OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kokemuksia Suzuki Jimnystä?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 50, 51, 52  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35433

LähetäLähetetty: 06.01.2012 16:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä on alkanut pukkuhiljaa häämöttää mielessä tuollainen pikkumaasturi.
Eilisellkäkin jahtuureissulla kun sai kaivaa pököttiä kolmesti metsäautotieltä ja kerran sain työntöapua,ei oikein onnistu jahtuureissut talviaikaan pienellä henkilöautolla,alkaa tuo dieselin ja bensinin hintasuhde puoltamaan pientä bensamoottorista.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 06.01.2012 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo tuo Jimny on tuohon tarkoitukseen kyllä ihan hyvä valinta. Melko paljon saa lunta olla että joutuu kaivamaan Very Happy Pari kertaa olen tainnut joutua vinssaamaan ja nekin ihan lopputalvesta..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 08.01.2012 23:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jimnyssä on sekin hyvä puoli, että se on kevyt vinssata Very Happy Omapaino ei ylitä kauheasti tuhatta kiloa.

Itellä on ollu jimpanssi reilun vuoden eräkiesinä, eikä voi olla kuin tyytyväinen!

Tässä vielä kiihokkeeksi kuva jimpanssista palaamassa omia jälkiään kohti sivistystä. Renkaina orkkiskoon ei-uudet hankookin kitkat, ja alustassa 50 mm korotus.



ps. Kuva on alkutalven hötölumilta jolloin jyvät eivät vielä erotu kunnolla akanoista. Esim. tuohon lumen syvyyteen olisi ollut jimnyllä turha lähteä, jos hanki olisi ollut suojakelin jälkeisen pakkasen kovettamaa jöötiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 08.01.2012 23:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkkaavaiset jimnykuskit huomannee, että kuvan tilanteessa on ollu hötölumen pohjilla kovemmassa lumessa raiteet. Muuten lyhytakselivälinen auto kiemurtelis ku kärmes tollasessa hangessa Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dominator
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2008
Viestejä: 430

LähetäLähetetty: 09.01.2012 11:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensilumilla kyllä saa olla kabiini käsiä täynnä kun mettäteitä posottaa menemään, oli sitten urat mitkä hyvänsä niin ainakaa oma vitura ei osaa niitä seurata... Sitten kun urat kovettuu niin asia onkin ihan toinen, sitten niistä ei taas pääse pois millään Rolling Eyes


Se näissä pikkukikottimissa on minusta mukavaa, että jos tie alkaa näyttää turhan pahalle niin pirssin saa ympäri helposti kapeallakin tiellä... Ja sitten jos sen johonkin saa "istumaan" niin vetoapuja ei paljoa tarvita, että matka taas jatkuu Laughing
_________________
Powered By: 308WIN T3 Hunter + Luger PRO-NA 3-12x56 + AU Jet-Z
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 09.01.2012 13:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

dominator kirjoitti:


Se näissä pikkukikottimissa on minusta mukavaa, että jos tie alkaa näyttää turhan pahalle niin pirssin saa ympäri helposti kapeallakin tiellä... Ja sitten jos sen johonkin saa "istumaan" niin vetoapuja ei paljoa tarvita, että matka taas jatkuu Laughing


Tämän allekirjoitan. Laina Land Cruiseria koitin kääntää paikassa jossa omaa kärryä olen tottunut kääntelemään, niin lujasti oltiin kiinni hangessa Very Happy Tuntui että melko aukea pitää olla ennen kuin saa käännettyä..

Tuo Ramsayn 8500 vinssi taitaa olla vähän liiankin tehokas tuohon. Pienempikin riittäisi. Noh ison kanssa pärjää aina Very Happy Ei tarvi ottaa koko köyttä ulos vinssistä että jaksaa vetää..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 09.01.2012 18:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos ongelmat ovat enimmäkseen liian syvään lumeen juuttumisia, vinssiä paljon helpompi apu on usein kytkettävä lukko perässä.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 09.01.2012 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saisihan tuohon tietenkin sen mutta eipä taida kannattaa jos kiinni jäämisiä on kerta pari vuoteen..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 09.01.2012 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jimnykeskustelut tuppaa aina kääntymään perälukkoihin / niiden puutteeseen Smile

Löytyykö palstalta ketään jolla on Jimnyssä esim. Lockright tms. "automaattilukko"? Sellasen sais netistä hintaan 179 puntaa. Olis kiva kuulla talvikokemuksia, maantieltä? Vai onko niiden käyttäjät samanlaisia kuin nopeat sähkömiehet, eli kuolleita kaikki Rolling Eyes Laughing

Vähintään tonnin hintanen kytkettävä lukko olis tietty kiva, mutta budjettiversiolla pärjää kyllä pitkälle: alle ok talvirenkaat (tarvitaan joka tapauksessa), ja kyytiin pika-asennettavat lumiketjut (takarenkaille), lapio, kiinalainen ketjutalja, asiallinen tunkki (esim. maastotunkki), ja vetoköyttä/liinaa. Oikeastaan tossa on sellanen metsäteiden talvivarustus josta en luopuisi vaikka hankkisinkin lukkoperän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 09.01.2012 22:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En kyllä uskaltaisi laittaa tuommosta palalukkoa Lockrightia yms autoon jossa on noin lyhyt akseliväli. Voi tulla liukkailla keleillä arvaaton.. Joutuu joskus emännälle lainaamaan autoa kun ei viitsi Jimpalla pidempiä työajoja ajella.

ARB:in lukko laittaa sitten joskus kun rakentelun tarve herää. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 09.01.2012 22:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Arppi miulla tuossa onkin. Oli jo ostaissa, tuskin olisin itse laittanut.
Pari kertaa vuodessa sille on käyttöä ollut.

Tosiaan ketjuthan ne pitää ensimmäisenä mainita, niillä pääsee jo melko monesta paikasta ilman vinssejä tai lukkoja jos vaan saa renkaat kantamaan.

Mutta tuo kiinalainen ketjutalja on tappopeli.
Mie olen kerran nähnyt kuinka koukku lähtee kun talja räjähtää, enkä halua ainakaan lähellä olla kun niin käy.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 10.01.2012 20:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, eihän sitä kannata ihan mitä tahansa taljaa hankkia. Mutta kuinkakohan monet niistä "laatutaljoista" on nykyään valmistettu entisen West Germanyn tms alueella Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 18.01.2012 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lumentulo palautti mieleen taas yhden vinkin. Mä en ainakaan löytänyt jimnyyn valmiita kattotelineitä muuta kuin kattokiskolliseen autoon. Eli jos esim. suksitelineitä tarvii, kannattaa ostaa heti alun perin kattokiskollinen jimny.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 19.01.2012 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paljoa suksia enempää sinne katolle sitten kannata painoa laittaakkaan. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 22.01.2012 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä laitankin yleensä pelkät sukset katolle. Sauvat otan sisälle, ettei painopiste nouse niin korkeelle että auto kaatuu kurvissa Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 50, 51, 52  Seuraava
Sivu 2 Yht. 52

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com