OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Peräkärri kuomulla tahi ilman
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kivalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2007
Viestejä: 923
Paikkakunta: Ulkomaat

LähetäLähetetty: 16.09.2013 23:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

www.tori.fi löytyy paljon kärryjä riippuen mistäpäin suomea hakee tuossa yksi hyvän näköinen
http://www.tori.fi/pirkanmaa/Perakarry_Majava_5030_7260672.htm?ca=11&w=1
_________________
<a> <a>
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
steppe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2009
Viestejä: 2438

LähetäLähetetty: 17.09.2013 07:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tori.fi:stä on tullutkin katseltua, eilen vielä oli kaupan Janakkalassa Muuli 1400L kuomulla oleva kärri 1100 € hintaan. Eipä ihme, että ilmoitusta ei enää löydy, eiköhän sille ole jo uusi omistaja löytynyt. On tässä vielä onneksi aikaa katsella, ennekuin verottaja palauttaa liiat karhuamansa rahat. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iiroS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 3864
Paikkakunta: E-Savo

LähetäLähetetty: 17.09.2013 09:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tekno-Traileri on melko asiallisesti tehty, vaikuttaa aika paljon napakammalta kuin nämä virossa tehdyt. Kuomu on myös ihan jämäkkä. Näyttäisi moni yrittäjä suosivan...

Itsellä on vielä tuo Heppu ja meinasin päivittää hieman leveämpään, tuossa on vähän rimpula kuomukin. Pitänee laittaa kärri myyntiin kun tuollaisia hintoja käytetyistä pyytävät Very Happy
_________________
Annan toisten mä talletella suuret setelit...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 17.09.2013 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kivalo kirjoitti:
www.tori.fi löytyy paljon kärryjä riippuen mistäpäin suomea hakee tuossa yksi hyvän näköinen
http://www.tori.fi/pirkanmaa/Perakarry_Majava_5030_7260672.htm?ca=11&w=1


Uusi, järkevämmällä kuomun muotoilulla maksaa vain 400€ enenmmän... https://www.netrauta.fi/portal/piha/peravaunut_ja_trailerit/peravaunut_kuomulla/peravaunu_m_5030_lj__95cm_kuomulla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16981
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 17.09.2013 10:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Viitalan alumiinikärry ja muuta ei tarvita. Saa montaa kokoa ja kestää.



http://www.peravaunutaloviitala.fi/


-taitaa olla agrocsen kanssa ainut joka tekee kärryt alumiinista, ovat kevyitä ja ruostumattomia. meilläkin nyt lienee 4 viitalan kärry, isonnettu tarpeen mukaan ja nyt menee se 8m2 klapia kyyttiin kerrallaan.

-ja tosiaan aivan eri laatua kuin virossa pokatut pellikärryt.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iiroS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 3864
Paikkakunta: E-Savo

LähetäLähetetty: 17.09.2013 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viitalaltahan se taisi tulla jokunen vuosi sitten langonretaleelle Mitsun kuljetuskärri noihin rallihommiin, helevetin toimiva paketti kieltämättä.
_________________
Annan toisten mä talletella suuret setelit...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 17.09.2013 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viitalan on aivan eri lujuuksissa kuin nuo markittien pihoilla myytävät.

Telikärrynä, niin ei tarvi ikinä enää toista hommata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3875

LähetäLähetetty: 17.09.2013 15:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

steppe kirjoitti:
Tori.fi:stä on tullutkin katseltua, eilen vielä oli kaupan Janakkalassa Muuli 1400L kuomulla oleva kärri 1100 € hintaan. Eipä ihme, että ilmoitusta ei enää löydy, eiköhän sille ole jo uusi omistaja löytynyt. On tässä vielä onneksi aikaa katsella, ennekuin verottaja palauttaa liiat karhuamansa rahat. Smile


Pitäisköhän mun myydä sulle sellainen kumivääntöteleillä oleva 2 akselinen Muuli. Se on vuosimallia 72. Siinä on kapellikatos ja se on entinen jarrullinen(2000kg), josta poistettu jarrut ja katsastettu 10 v sitten jarruttomaksi. Lavapituus on harmittavasti 250, joten kipsilevyt tulee etulaidasta ulos. etu-ja perälevythän kyllä irtoo. Se on upotettu koukkua myöten kuumaan sinkkiin Hyvinkäällä joskus ja ruostettahan se ei kyllä ota enää. 2 renkaat on ja uudet 0-offset alkuperäuisvanteet löytyi pyörineen viimekesänä trailerikorjaamolta. Kapelli on sininen pressu ja kehikko on irrotettavissa kitkuttelemalla. Kehikko vaatii hieman fiksausta, kun sen raudat on tavan metalliputkea. Ota tästä kärry, kumien hinnalla,jos kehtaat ajella.

Hintana on Marshall 1960 BX alakaappi mielellään jonkunverran vain käytettynä ja Made in UK elementeillä. Elikkä renkaiden hinnalla kaikkien kärryjen isoäiti nyt tarjouksessa. Sanoisin noin niinku omalla silmällä, että ilman kapellia kyllä näytti ihan kelpuuliselta tuo vieläkin. Ruoste ei tässä kärryssä viihdy ollenkaan. Kapelli nyt on mitä on, mutta on se monelle kelvannut muuttoon ja se tekee kärrystä kyllä todella tilavan tarvittaessa.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
steppe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2009
Viestejä: 2438

LähetäLähetetty: 17.09.2013 16:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katsellaan mitenkä on. Pitää mietiskellä lopullista omaa tarvetta ja sitäkin, ettei tule heti eteen vetoauton vaihtokin Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3875

LähetäLähetetty: 17.09.2013 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin katos tuossa on yksi esimerkki. Ton kun tuot mulle, saat peräkärryn ja kapellin mukaan. Voi tuon ehkä saada tingattua sinne 480 €:n, mutta siis vaihtuu tollaseen heti. 4 kpl uusia vanteita renkaineen mukaa ja vanhatkin renkaat on uudet, joten saa vaihdettua ihan tyylikkäät kumit niihin alkuperäis uusiin vanteisiin. Renkaat ja vanteet on maksanu yhteensä n. 600.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=796870
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2680

LähetäLähetetty: 17.09.2013 20:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos kärryä meinaa niin täyssinkitty, hitsaamalla kasattu ja lehtijousilla varustettuna. Niitattu ja ja pulteilla kasattuja kannattaa välttää. Minulla on 80-luvun kärppä ja on vielä täydessä iskussa. Kestää kuormaa, ei ruostu, käytännössä ikuinen kärry.
_________________
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pilot61
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Kes 2004
Viestejä: 576
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 17.09.2013 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulle kaveri teki rosteriputkista rungon ja lavan sinkkipellistä 90-luvun alussa ja eipä tuota ole tarvinnut korjailla. Paitsi, että alun jälkeen perä- ja etuluukun mutterit piti uusia rosteriksi. Epäjalonpi ruostuu aina.
Navat onpi muuten Saab 96:n ja lehtijousilla. Siis 15" renkailla. Oli erittäin työläs homma paukuttaa rekkarinumerot stanssilla rosteriin. No, siellä ovat ja pysyvät.
Kun oli standartimitoilla, hommasin siihen myös lasikuitukuomun - sisäkorkeus nyt 1450mm. Näin tehtynä sille jäi hintaa noin 1200 kaikkineen vuonna 95.
Kuulin, ettei tänä päivänä kovin helposti saa itsetehtynä peräkärryä rekisteriin. Tarttee vissiin jotain osaamista rakentajalta. Lieneekö tuo noin?
Eilen taas kärry tuli auton perässä yli 300 km mönkkäri ja tukkikärry kyytissä (lavakoko 1500x3000). 6,8 litraa vie satasella kiisseliä, mikäli ajotietokonetta on uskominen. Olen huomannu, että pitkällä matkalla kärryn kuorma ei juurikaan muuta kulutusta. Miten muilla kärryn vetäminen lisää polttoaineen kulutusta?
Kussa joku laittaa kärryä, niin 1500x3000 pitää olla minimi. Ainakin jos raksahommia "harrastaa".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
steppe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2009
Viestejä: 2438

LähetäLähetetty: 18.09.2013 07:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos en nyt ihan väärin muista tuon itse rakentamisen suhteen, niin siinä taisi pitää olla ihan vimpan päälle piirustukset joista selviää laskelmat ym. tiedot ja sitten tekijänkin pitäisi osata hommansa. Mutta maksaako tänä päivänä vaivan käydä itse tekemään, jollei saa tarveaineita halvalla jostain?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 18.09.2013 08:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostaa vanhan rekisteröidyn itsetehdyn kärryn, jonka otteessa ei ole kummempia mittoja yms. ja ehostaa tuon kärryn itselle sopivaksi eli ottaa runkonumeron sekä rekisterikilven, ja rakentaa uuden ympärille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1849
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 18.09.2013 09:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni on HT-Truck, mikä on myös oikein jämerä kärry ja perusasiat kunnossa (mm. upposinkitty, korkeat laidat, kippi, sisäpuoliset kiinnityspisteet, lehtijouset, vahvistetut etu- ja takalaidat). Mulla tosin ilman kuomua.
http://www.ht-truck.fi/?lavakarryt,21

Tässä jotain kuomullisten vertailua:
http://www.meidantalo.fi/artikkeli/testissa-perakarryt
http://media.a-lehdet.fi/sitedls/mt0613perakarry.pdf

TM:n vanhempi kuomuttomien vertailu:
http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-kevytperavaunut
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com