Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35433
|
Lähetetty: 06.01.2012 16:48 Viestin aihe: |
|
|
Tässä on alkanut pukkuhiljaa häämöttää mielessä tuollainen pikkumaasturi.
Eilisellkäkin jahtuureissulla kun sai kaivaa pököttiä kolmesti metsäautotieltä ja kerran sain työntöapua,ei oikein onnistu jahtuureissut talviaikaan pienellä henkilöautolla,alkaa tuo dieselin ja bensinin hintasuhde puoltamaan pientä bensamoottorista. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 06.01.2012 19:47 Viestin aihe: |
|
|
Joo tuo Jimny on tuohon tarkoitukseen kyllä ihan hyvä valinta. Melko paljon saa lunta olla että joutuu kaivamaan Pari kertaa olen tainnut joutua vinssaamaan ja nekin ihan lopputalvesta.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 08.01.2012 23:43 Viestin aihe: |
|
|
Jimnyssä on sekin hyvä puoli, että se on kevyt vinssata Omapaino ei ylitä kauheasti tuhatta kiloa.
Itellä on ollu jimpanssi reilun vuoden eräkiesinä, eikä voi olla kuin tyytyväinen!
Tässä vielä kiihokkeeksi kuva jimpanssista palaamassa omia jälkiään kohti sivistystä. Renkaina orkkiskoon ei-uudet hankookin kitkat, ja alustassa 50 mm korotus.
ps. Kuva on alkutalven hötölumilta jolloin jyvät eivät vielä erotu kunnolla akanoista. Esim. tuohon lumen syvyyteen olisi ollut jimnyllä turha lähteä, jos hanki olisi ollut suojakelin jälkeisen pakkasen kovettamaa jöötiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 08.01.2012 23:50 Viestin aihe: |
|
|
Tarkkaavaiset jimnykuskit huomannee, että kuvan tilanteessa on ollu hötölumen pohjilla kovemmassa lumessa raiteet. Muuten lyhytakselivälinen auto kiemurtelis ku kärmes tollasessa hangessa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
dominator Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2008 Viestejä: 430
|
Lähetetty: 09.01.2012 11:48 Viestin aihe: |
|
|
Ensilumilla kyllä saa olla kabiini käsiä täynnä kun mettäteitä posottaa menemään, oli sitten urat mitkä hyvänsä niin ainakaa oma vitura ei osaa niitä seurata... Sitten kun urat kovettuu niin asia onkin ihan toinen, sitten niistä ei taas pääse pois millään
Se näissä pikkukikottimissa on minusta mukavaa, että jos tie alkaa näyttää turhan pahalle niin pirssin saa ympäri helposti kapeallakin tiellä... Ja sitten jos sen johonkin saa "istumaan" niin vetoapuja ei paljoa tarvita, että matka taas jatkuu _________________ Powered By: 308WIN T3 Hunter + Luger PRO-NA 3-12x56 + AU Jet-Z |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 09.01.2012 13:36 Viestin aihe: |
|
|
dominator kirjoitti: |
Se näissä pikkukikottimissa on minusta mukavaa, että jos tie alkaa näyttää turhan pahalle niin pirssin saa ympäri helposti kapeallakin tiellä... Ja sitten jos sen johonkin saa "istumaan" niin vetoapuja ei paljoa tarvita, että matka taas jatkuu |
Tämän allekirjoitan. Laina Land Cruiseria koitin kääntää paikassa jossa omaa kärryä olen tottunut kääntelemään, niin lujasti oltiin kiinni hangessa Tuntui että melko aukea pitää olla ennen kuin saa käännettyä..
Tuo Ramsayn 8500 vinssi taitaa olla vähän liiankin tehokas tuohon. Pienempikin riittäisi. Noh ison kanssa pärjää aina Ei tarvi ottaa koko köyttä ulos vinssistä että jaksaa vetää.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 09.01.2012 18:19 Viestin aihe: |
|
|
Jos ongelmat ovat enimmäkseen liian syvään lumeen juuttumisia, vinssiä paljon helpompi apu on usein kytkettävä lukko perässä. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 09.01.2012 21:33 Viestin aihe: |
|
|
Saisihan tuohon tietenkin sen mutta eipä taida kannattaa jos kiinni jäämisiä on kerta pari vuoteen.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 09.01.2012 21:43 Viestin aihe: |
|
|
Jimnykeskustelut tuppaa aina kääntymään perälukkoihin / niiden puutteeseen
Löytyykö palstalta ketään jolla on Jimnyssä esim. Lockright tms. "automaattilukko"? Sellasen sais netistä hintaan 179 puntaa. Olis kiva kuulla talvikokemuksia, maantieltä? Vai onko niiden käyttäjät samanlaisia kuin nopeat sähkömiehet, eli kuolleita kaikki
Vähintään tonnin hintanen kytkettävä lukko olis tietty kiva, mutta budjettiversiolla pärjää kyllä pitkälle: alle ok talvirenkaat (tarvitaan joka tapauksessa), ja kyytiin pika-asennettavat lumiketjut (takarenkaille), lapio, kiinalainen ketjutalja, asiallinen tunkki (esim. maastotunkki), ja vetoköyttä/liinaa. Oikeastaan tossa on sellanen metsäteiden talvivarustus josta en luopuisi vaikka hankkisinkin lukkoperän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 09.01.2012 22:06 Viestin aihe: |
|
|
En kyllä uskaltaisi laittaa tuommosta palalukkoa Lockrightia yms autoon jossa on noin lyhyt akseliväli. Voi tulla liukkailla keleillä arvaaton.. Joutuu joskus emännälle lainaamaan autoa kun ei viitsi Jimpalla pidempiä työajoja ajella.
ARB:in lukko laittaa sitten joskus kun rakentelun tarve herää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 09.01.2012 22:35 Viestin aihe: |
|
|
Arppi miulla tuossa onkin. Oli jo ostaissa, tuskin olisin itse laittanut.
Pari kertaa vuodessa sille on käyttöä ollut.
Tosiaan ketjuthan ne pitää ensimmäisenä mainita, niillä pääsee jo melko monesta paikasta ilman vinssejä tai lukkoja jos vaan saa renkaat kantamaan.
Mutta tuo kiinalainen ketjutalja on tappopeli.
Mie olen kerran nähnyt kuinka koukku lähtee kun talja räjähtää, enkä halua ainakaan lähellä olla kun niin käy. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 10.01.2012 20:10 Viestin aihe: |
|
|
Joo, eihän sitä kannata ihan mitä tahansa taljaa hankkia. Mutta kuinkakohan monet niistä "laatutaljoista" on nykyään valmistettu entisen West Germanyn tms alueella |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 18.01.2012 19:47 Viestin aihe: |
|
|
Lumentulo palautti mieleen taas yhden vinkin. Mä en ainakaan löytänyt jimnyyn valmiita kattotelineitä muuta kuin kattokiskolliseen autoon. Eli jos esim. suksitelineitä tarvii, kannattaa ostaa heti alun perin kattokiskollinen jimny. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 19.01.2012 10:16 Viestin aihe: |
|
|
Paljoa suksia enempää sinne katolle sitten kannata painoa laittaakkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 22.01.2012 22:03 Viestin aihe: |
|
|
Mä laitankin yleensä pelkät sukset katolle. Sauvat otan sisälle, ettei painopiste nouse niin korkeelle että auto kaatuu kurvissa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|