin? Mitä kustansi?
Entäs pito, paraniko? _________________ Kyllähän se kuula lentää! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|