Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jmiettinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2010 17:34 Viestin aihe: |
|
|
varista eivät ainakaan täällä pistä suuhunsa, jos ei toholla käristä tai montussa hapata... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|-Jesse-| Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2010 17:46 Viestin aihe: |
|
|
kyllä ne täällä pistävät no tänään meni harakka loukkuun odottamaan supia. jos ei viikon sisällä ketään hae harakkaa nii vaihdetaan syötti.. kyyhkynen meni ekana yönä ja tuloksena aikune supi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Biikleman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2010 17:51 Viestin aihe: |
|
|
prkl karkas kanusta viime yönä vissii tippu ohi ohjurin
nyt on uudet lahnat söyttinä eiköhän ens yönö mene numero 4 toivottavasti ainaskin _________________ Kyllähän se eläin jäisi jos vaan osuisi kohdalleen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 20.09.2010 09:13 Viestin aihe: |
|
|
Vienosti vinoiltuna; hankkikaa talouteenne pystäri, niin ei paljon loukkuja tarvitse mikäli isännällä jalkoja riittää!
Tosipuheessa: Jatkakaa linjoillanne ja jokainen pienpeto poistettuna maastosta edesauttaa esim. lintukantojen selviämistä. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ceskari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2010 11:44 Viestin aihe: |
|
|
Vilperi kirjoitti: | Vienosti vinoiltuna; hankkikaa talouteenne pystäri, niin ei paljon loukkuja tarvitse mikäli isännällä jalkoja riittää!
Tosipuheessa: Jatkakaa linjoillanne ja jokainen pienpeto poistettuna maastosta edesauttaa esim. lintukantojen selviämistä. |
Joo jos olis sellainen kuin sulla Möykky niin mikä ettei. Tähän elämäntilanteeseen on loukkupyynti ja kytistely sopivampi vaihtoehto. _________________ --- Internet tekee kaikista asiantuntijoita... --- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoneK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2010 12:25 Viestin aihe: |
|
|
Eläpäs nyt Vilburg ole liian rotupuristi.
Löytyyhän noita yhtähyviä ja joskus jopa parempia pintapyyntikoiria monestakin rodusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
|
Lähetetty: 20.09.2010 16:35 Viestin aihe: |
|
|
JoneK kirjoitti: | Eläpäs nyt Vilburg ole liian rotupuristi.
Löytyyhän noita yhtähyviä ja joskus jopa parempia pintapyyntikoiria monestakin rodusta. |
Tuo nyt oli vaan mun kieroituneen huumorintajun juonteita ja missään teksteissäni en tietääkseni muita rotuja ole mollannut.
Monet nk. "sohvaperunatkin" ovat kunnostautuneet pienpetopyynnissä, joten se siitä!
Tärkeintä kuitenkin yleisesti ottaen on poistaa niitä pienpetoja tyylistä välittämättä ja jokainen tekee hommansa omilla tavoillaan!
Kait tuo Möykky on hommansa hoitanut, kun mun lähiympäristö on ollut supivapaata koko alkusyksyn sitä yhtä lukuunottamatta (tämän vuoden penikka) joka hyvästä haukusta huolimatta jäi riskien takia ampumatta ja karkas sitten ojaa hyväksikäyttäen tavoittamattomiin. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jersu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2010 16:49 Viestin aihe: |
|
|
Vilperi kirjoitti: | Kait tuo Möykky on hommansa hoitanut, kun mun lähiympäristö on ollut supivapaata koko alkusyksyn sitä yhtä lukuunottamatta (tämän vuoden penikka) joka hyvästä haukusta huolimatta jäi riskien takia ampumatta ja karkas sitten ojaa hyväksikäyttäen tavoittamattomiin. |
Eikö koira käy kiinni? Mitä itte oon tuos supien kans ollu tekemisis niin ei ne karkuun oo koskaa päässy.
Meillä vain käy näin luvan saatuaan.
Koira kaivoi supin lapsen kiven alta ja supi lähti sitten toselta puolelta hyppöölle. Supille sinänsä huono ideä, koira oli vähän nopeampi. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
|
Lähetetty: 20.09.2010 17:16 Viestin aihe: |
|
|
Kummatkaan pystärit eivät ole kiinnikäyneet jostain syystä ja se on ollut joko ohjastajan etu tai haitta riippuen katsantokannasta.
Ei ole miellyttävää odottaa koiruutta kotio kun se "vahtii" tappamaansa supia
esim. puolivuorokautta.
Mun kaverit on haukkuneet pienpetoja mulle sopivalla tavalla eli pitävät ne haukunalaisena siihen asti kunnes ohjastaja ehtii mukaan kuvioihin.
Kummatkaan kaverit eivät kuitenkaan ole "hylänneet saalistaan" kuin käskystä ja pientä tuskaa on saada kaveri sisätiloihin onnistuneen jahdin seurauksena.
Aamulla kun koiran pihalle päästää, niin jollei sitä pariin tuntiin näy, niin riittää kun käy katsomassa sitä tuoretta supinraatoa; siellä se koiruus kuitenkin nököttää!! _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mosberg Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2010 20:35 Viestin aihe: |
|
|
Huonompi homma tuo kiinnikäyminen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jonesis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2010 22:01 Viestin aihe: |
|
|
hyvä homma jos käy kiinni luvan saatuaan ei tarvi pusikoissa yrittää ampua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
|
Lähetetty: 21.09.2010 01:16 Viestin aihe: |
|
|
Pitäiskö tunnustaa!!??
Hiukasen jäi veetuttamaan tuo Möykyn käytös tältä ehtoolta; Äänistä päätellen sillä oli aikuinen supi haukussa ihan mökin vieressä ja kun olin sitä puolisen tuntia kuunnellut, niin ajattelin käydä elukan poistamassa päiväjärjestyksestä. Vituiks män koko homma; koira "onnistui" hävittämään koko elukan eli päästi sen karkuun syystä mitä en tiedä!!??
Tulee kohta mieleen, että pitää hankkia uusi kaveri Möykyn tilalle ja tarjota sille samaa lääkettä kuin supeillekin.
Sille on kuitenkin n. 80 pienpetoa kaadettu, joten mistään kokemuksen puutteesta sitä ei voida syyttää. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
rocco Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 525 Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 21.09.2010 08:58 Viestin aihe: |
|
|
Möykylle kasvoi tappi otsaan kun ukolla kesti ja kesti tulla haukulle, vaikka ukko lähellä olikin..
Tehokkuus on päivän sana, jos koira ei hauku loppuun asti supikoiraa, on koira lopetettava. Eli jos koira ei toimi täydellisesti, omistajasta riippumatta --> koira kuoppaan. Omistajassahan ei koskaan ole vikaa .Sääli on sairautta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kolopesijä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.09.2010 11:01 Viestin aihe: |
|
|
Vilperi: Paljonkos möykyllä on ikää?
Joskus sattuu koiralle huonompia päivä ja joku ilta on liukkaampi supi. Koiran vanhetessa tuntuu, että noitten huonojen päivien määrä kasvaa radikaalisti.
Joskus tuntuu muutaman peräkkäisen huonon illan jälkeen ettei tästä enää tule mitään ja sitten seuraavana iltana tuleekin 4 supia ja koira toimii ilman moitteen sijaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
|
Lähetetty: 21.09.2010 12:06 Viestin aihe: |
|
|
Kaveri on yli 8v ja en mä nyt tuota niin "tosissani" kirjoittanut etteikö se eläkepäiviään saisi mun seurassani viettää, mutta veetutti ehtoolla ihan tosissaan kun kaveri "pilasi" varman nakin.
Kun ihan tarkoituksella olen joskus kaveria haukuttanut parikin tuntia supia, niin eilisillan esitys ei paljoa kunniaa koiruudelle anna. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|