Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
kivalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Lok 2007 Viestejä: 923 Paikkakunta: Ulkomaat
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
steppe Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Huh 2009 Viestejä: 2438
|
Lähetetty: 17.09.2013 07:47 Viestin aihe: |
|
|
Tori.fi:stä on tullutkin katseltua, eilen vielä oli kaupan Janakkalassa Muuli 1400L kuomulla oleva kärri 1100 € hintaan. Eipä ihme, että ilmoitusta ei enää löydy, eiköhän sille ole jo uusi omistaja löytynyt. On tässä vielä onneksi aikaa katsella, ennekuin verottaja palauttaa liiat karhuamansa rahat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iiroS Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Hei 2005 Viestejä: 3864 Paikkakunta: E-Savo
|
Lähetetty: 17.09.2013 09:14 Viestin aihe: |
|
|
Tekno-Traileri on melko asiallisesti tehty, vaikuttaa aika paljon napakammalta kuin nämä virossa tehdyt. Kuomu on myös ihan jämäkkä. Näyttäisi moni yrittäjä suosivan...
Itsellä on vielä tuo Heppu ja meinasin päivittää hieman leveämpään, tuossa on vähän rimpula kuomukin. Pitänee laittaa kärri myyntiin kun tuollaisia hintoja käytetyistä pyytävät _________________ Annan toisten mä talletella suuret setelit... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16981 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 17.09.2013 10:05 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Viitalan alumiinikärry ja muuta ei tarvita. Saa montaa kokoa ja kestää. |
http://www.peravaunutaloviitala.fi/
-taitaa olla agrocsen kanssa ainut joka tekee kärryt alumiinista, ovat kevyitä ja ruostumattomia. meilläkin nyt lienee 4 viitalan kärry, isonnettu tarpeen mukaan ja nyt menee se 8m2 klapia kyyttiin kerrallaan.
-ja tosiaan aivan eri laatua kuin virossa pokatut pellikärryt. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iiroS Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Hei 2005 Viestejä: 3864 Paikkakunta: E-Savo
|
Lähetetty: 17.09.2013 10:16 Viestin aihe: |
|
|
Viitalaltahan se taisi tulla jokunen vuosi sitten langonretaleelle Mitsun kuljetuskärri noihin rallihommiin, helevetin toimiva paketti kieltämättä. _________________ Annan toisten mä talletella suuret setelit... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 17.09.2013 10:21 Viestin aihe: |
|
|
Viitalan on aivan eri lujuuksissa kuin nuo markittien pihoilla myytävät.
Telikärrynä, niin ei tarvi ikinä enää toista hommata. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3875
|
Lähetetty: 17.09.2013 15:15 Viestin aihe: |
|
|
steppe kirjoitti: | Tori.fi:stä on tullutkin katseltua, eilen vielä oli kaupan Janakkalassa Muuli 1400L kuomulla oleva kärri 1100 € hintaan. Eipä ihme, että ilmoitusta ei enää löydy, eiköhän sille ole jo uusi omistaja löytynyt. On tässä vielä onneksi aikaa katsella, ennekuin verottaja palauttaa liiat karhuamansa rahat. |
Pitäisköhän mun myydä sulle sellainen kumivääntöteleillä oleva 2 akselinen Muuli. Se on vuosimallia 72. Siinä on kapellikatos ja se on entinen jarrullinen(2000kg), josta poistettu jarrut ja katsastettu 10 v sitten jarruttomaksi. Lavapituus on harmittavasti 250, joten kipsilevyt tulee etulaidasta ulos. etu-ja perälevythän kyllä irtoo. Se on upotettu koukkua myöten kuumaan sinkkiin Hyvinkäällä joskus ja ruostettahan se ei kyllä ota enää. 2 renkaat on ja uudet 0-offset alkuperäuisvanteet löytyi pyörineen viimekesänä trailerikorjaamolta. Kapelli on sininen pressu ja kehikko on irrotettavissa kitkuttelemalla. Kehikko vaatii hieman fiksausta, kun sen raudat on tavan metalliputkea. Ota tästä kärry, kumien hinnalla,jos kehtaat ajella.
Hintana on Marshall 1960 BX alakaappi mielellään jonkunverran vain käytettynä ja Made in UK elementeillä. Elikkä renkaiden hinnalla kaikkien kärryjen isoäiti nyt tarjouksessa. Sanoisin noin niinku omalla silmällä, että ilman kapellia kyllä näytti ihan kelpuuliselta tuo vieläkin. Ruoste ei tässä kärryssä viihdy ollenkaan. Kapelli nyt on mitä on, mutta on se monelle kelvannut muuttoon ja se tekee kärrystä kyllä todella tilavan tarvittaessa. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
steppe Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Huh 2009 Viestejä: 2438
|
Lähetetty: 17.09.2013 16:16 Viestin aihe: |
|
|
Katsellaan mitenkä on. Pitää mietiskellä lopullista omaa tarvetta ja sitäkin, ettei tule heti eteen vetoauton vaihtokin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3875
|
Lähetetty: 17.09.2013 19:40 Viestin aihe: |
|
|
Niin katos tuossa on yksi esimerkki. Ton kun tuot mulle, saat peräkärryn ja kapellin mukaan. Voi tuon ehkä saada tingattua sinne 480 €:n, mutta siis vaihtuu tollaseen heti. 4 kpl uusia vanteita renkaineen mukaa ja vanhatkin renkaat on uudet, joten saa vaihdettua ihan tyylikkäät kumit niihin alkuperäis uusiin vanteisiin. Renkaat ja vanteet on maksanu yhteensä n. 600.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=796870 _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
Liittynyt: 16 Syy 2004 Viestejä: 2680
|
Lähetetty: 17.09.2013 20:49 Viestin aihe: |
|
|
Jos kärryä meinaa niin täyssinkitty, hitsaamalla kasattu ja lehtijousilla varustettuna. Niitattu ja ja pulteilla kasattuja kannattaa välttää. Minulla on 80-luvun kärppä ja on vielä täydessä iskussa. Kestää kuormaa, ei ruostu, käytännössä ikuinen kärry. _________________ Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pilot61 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Kes 2004 Viestejä: 576 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 17.09.2013 21:31 Viestin aihe: |
|
|
Mulle kaveri teki rosteriputkista rungon ja lavan sinkkipellistä 90-luvun alussa ja eipä tuota ole tarvinnut korjailla. Paitsi, että alun jälkeen perä- ja etuluukun mutterit piti uusia rosteriksi. Epäjalonpi ruostuu aina.
Navat onpi muuten Saab 96:n ja lehtijousilla. Siis 15" renkailla. Oli erittäin työläs homma paukuttaa rekkarinumerot stanssilla rosteriin. No, siellä ovat ja pysyvät.
Kun oli standartimitoilla, hommasin siihen myös lasikuitukuomun - sisäkorkeus nyt 1450mm. Näin tehtynä sille jäi hintaa noin 1200 kaikkineen vuonna 95.
Kuulin, ettei tänä päivänä kovin helposti saa itsetehtynä peräkärryä rekisteriin. Tarttee vissiin jotain osaamista rakentajalta. Lieneekö tuo noin?
Eilen taas kärry tuli auton perässä yli 300 km mönkkäri ja tukkikärry kyytissä (lavakoko 1500x3000). 6,8 litraa vie satasella kiisseliä, mikäli ajotietokonetta on uskominen. Olen huomannu, että pitkällä matkalla kärryn kuorma ei juurikaan muuta kulutusta. Miten muilla kärryn vetäminen lisää polttoaineen kulutusta?
Kussa joku laittaa kärryä, niin 1500x3000 pitää olla minimi. Ainakin jos raksahommia "harrastaa". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
steppe Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Huh 2009 Viestejä: 2438
|
Lähetetty: 18.09.2013 07:52 Viestin aihe: |
|
|
Jos en nyt ihan väärin muista tuon itse rakentamisen suhteen, niin siinä taisi pitää olla ihan vimpan päälle piirustukset joista selviää laskelmat ym. tiedot ja sitten tekijänkin pitäisi osata hommansa. Mutta maksaako tänä päivänä vaivan käydä itse tekemään, jollei saa tarveaineita halvalla jostain? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
Lähetetty: 18.09.2013 08:06 Viestin aihe: |
|
|
Ostaa vanhan rekisteröidyn itsetehdyn kärryn, jonka otteessa ei ole kummempia mittoja yms. ja ehostaa tuon kärryn itselle sopivaksi eli ottaa runkonumeron sekä rekisterikilven, ja rakentaa uuden ympärille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fox66 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 1849 Paikkakunta: Vaasa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|