Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
7.62x53r Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.11.2006 21:04 Viestin aihe: Hirvenliha |
|
|
Mikäs se olis hyvä hinta hirvenlihalle kilolta. Paistilta?lavalta?muusta? _________________ Jämtlantilainen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
myllypa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.11.2006 22:36 Viestin aihe: |
|
|
sopiva hinta on n.4,20 kilolta läpi asti luineen kaikkineen. siihen hintaan sitä ainakin täällä päin myyvään. paloteltuna ei mittää hajua hinnasta.
mää voin myyä omakustanne hintaan omat liha ossuuvet!!!!!! _________________ Aina ei voi voittaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mippi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.11.2006 22:50 Viestin aihe: |
|
|
paloiteltu näyttää käyvän 6.5€ / kg kaupaksi. On kuulemma kova kysyntä. _________________ Eihän sitä kukhan jaksa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ÄIMÄNKÄKI Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.11.2006 23:12 Viestin aihe: |
|
|
Paistia olen kaupitellut 12€/kilo (paloiteltuna) ja on mennyt kaupaksi. Lieneekö hinta sitten liian alhainen - kaveri kehui myyvänsä paistit 22€/kilo ja menee silläkin kaupaksi etelän vetelille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eräweikko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.11.2006 08:10 Viestin aihe: |
|
|
Kokoruhona tai puolikkaana myydään, aikuinen 6 € vasa 7 € / kilo. Paloittelusta erillinen korvaus. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
HIRVIKUISKAAJA Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.11.2006 09:59 Viestin aihe: |
|
|
Eräveikon kans samat hinnat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
T-T Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.11.2006 13:17 Viestin aihe: |
|
|
Eno, joka oli töissä helsingissä lihamestarina sanoi, että keskimäärin siellä hirven lihan hinta on luuttomana 7,5€ aina 20€, mutta itse olen
jos joku on halunnut ostaa niin hintana 10€/kg(puhdistettuna) _________________ Tikka nakuttaa kuin akat, mutta minä en. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lynx 360s Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.11.2006 17:26 Viestin aihe: |
|
|
Olen vaihtanut vasan lihaa raavaaseen suhde vasaa10kg olen saanut tai olut vailla raavasta 8kg,jos näihin aikoihin ammutaan vasa niin sitten on eri juttu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
gubbe Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 07.12.2006 21:47 Viestin aihe: |
|
|
ÄIMÄNKÄKI kirjoitti: | Paistia olen kaupitellut 12€/kilo (paloiteltuna) ja on mennyt kaupaksi. Lieneekö hinta sitten liian alhainen - kaveri kehui myyvänsä paistit 22€/kilo ja menee silläkin kaupaksi etelän vetelille. |
Täällä yks etelän vetelä joka metsästää pohjoisessa. Eipäs nimitellä!
Kavereille olen myynyt jauhelihaa 5 €/kg ja paistia 10 €/kg. Kaupassa (kun harvoin on) jauheliha 9 €/kg ja paistit 30 - 40 € /kg. Jotta halvalla menee vaan menköön. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Huru ***
|
Lähetetty: 07.12.2006 23:05 Viestin aihe: |
|
|
Lynx 360s kirjoitti: | Olen vaihtanut vasan lihaa raavaaseen suhde vasaa10kg olen saanut tai olut vailla raavasta 8kg,jos näihin aikoihin ammutaan vasa niin sitten on eri juttu. |
Oikea vaihtosuhde mielestäni on sen suuntainen, että 10kg vasaa vastaa 20kg raavasta rahalliselta arvoltaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Puuhapete Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 4974 Paikkakunta: Salon emäseurakunta
|
Lähetetty: 25.01.2007 10:32 Viestin aihe: |
|
|
Liian kalliita hirvipaisteja
Tiivistelmä:
Ilomantsin riistanhoitoyhdistyksen mukaan metsäyhtiöiden perimät korkeat metsästysalueiden vuokrat ovat osasyy tämän vuoden hirven täysrauhoitukseen. Tärkein syy on kuitenkin hirvien vähyys, joka johtuu ennen kaikkea petojen runsaudesta. Tutkija Tuire Nygrin mukaan hirvikantaa on Itä-Suomessa laajoilla alueilla leikattu erittäin voimakkaasti, ja Ilomantsin hirvikanta on pienentynyt lähelle metsästyskelvottomuutta. Talvehtimaan jäänyt hirvitiheys on 1,4 hirveä tuhannella hehtaarilla. Riistanhoitoyhdistyksen mukaan hirvikanta kestäisi vain pienimuotoista metsästystä, jolloin yksittäisten kaatojen hinta kohoaisi korkeaksi. Yhdistys on saanut runsaasti palautetta, jonka mukaan metsäyhtiöiden perimät aluevuokrat tulisi suhteuttaa hirvikiintiöön ainakin vähäriistaisilla alueilla. Ilomantsissa vuokran suuruus korostuu, koska huomattava osa noin 250 000 hehtaarin metsästysmaista kuuluu Metsähallitukselle ja muille yhtiöille. Riistanhoitoyhdistyksen mukaan maksut uhkaavat paikallista metsästystä vanhojen maksukykyisten metsästäjien jäädessä pois.
Media: Karjalainen
Päivämäärä: 22.1.2007
Kirjoittaja: Helena Romppanen
Päälähde: - _________________ Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
syksyaamu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.01.2007 14:46 Viestin aihe: |
|
|
10 eur kilo,hyvin mennyt kaupaksi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.01.2007 15:30 Viestin aihe: |
|
|
Ilmaiseksi olen hirvenlihaa hyville kavereille ja muutamalle tutulle antanut ja hyvin on kelvannut. Taitaa mennä halvalla, mutta menköön. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vortex Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.01.2007 15:35 Viestin aihe: |
|
|
Eieieiei ! Kyllä siitä 100 euroa kilolta helposti pyytää. Fileestä 300 euroa, sisäfileestä 500 euroa (ei poljeta hirvenlihan hintaa...). Taljasta pyydetään noin 1000 euroa (uutta muotia). _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhaka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.01.2007 15:44 Viestin aihe: |
|
|
Puuhapete kirjoitti: | Liian kalliita hirvipaisteja
Tiivistelmä:
Ilomantsin riistanhoitoyhdistyksen mukaan metsäyhtiöiden perimät korkeat metsästysalueiden vuokrat ovat osasyy tämän vuoden hirven täysrauhoitukseen. Tärkein syy on kuitenkin hirvien vähyys, joka johtuu ennen kaikkea petojen runsaudesta. Tutkija Tuire Nygrin mukaan hirvikantaa on Itä-Suomessa laajoilla alueilla leikattu erittäin voimakkaasti, ja Ilomantsin hirvikanta on pienentynyt lähelle metsästyskelvottomuutta. Talvehtimaan jäänyt hirvitiheys on 1,4 hirveä tuhannella hehtaarilla. Riistanhoitoyhdistyksen mukaan hirvikanta kestäisi vain pienimuotoista metsästystä, jolloin yksittäisten kaatojen hinta kohoaisi korkeaksi. Yhdistys on saanut runsaasti palautetta, jonka mukaan metsäyhtiöiden perimät aluevuokrat tulisi suhteuttaa hirvikiintiöön ainakin vähäriistaisilla alueilla. Ilomantsissa vuokran suuruus korostuu, koska huomattava osa noin 250 000 hehtaarin metsästysmaista kuuluu Metsähallitukselle ja muille yhtiöille. Riistanhoitoyhdistyksen mukaan maksut uhkaavat paikallista metsästystä vanhojen maksukykyisten metsästäjien jäädessä pois.
Media: Karjalainen
Päivämäärä: 22.1.2007
Kirjoittaja: Helena Romppanen
Päälähde: - |
Tämä on ihan mielenkiintoista. Hyvä vastaveto sinällään metsäyhtiöitä
ja valtiota vastaan. Saavat yhden vuoden nuolla näppejään,
Onkin ne maanvuokrat olleet jossakin määrin kohtuuttomia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|