OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

IPAS

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Ilmapistoolit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
javarja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Huh 2005
Viestejä: 229

LähetäLähetetty: 17.11.2010 18:43    Viestin aihe: IPAS Vastaa lainaamalla viestiä

Onko foorumilla harrastajia? Jos on niin missä ja minkälaisella kalustolla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuhaH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2007
Viestejä: 3645
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 17.11.2010 22:58    Viestin aihe: Re: IPAS Vastaa lainaamalla viestiä

javarja kirjoitti:
Onko foorumilla harrastajia? Jos on niin missä ja minkälaisella kalustolla?



Ammutaanko tuossa aina boxista vai liikutaanko radalla practicalin tapaan?
_________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaise!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
javarja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Huh 2005
Viestejä: 229

LähetäLähetetty: 18.11.2010 08:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ole ehtinyt sen paremmin tutustuu kuin parin videon kautta mutta näyttäisi olevan ainoastaan sivusiirtymiä mutta todenperäinen vastaaminen vaatisi syvällisemmän tutustumisen.

Muutoin tuo olisi hyvää harjoittelua praktikaaliin.
http://www.ipas.org.uk/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pekka.K
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Syy 2010
Viestejä: 20

LähetäLähetetty: 18.11.2010 09:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Airsoft aseilla on joskus tullut ammuttua kyseistä lajia ja sen variaatioita.
Japanissa iron plate ammunnalla on huima suosio. Muistakseni Practical puolen ampujat eivät haluneet olla missään tekemisissä tämänkään lajin kanssa, vieläkö asian laita on näin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuhaH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2007
Viestejä: 3645
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.11.2010 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pekka.K kirjoitti:
Airsoft aseilla on joskus tullut ammuttua kyseistä lajia ja sen variaatioita.
Japanissa iron plate ammunnalla on huima suosio. Muistakseni Practical puolen ampujat eivät haluneet olla missään tekemisissä tämänkään lajin kanssa, vieläkö asian laita on näin?


Enpä osaa sanoa. Voin kyllä kuvitella montakin syytä, miksi Practical ampujat eivät ole kiinnostuneita lajista.
- Ilma-aseharjoittelu ei kehitä rekyylinhallintaa ruutiaseille
- Joissakin paikoissa voi treenata Practicalia sisällä talven tullen (ei ole siis tarvetta ilma-asetreeniin)
- Joissakin paikoissa pistoolikausi jatkuu haulikko/kivääripracticalina talven yli
- Practicalia voi ampua pihalla talvellakin (joissakin paikoissa)
- Tuttu practicalporukka (joka ei siis ammu ilma-aseilla)


Olisihan se tietenkin hauska viritellä autotalliin joku tuollainen ilmapistoolipracticalharjoitus. Voisi vaikka vetää El Presidenteä tai Bill Drilliä tms.
_________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaise!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
javarja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Huh 2005
Viestejä: 229

LähetäLähetetty: 19.11.2010 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JuhaH kirjoitti:


Enpä osaa sanoa. Voin kyllä kuvitella montakin syytä, miksi Practical ampujat eivät ole kiinnostuneita lajista.


Jonkin verran practical puolella on airsoft harrastajia, Rekyylin ja Toiminta-Ampujien sivuilla asioista keskustellaan.
AirSoft puolelle löytyisi metallitauluja ko. osoitteesta http://www.toiminta-ampujat.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=16706

Tarkoituksena olisi ostaa jokin Umarexin tms. valmistama ase mutta ei vain valitettavasti ole talveksi huoneenlämpöistä harjoittelu paikkaa. Tiedä sitten kuinka pahasti ase hyytyy n. 0..+5 keleissä vaillinaisesti lämmitetyssä tallissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pekka.K
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Syy 2010
Viestejä: 20

LähetäLähetetty: 19.11.2010 10:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joutuu varmaan kaivaan esiin omat pleitin kilkuttimet ja herätellä (taas) lajin pään nostoa Suomessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
javarja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Huh 2005
Viestejä: 229

LähetäLähetetty: 19.11.2010 19:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lajina olisi mielenkiintoinen, ei pelkästään IPAS mutta yleensäkin kaatuvien taulujen ampuminen. Herää kuitenkin kysymys olisiko ilma-ase vai Airsoft ase tuohon parempi?

Airsoftin puolesta olisi kustannus ampumisessa vaikka ei se noissa kummassakaan nouse ruutiaseiden tasolle. Toisaalta kunnollinen sähköase toimii kelissä kuin kelissä verrattuna kaasuaseeseen. Autotalli treeneissä tulisi vähemmän vahinkoa ympäristöön mutta mitäs jos kaadut rullaavien kuulien takia.

[Muokkaus:kun ei muista kaikke yhdellä kertaa]Noiden ilma-aseiden ongelma on lippaan rajallinen koko, yleensä 8 kutia / rulla ja vaihto ei mitenkään nopeaa mutta olisi tasapuolista. Kuula-aseet taitaa syödä lippaaseen hieman enemmän
[/Muokkaus]

Pekka.K kirjoitti:
herätellä (taas) lajin pään nostoa Suomessa.

Olisihan tässä sellainen hauska tapa kehittää taitoa rättikaalia ja SRA:ta varten
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuhaH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2007
Viestejä: 3645
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 19.11.2010 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

javarja kirjoitti:
Lajina olisi mielenkiintoinen, ei pelkästään IPAS mutta yleensäkin kaatuvien taulujen ampuminen. Herää kuitenkin kysymys olisiko ilma-ase vai Airsoft ase tuohon parempi?

Airsoftin puolesta olisi kustannus ampumisessa vaikka ei se noissa kummassakaan nouse ruutiaseiden tasolle. Toisaalta kunnollinen sähköase toimii kelissä kuin kelissä verrattuna kaasuaseeseen. Autotalli treeneissä tulisi vähemmän vahinkoa ympäristöön mutta mitäs jos kaadut rullaavien kuulien takia.

[Muokkaus:kun ei muista kaikke yhdellä kertaa]Noiden ilma-aseiden ongelma on lippaan rajallinen koko, yleensä 8 kutia / rulla ja vaihto ei mitenkään nopeaa mutta olisi tasapuolista. Kuula-aseet taitaa syödä lippaaseen hieman enemmän
[/Muokkaus]

Pekka.K kirjoitti:
herätellä (taas) lajin pään nostoa Suomessa.

Olisihan tässä sellainen hauska tapa kehittää taitoa rättikaalia ja SRA:ta varten


Itse olen päätynyt kylmäharjoitteluun oikealla aseella. Syystä, että en viitsi hankkia toimivia co2 rensseleitä talvitreeniä varten. Kotelot ja vyöt maksavat kuitenkin jonkun verran. Lisäksi lippaanvaihtoja joutuu kuitenkin treenaamaan oikealla aseella. Samoin laukaisua.
_________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaise!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
javarja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Huh 2005
Viestejä: 229

LähetäLähetetty: 20.11.2010 16:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JuhaH kirjoitti:

Itse olen päätynyt kylmäharjoitteluun oikealla aseella. Syystä, että en viitsi hankkia toimivia co2 rensseleitä talvitreeniä varten. Kotelot ja vyöt maksavat kuitenkin jonkun verran. Lisäksi lippaanvaihtoja joutuu kuitenkin treenaamaan oikealla aseella. Samoin laukaisua.


Näin on närhen munat mutta voihan sitä treenata tähtäyskuvion ottamista ja nopeaa ampumista. Eihän ilma-aseella pääse samaan tilanteeseen rekyylin puuttuessa mutta onhan se enemmän kuin ei mitään.

Ensimmäinen miinus kelissä suoritettu ratakäynti ja kuinkas kävi, varpaat perskule kylmänä, piti lähteä pois kesken kaiken, väärät sukat jalassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kap4
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2006
Viestejä: 2183
Paikkakunta: Akaa ,voi vit..mikä nimi

LähetäLähetetty: 21.11.2010 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pekka.K kirjoitti:
Airsoft aseilla on joskus tullut ammuttua kyseistä lajia ja sen variaatioita.
Japanissa iron plate ammunnalla on huima suosio. Muistakseni Practical puolen ampujat eivät haluneet olla missään tekemisissä tämänkään lajin kanssa, vieläkö asian laita on näin?


Ammuntaleikeissä, kuten muissakin lajeissa on tämä sama homma. Tauluun pystysta ampujat eivät pidä minään vaikka kasa-ampujia, ruutipuoli ei pidä minään ilmakkopuolta yms. Autopuolella ralliautoilijat eivät pidä minään jokkisautoilua, autosuunnistus ei ole yhtään mitään, kiihdyttely ei ole ollenkaan autourheilua yms. Miksköhän kaikissa lajeissa on sama homma?

Minä en ainakaan arvosta yhtään enempää harrastajaa, hosuu ja räiskii tämä miamivice tai länkkäri tyyliin ruutipyssyllä tai airsoftpyssyllä. Voi voi, nyt tuli practikalia sanottua hosumiseksi ja räiskimiseksi, no sellaisen kuvan asiaa sen paremmin tunteva siitä saa.
_________________
Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuhaH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2007
Viestejä: 3645
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.11.2010 12:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kap4 kirjoitti:
Pekka.K kirjoitti:
Airsoft aseilla on joskus tullut ammuttua kyseistä lajia ja sen variaatioita.
Japanissa iron plate ammunnalla on huima suosio. Muistakseni Practical puolen ampujat eivät haluneet olla missään tekemisissä tämänkään lajin kanssa, vieläkö asian laita on näin?


Ammuntaleikeissä, kuten muissakin lajeissa on tämä sama homma. Tauluun pystysta ampujat eivät pidä minään vaikka kasa-ampujia, ruutipuoli ei pidä minään ilmakkopuolta yms. Autopuolella ralliautoilijat eivät pidä minään jokkisautoilua, autosuunnistus ei ole yhtään mitään, kiihdyttely ei ole ollenkaan autourheilua yms. Miksköhän kaikissa lajeissa on sama homma?

Minä en ainakaan arvosta yhtään enempää harrastajaa, hosuu ja räiskii tämä miamivice tai länkkäri tyyliin ruutipyssyllä tai airsoftpyssyllä. Voi voi, nyt tuli practikalia sanottua hosumiseksi ja räiskimiseksi, no sellaisen kuvan asiaa sen paremmin tunteva siitä saa.


Ikävää, että autourheiluporukassa vallitsee noinkin suuri hajaannus.
_________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaise!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kap4
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2006
Viestejä: 2183
Paikkakunta: Akaa ,voi vit..mikä nimi

LähetäLähetetty: 21.11.2010 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JuhaH kirjoitti:


Ikävää, että autourheiluporukassa vallitsee noinkin suuri hajaannus.


Niin Juha, minä puhun ruohonjuuritason näkemyksellä asioista, kuten itse olen. En minä oikeitten ampujien/autourheilioiden näkemyksistä ole varma. Mutta luulisin asian olevan näin. Mites teillä korkeammalla ajatellaan?

Vaikka olenkin ruohonjuuritasolla niin jotain kuitenkin olen nähnyt ja kokenut molemmista esimerkkilajeista
_________________
Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuhaH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2007
Viestejä: 3645
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.11.2010 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kap4 kirjoitti:
JuhaH kirjoitti:


Ikävää, että autourheiluporukassa vallitsee noinkin suuri hajaannus.


Niin Juha, minä puhun ruohonjuuritason näkemyksellä asioista, kuten itse olen. En minä oikeitten ampujien/autourheilioiden näkemyksistä ole varma. Mutta luulisin asian olevan näin. Mites teillä korkeammalla ajatellaan?

Vaikka olenkin ruohonjuuritasolla niin jotain kuitenkin olen nähnyt ja kokenut molemmista esimerkkilajeista


Kuinkas korkealta ajattelit minun katselevan Laughing
Eiköhän tässä ruohonjuuritasolla olla molemmat. Tai korkeammallahan sinä olet kun on tuo palkintopöytä notkollaan Shocked. Minulla ei ole kuin yksi pytty ja yksi mitali Rolling Eyes. Autourheilusta en tietenkään tiedä mitään kun en sitä ole koskaan kokeillut. Nuorempana vanhemmat aina varoittelivatkin, että älkää sitten urheilko. (paikallinen sanonta, joka kehottaa välttämään tyhmyyksia ja turhia riskejä esim. tieliikenteessä). Olen sitten seurannut tuota neuvoa urheilun välttämisestä Wink.

Itse ajattelisin siten, että antaa vain kaikkien kukkien kukkia. Kuka vain haluaa ampua kasaa niin ampukoon. Tai jos haluaa räiskiä tölkkejä niin siitä vain. Jos haluaa räiskiä practicalia niin sekin sallittakoon. Ampumaurheilua kaikki ja jokaisessa lajissa on omat haasteensa. Joka lajissa löytyy aina ne tekijämiehet ja sitten muut. Itse kuulun siihen "muut" ryhmään. Vaan ei se haittaa, ampuminen on mukavaa siltikin. Eilen radalla ja tänään myös.

Kuten jo tuossa aikaisemmin totesin, ipas voisi olla hauska homma kokeilla mutta se ei silti mielestäni kauheasti palvele practical-harjoitteena. Varmasti kehittää nopeaa aseen suuntaamista mutta muut elementit jäävät puuttumaan.

Palsta onkin ollut hiljainen pitkään, joten hyvä kun saadaan tänne edes jotakin pulinaa Cool.
_________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaise!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EeeKoo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2008
Viestejä: 2571

LähetäLähetetty: 21.12.2010 05:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kap4 kirjoitti:
Pekka.K kirjoitti:
Airsoft aseilla on joskus tullut ammuttua kyseistä lajia ja sen variaatioita.
Japanissa iron plate ammunnalla on huima suosio. Muistakseni Practical puolen ampujat eivät haluneet olla missään tekemisissä tämänkään lajin kanssa, vieläkö asian laita on näin?


Ammuntaleikeissä, kuten muissakin lajeissa on tämä sama homma. Tauluun pystysta ampujat eivät pidä minään vaikka kasa-ampujia, ruutipuoli ei pidä minään ilmakkopuolta yms. Autopuolella ralliautoilijat eivät pidä minään jokkisautoilua, autosuunnistus ei ole yhtään mitään, kiihdyttely ei ole ollenkaan autourheilua yms. Miksköhän kaikissa lajeissa on sama homma?


Ruutiaseilla ampuvat practical-ihmiset eivät niinkään halveksi/väheksy muovikuulailijoita, vaan kysymys on enemmän periaatteellinen. Siis niinkin yksinkertaisen raadollinen, että ei haluta antaa tippaakaan löysää "nuiville tahoille".

Oikeastaan kaikissa USA:n ulkopuolisissa maissa kun löytyy (isojakin) poliittisia/aatteellisia ryhmiä, jotka mielellään näkisivät muovikuula-aseet korvaamassa ruutivehkeitä. Näistä on meillä Suomessakin esim. joku Vihreät kardinaaliesimerkki...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Ilmapistoolit Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com