OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Garmin Astro koira GPS
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 57, 58, 59  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Nile
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Lok 2007
Viestejä: 923

LähetäLähetetty: 29.10.2010 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kohta puoliinhan se pittää astro ostaa. Täälä kun on varmasti paljon kokemusta dc-30 ja dc-40 pannoista, niin onko niillä nyt merkittävee eroa? En tuota dc-30 ole löytäny suomalaisista kaupoista, joten pitänee vaan kallistua tuon dc-40 puoleen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 29.10.2010 19:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uudemmassa pannassa on kuulemma erilaiset laturin paikat ja tiiviimpi.
Ajattelin hommata tuolla uudella pannalla.
_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aris60
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 3295

LähetäLähetetty: 29.10.2010 23:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vieläkään en ole itselleni hankkinut Astroa vaan edelleen punainen panta käytössä. Kaverin laitetta virittelin hiukan selkeämmäksi. Samalla huomasin valikoiden kääntämisen suomeksi olevan ihan tehtävissä olevan homman. Kokeilin tänään tuota DC40 pantaa ja vertasin sitä vanhempaan pantaan samalla. Neljällä eri kokeilukerralla oli DC40 joka kerta nopeammin löytänyt sateliitit. Ero yhdellä kerralla jopa noin minuutin verran. Näyttö "seilaa" enemmän DC40 pannalla. Onkohan jokin asetus poikkeava. Herkkyydessä en mitään eroa huomannut. Kantamaa en ehtinyt vertaamaan luotettavasti, koska laitteet menivät metsään iltapäivällä. Sen verran kuitenkin kokeilin että noin kilometriin etäisyydellä signaali oli suunnilleen sama kokoajan. Tuossa vanhemmassa pannassa saattaa olla viimeinen päivitys tekemättä. Muutenkin kun katsoo noita ulkopuolelta niin kyllä kehitys on mennyt eteenpäin. Lopullisesti käyttäjien kokemukset kertovat totuuden ajan kanssa. Nokian N8 silikoni kuorella ja Ultrapointin 2010 on kuitenkin ainakin vielä oma valinta. E51 verrattuna näyttö on huikean suuri. E51 jäi viewranger "vierastutkaksi" bt -mokkulan kanssa.

Nyt vain alkaa tuntua näiden lelujen vievän pikkuisen liikaa huomiota itse jahdista. Oma tutka pysyy taskussa kunnes se rakki on todella kateissa tai liian lähellä tietä. Ja toinen projekti mitä olen tehnyt on yhtenevien reittien tallennus automaattisesti tietyillä kriteereillä karttapohjalle myöhempää käyttöä varten. Lähinnä hyvien passipaikkojen etsimistä järjestelmällisesti. Miksi oikeastaan sitä teen? Ne eläimet kulkevat siitä mistä olen niiden nähyt kulkevan jo vuosia. Ei siihen oman metsästyspaikan tuntemiseen tarvitse tekniikkaa vaan pelkästään kokemusta. Se kokemus siirretään huonosti palavan makkaranuotion ääressä. Ja sille joka tarjoaa kaffin sekaan tipan pitkäkaulaisesta pullosta. Toinen seikka jonka olen oppinut nyt viimeisen vuoden aikana on todella suuri muutos muutamassa vuodessa myös metsästyksessä käytettävässä "tekniikassa". Riistakamerat, on line yhteyksineen, gps-seuranta, karttagepsit ja vhf-puhelimet. Eivät nämä ole enää oikeastaan metsästystä vaan ihan muuta harrastustoimintaa. Oma veikkaus on suuren rahan tulosta mukaan harrastukseemme liittyvään rakentamiseen, jahtimökkeihin, kyttäyskojuihin ja vastaaviin. Ei meillä jupeilla ole noihin enää aikaa, onko osaamistakaan? Ei porukalla ole enää aikaa hoitaa asioita talkoilla. Ja nämä vanhat jäärät eivät enää jaksa ja nuoret eivät viitsi. Harrastus rämettyy.. tai kehittyy. Eikä sinne mettään enää mennä Hankkijan lippiksessä ja Atrian haalareissa. Nyt pitää olla Jahti - Jakt tai Sastan Goret. Harrastuksen ympärille tulee enemmän rahan jakajia. Tarpeita pitää luoda.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Egsise
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Tou 2004
Viestejä: 183
Paikkakunta: Kittilä

LähetäLähetetty: 31.10.2010 10:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin...onko tuossa nyt niin suurta eroa että seuraako mies hirvikoiraa vai voitaisko seurata hirveen asennettavia jäljityslaitteita. Wink
Moni varmaan nauraa ajatukselle mutta miettikääs miten jahtitavat on muuttuneet muutamassa vuosikymmenessä.
_________________
#metsastys.net@Quakenet
#pmr.fi@IRCnet
Lamppu ja akkutestit http://egsise.hi.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 03.11.2010 21:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei.Onko kuinka moni tilannut näitä jenkeistä.
Saa laittaa ohjetta ja mistä tilata.
Ajattelin useamman laitteen kerralla tilata kun niitä yhtä-äkkiä rupesi tuttavapiiri kyselemään kun kerroin sen tilaavani rapakon takaa Wink

Ja mitkä ovat toteutuneita hintoja+postikuluja ja jne.
_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
m619625
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Syy 2006
Viestejä: 629

LähetäLähetetty: 03.11.2010 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tullimaksut ja alvit tulee hinnan päälle ja pieni riski varmaan tulliin jäämisestä saattaa olla kun ei ole CE merkitty.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vipros
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Syy 2006
Viestejä: 111
Paikkakunta: Rutku

LähetäLähetetty: 04.11.2010 07:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mika_22 kirjoitti:
Hei.Onko kuinka moni tilannut näitä jenkeistä.
Saa laittaa ohjetta ja mistä tilata.
Ajattelin useamman laitteen kerralla tilata kun niitä yhtä-äkkiä rupesi tuttavapiiri kyselemään kun kerroin sen tilaavani rapakon takaa Wink

Ja mitkä ovat toteutuneita hintoja+postikuluja ja jne.


Minä olen ostanut jo monta vuotta melkein kaikki tuolta http://www.ebay.com/ . Maan voi valita itse mistä tilaa ja monasti on tullut " Gift" .Saattaa mennä joskus tulli+ alv = n. 25% kauppahinnasta.Takuu on semmonen että joudut itse maksaan lähetyskulut jos ongelmia on.Monasti hinnat on niin halpoja suomen hintoihin verrattuna että kannatta ottaa riski. Ce merkintä kyllä löytyy nykyään Astrostakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8983

LähetäLähetetty: 04.11.2010 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vipros kirjoitti:

Minä olen ostanut jo monta vuotta melkein kaikki tuolta http://www.ebay.com/ . Maan voi valita itse mistä tilaa ja monasti on tullut " Gift" .Saattaa mennä joskus tulli+ alv = n. 25% kauppahinnasta.Takuu on semmonen että joudut itse maksaan lähetyskulut jos ongelmia on.Monasti hinnat on niin halpoja suomen hintoihin verrattuna että kannatta ottaa riski. Ce merkintä kyllä löytyy nykyään Astrostakin.


Kannaattaa muistaa, että nuo USAn laitteet eivät ole sallittuja edes Ruotsissa, vaan ne toimivat eri taajuudella. Kiinni joutuessa sillä ei tietysti nyt ole merkitystä, koska laiton mikä laiton. Myöhemmin voi tietysti olla, että laite tulisi Ruotsin taajuuksilla lailliseksi. Se on todennäköisempää kuin USAn taajuuksilla.

Tulli ja ALV lasketaan koko kauppahinnasta, mukaan lukien lähetyskulut. Halvimmillaan tuota Astroa saanee 500 USD + lähetyskulut 50...100 USD, niin se on siinä 600 USD. Siihen tulli 4% + ALV 23% saadaan hinnaksi 767 USD. Nykykyrssilla voi saada Visalla 1 EUR = 1,35 USD, joten loppuhinta on 568 EUR.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
m619625
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Syy 2006
Viestejä: 629

LähetäLähetetty: 04.11.2010 11:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Löytyykö Usa:n mallista CE ? Nordicista tietenkin
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vipros
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Syy 2006
Viestejä: 111
Paikkakunta: Rutku

LähetäLähetetty: 04.11.2010 14:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei se hinta yli 500e nouse,minä olen aina tilannut halvita.Tietenkin jos taalan kurssi nousee niin silloin hinta on eri. Ja kyllä se CE merkki vaan löytyy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kalasaataja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Elo 2010
Viestejä: 28
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 04.11.2010 21:27    Viestin aihe: Re: Näytön lasi Vastaa lainaamalla viestiä

kalasaataja kirjoitti:
Garmin toista syksyä käytössä hirvikoirilla ja hyvin on toiminut (tumppiantenni+autoantenni), mutta... Jätin sitten huolimattomuuttani käsikapulan auton peräkontin reunalle ja tietysti sitten painoin konttia kiinni. Seurauksena näytön "lasi" meni säröille. Laite toimii OK ja ensiapuna kontaktimuovia päälle. Pikaisella haulla en löytänyt mistään varaosia (uutta kuorta) ko. laitteeseen. Onkohan kenelläkään tietoa mistä noita voisi saada? Pitäneeköhän käydä kysymässä Haparannan Erätukusta, tai Suomen?


Itse itselleni vastaten... Soitin garminin huoltoon ja tilasin 60C sarjan lasin. Lasi saapui hintaan 16e postiennakkona, mutta lasi oli käytetty!!! valmiiksi naarmuilla ja silleen. Vetääköhön huolto välistä vai mitä? Asennus onnistui hyvin. Taidan tehdä reklamaation, en olis tätäkään uskonut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 04.11.2010 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli Usa:n malli toimii eri taajuuksilla?Onko millainen ero käytännössä eli kantama ja muu?

Joku jo laittoikin viestiä ettei "rapakon takaa" kannata tilata ja ruottista tullee takkuutkin..no kertokaahan perehtyneemmät miten asia on?
_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8983

LähetäLähetetty: 05.11.2010 07:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mika_22 kirjoitti:
Eli Usa:n malli toimii eri taajuuksilla?Onko millainen ero käytännössä eli kantama ja muu?

Joku jo laittoikin viestiä ettei "rapakon takaa" kannata tilata ja ruottista tullee takkuutkin..no kertokaahan perehtyneemmät miten asia on?


Tuolta löytyy tietoa:
http://foorumi.eralle.net/viewtopic.php?t=46429&postdays=0&postorder=asc&start=113
Eli Ruotsissa on vain yksi tajuus 155,42 MHz ja uudessa DC-40 pannassa yksi lisää ja jenkeissä viisi taajuutta, jotka ovat hiukan alemmilla taajuuksilla. Tehot ovat samat 2 W. Kuuluvuudessa ei liene käytännössä eroa, vaikka jossain jenkkisivuilla kerrotaan jonkun saaneen alimmalla taajuudella kuuluvuuden tuplaantumaan. Se voi olla tottakin, muutta voi koskea vain juuri kyseistä laitetta eikä ole yleispätevä asia.

Olen itse pitänyt sääntönä ulkomailta tilatessa, että hintaeron kotimaiseen pitää olla 15-20%, että kannattaa tilata. Mitä kauempana tilauspaikka on ja mitä teknisempi laie, sitä suurempi hintaeron täytyy olla. Kun astron saa Suomesta alle 600 Eur, niin se pitäisi mielestäni IMHO saada jenkeistä alle 500 EUR, että kannattaisi sieltä tilata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kirpa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2005
Viestejä: 652
Paikkakunta: Kempele

LähetäLähetetty: 05.11.2010 09:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites kalasaataja tuo lasin vaihto tapahtu? Voi olla minullakin joskus edessä.
_________________
Miksi tyytyä 6-packiin kun mäyriskin on olemassa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kalasaataja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Elo 2010
Viestejä: 28
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 05.11.2010 11:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kirpa kirjoitti:
Mites kalasaataja tuo lasin vaihto tapahtu? Voi olla minullakin joskus edessä.


6 ruuvia takaa auki ja antennin alla oleva pieni mutteri. Sitten irrotella varovasti yläosan kumia, oli silikonilla vähän kiinni. Takakansi kääntyy sivulle sitten musta muovi kammeta irti. Sitten vetää piirilevy irti, jolloin etukansi on irrallaan. Sen jälkeen vaan painaa lasin irti ja asentaa uuden. Kuvakin olisi kun vain osaisi sen tänne laittaa Surprised
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 57, 58, 59  Seuraava
Sivu 54 Yht. 59

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com