Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
moamoottori Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Lok 2008 Viestejä: 115 Paikkakunta: kajjaani
|
Lähetetty: 06.03.2010 22:54 Viestin aihe: g3 lipas petraan (laitettu) |
|
|
tuli tuolla petran muutos osiossa kännipäissään luvattua lipas modaus kuvia niin tässäpä herrasväelle olisi..
petran orkkis,g3 orkkis ja modattu
seuraavana etukynsi
sitten takakynsi
ja paikallaan
eli ensin revimme pois lippaassa näkyvän vahvikkeen.sitten vähän siloitusta pintoihin ja eikun mittaamaan kynsien paikkaa jonka jälkeen pala rautaa käteen ja viila/rälläkkä soimaan niin sieltä palasen sisästä löytyy nuo kynnet... sen jälkeen hitsillä kiinni (pistehitsi ois hyvä)ja eikun sovittamaan ja hienosäätämään...pinnoitus on tehty pellava öljyllä polttamalla.viimeistely(hionta/hitsisaumat) on reilusti vajaa mutta tämähän on käyttöön tehty eikä näyttelyihin. _________________ kaikki mikä haisee dieselille kiihottaa/toyota kestää eniten väärin käyttöä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Maa 2004 Viestejä: 13930
|
Lähetetty: 06.03.2010 23:13 Viestin aihe: |
|
|
Mikä on kaliiberi ? .308 vai ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
moamoottori Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Lok 2008 Viestejä: 115 Paikkakunta: kajjaani
|
Lähetetty: 06.03.2010 23:17 Viestin aihe: |
|
|
308 on tuo petra joten oli suht helppo rojekti tuo lipas hommeli _________________ kaikki mikä haisee dieselille kiihottaa/toyota kestää eniten väärin käyttöä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Maa 2004 Viestejä: 13930
|
Lähetetty: 06.03.2010 23:22 Viestin aihe: |
|
|
..eli haussa oli ratalipas isommalla kapasiteetillä. Yleensä itselataavissa tuntuu olevan puutetta tarpeeksi pienistä, laillisesti metsästyskäyttöön sopivista lippaista mutta joskus näinkin päin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
moamoottori Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Lok 2008 Viestejä: 115 Paikkakunta: kajjaani
|
Lähetetty: 06.03.2010 23:24 Viestin aihe: |
|
|
juuri näin _________________ kaikki mikä haisee dieselille kiihottaa/toyota kestää eniten väärin käyttöä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
Lähetetty: 06.03.2010 23:35 Viestin aihe: |
|
|
Teeppä muutama myyntiin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tate Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1417 Paikkakunta: Etelä Suomi
|
Lähetetty: 07.03.2010 20:53 Viestin aihe: |
|
|
Iso-Jaska kirjoitti: | Teeppä muutama myyntiin |
Mä voisin ostaa kanssa muutaman. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
TerhoK Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Lok 2008 Viestejä: 90 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 09.03.2010 18:44 Viestin aihe: |
|
|
Mulle kelpais kans |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Esa Gee Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 19 Hel 2007 Viestejä: 14 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 10.03.2010 21:44 Viestin aihe: |
|
|
Tervehdys.
Yhden G3 teräs lippaan vahvikepalan irroittaneena, en voi kuin ihmetellä kuinka "veltoksi" lippaan huulet menivät. Huulia taivutteli paljain sormin mennen tullen vahvikepellin poistamisen jälkeen.
Lippaan runko osa on n. 0,6 mm paksua peltiä, joka tuossakin virityslippaassa on enää jäljellä. Se vahvikepelti on n 1,05 mm paksua tavaraa. Yhdessä varmaan muodostavat toimivat syöttöhuulet, mutta kun tuo vahvike kuohitaan pois, niin voi että on velttoa tavaraa.
Tämän takia en enää vaivautunut tekemään valmettiin sopivia kiinnityksiä, siis sitä etu ja taka kynttä.
Ilmaisena vinkkinä sanoisin, että pysykää erossa näistä virityksistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
moamoottori Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Lok 2008 Viestejä: 115 Paikkakunta: kajjaani
|
Lähetetty: 26.10.2010 23:08 Viestin aihe: |
|
|
no päevää taas tännekkin nyt on modatulla g3 lippaalla laukauksia takana noin 300kpl syöttöhäiriöitä tasan NOLLA eli vissiin saksan pelti on tuohon raahelaiseen verrattuna kovempaa... _________________ kaikki mikä haisee dieselille kiihottaa/toyota kestää eniten väärin käyttöä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
huti-kuti Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Lok 2008 Viestejä: 1813 Paikkakunta: periferia
|
Lähetetty: 17.11.2010 19:21 Viestin aihe: |
|
|
milläs lailla tuo g3'sen lipas alunperin on tarkoitettu aseeseen kiinnitettäväksi ?
Lainaus: | Lippaan runko osa on n. 0,6 mm paksua peltiä, joka tuossakin virityslippaassa on enää jäljellä. Se vahvikepelti on n 1,05 mm paksua tavaraa. |
mikäs on tarkkaa ottaen ylhäältä otettavan vahvikkeen vaikutus leveyteen tai mikä on muokkaamattoman g3 lippaan leveys? yläosan vahvikepellissä näkyy olevan prässättyjä muotoja, joten laskukaava 25.5+1.05+1.05 ei taida päteä. nappasin tuo 25.5 luvun petran lippaan leveydestä
onko vahvikkeen poistossa ainoa tarkoitus saada lipasta kapeammaksi noin 25.5mm, vai liittyykö juttuun jokin muukin sopimattomuus petran lipaskuilun yläosaan leveyden lisäksi _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
kivalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Lok 2007 Viestejä: 933 Paikkakunta: Ulkomaat
|
Lähetetty: 18.11.2010 03:14 Viestin aihe: |
|
|
Ei niitä tarvi G3 lippaista modata ,Valmet teki aikoinaan samanl.ei tarvi kuin sivulevyt pois ja lipas paikoilleen on vahvaa peltiä ei mene veltoksi . _________________ <a> <a> |
|
Takaisin alkuun |
|
|
huti-kuti Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Lok 2008 Viestejä: 1813 Paikkakunta: periferia
|
Lähetetty: 18.11.2010 07:15 Viestin aihe: |
|
|
kivalo kirjoitti: | Ei niitä tarvi G3 lippaista modata ,Valmet teki aikoinaan samanl.ei tarvi kuin sivulevyt pois ja lipas paikoilleen on vahvaa peltiä ei mene veltoksi . |
sori, ei nyt aamutuimaan ajatus kulje.
eli meinaatkos, että valmetin tuotteista löytyy "sivulevyt pois" versio? entäs hinta? saatavuus?
vai meinaatkos, että g3 lippaan yläosan profiili on vastaava kuin valmetilla aikoinaan? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
moamoottori Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Lok 2008 Viestejä: 115 Paikkakunta: kajjaani
|
Lähetetty: 18.11.2010 22:25 Viestin aihe: |
|
|
tuon vahvikkeen poiston tarkoitus on vain ja ainoastaan saada lipas sopimaan petran lippaan solaan ja se on yhdestä kappaleesta väännetty lippaan ympärille sekä pistehitsattu kiinni. mutta mitä te murehitte huulien lujuudesta kun tuntuuhan tuo kestävän ilman vahvikkeita _________________ kaikki mikä haisee dieselille kiihottaa/toyota kestää eniten väärin käyttöä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
huti-kuti Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Lok 2008 Viestejä: 1813 Paikkakunta: periferia
|
Lähetetty: 18.11.2010 22:53 Viestin aihe: |
|
|
olisikos sinulla sitä alkuperäisen g3 lippaan leveyttä tiedossa?
tuli semmonen pöljä/viisas tai joku ajatus mieleen, että muuttaisin valmet m86 toimimaan tuolla g3 lippaalla. nykyisin jos siihen meinaa uuden lippaan hommata, niin sen joutuu modifoimaan petran lippaasta. äkkiseltään ajateltuna olisi tosi kätevä homma, jos tuo minun valmetti toimisi tuollaisella muokkaamattomalla g3 lippaalla, piru, nehän on niin halpoja, että jos ei kiväärillä osu, niin niillä lippaillakin voisi vaikka heitellä lintuja kohti _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|