OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirvipatruuna
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 34, 35, 36  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
saecci
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Elo 2010
Viestejä: 58

LähetäLähetetty: 28.08.2010 18:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin nyt itselleni M39 sotilaskiväärin. Olen ajatellut käyttää sitä syksyllä hirvijahdissa ainakin joinain kertoina. Osaisiko joku suositella hyvin käyvää patruunaa tuohon? Naturalista olen itse miettinyt kun 30-06:ssa sitä olen käyttänyt, mutta sitä ei enää tehdasvalmisteta. Itselataamiseen en ole vielä ainakaan tänä syksynä siirtymässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
huntikas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Tam 2006
Viestejä: 795

LähetäLähetetty: 28.08.2010 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo ase kohisteltu ja naksut katottu 75 ja 200m
siis en ostanu ballistic tippiä vaa trophy bonded tippiä...
itelle välttää ku hirvi kippaa laakista. on tuossa vielä pari oryxiäki jälellä.
megalla 3 lks kasat 100m pyssyy kahen euron kolikon reiässä kevyeen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
saecci
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Elo 2010
Viestejä: 58

LähetäLähetetty: 16.09.2010 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koitin hakemallakin etsiä, mutten aiheesta oikein keskustelua löytänyt, joten kysellään uudestaan. Eli millaista tehdaspatruunaa käyttäisitte hirvelle kun aseena M39. Valikoima on hieman suppea, mutta en vielä täksi syksyksi ala itse latailemaan.

Ja tulevaisuutta ajatellen mikä olisi hyvä luoti itseladattavaksi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26557

LähetäLähetetty: 16.09.2010 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

perus mega 12 tai sakon vastaava, ihan sama mitä kotimaista laitat jos on valmistettu tällä vuosituhannella, kuhan on tarkoitettu hirvenpyyntiin.

Ihan turha pähkäillä, jokseenki sama ku miettisit, kummalla jalalla lähet liikkeelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Villedz
Vieras





LähetäLähetetty: 16.09.2010 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viime,toissa tai tällä vuosituhannella,megat ja sakon vastaavat kannattaa jättää kauppaan ja ostaa oikeasti hyvää patruunaa,niitäkin kaupasta löytyy.
Takaisin alkuun
Kullikka
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Kes 2010
Viestejä: 42
Paikkakunta: Korpi..

LähetäLähetetty: 16.09.2010 23:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

!&%¤# marjat sanon minä. Hyviä panoksia ovat ja ei ole omassa seurassa tullut vastaan että luoti olisi räjähtänyt luuosumasta.
_________________
Ei se saalis vaan se fiilis.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VKK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tou 2004
Viestejä: 3306
Paikkakunta: "Mauser-maa"

LähetäLähetetty: 17.09.2010 07:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielestäni M39:ään sopii mainiosti Sakon Hammerhead.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Villedz
Vieras





LähetäLähetetty: 17.09.2010 07:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kullikka kirjoitti:
!&%¤# marjat sanon minä. Hyviä panoksia ovat ja ei ole omassa seurassa tullut vastaan että luoti olisi räjähtänyt luuosumasta.


Tottakai ne on,parasta mitä rahalla saa.
Takaisin alkuun
VKK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tou 2004
Viestejä: 3306
Paikkakunta: "Mauser-maa"

LähetäLähetetty: 17.09.2010 09:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

7,62X53/54 patruunaa ei lataa monikaan muu kuin kotimaiset ja itänaapurin tehtaat. Normalta saa myös, muttei sekään ole edes Hammerheadin veroisella luodilla tulpattu.
.308 ja 30-06 ovat asia erikseen, niihin löytyy laadukkaampiakin tehdaslatauksia.

http://www.norma.cc/sortimentjakt.asp?Kaliber=19&Lang=1&Kalibernamn=7,62%20Russian

Villedz: Sinulla tuntuu olevan aika äkkijyrkkä mielipide vähän kaikkeen. Montako hirveä olet kaatanut/nähnyt kaadettavan Hammerheadilla?
Pirstoutuneita Megoja olen nähnyt useammankin, mutta kaikki ne on kuitenkin löytyneet kuolleesta hirvestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Villedz
Vieras





LähetäLähetetty: 17.09.2010 09:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

VKK kirjoitti:
7,62X53/54 patruunaa ei lataa monikaan muu kuin kotimaiset ja itänaapurin tehtaat. Normalta saa myös, muttei sekään ole edes Hammerheadin veroisella luodilla tulpattu.
.308 ja 30-06 ovat asia erikseen, niihin löytyy laadukkaampiakin tehdaslatauksia.

http://www.norma.cc/sortimentjakt.asp?Kaliber=19&Lang=1&Kalibernamn=7,62%20Russian

Villedz: Sinulla tuntuu olevan aika äkkijyrkkä mielipide vähän kaikkeen. Montako hirveä olet kaatanut/nähnyt kaadettavan Hammerheadilla?
Pirstoutuneita Megoja olen nähnyt useammankin, mutta kaikki ne on kuitenkin löytyneet kuolleesta hirvestä.


Toistakymmentä.Yksikään hammerheadi ei ole säilynyt niin kuin luodin pitäisi,niistä mitkä on löytyneet. Kyllä minä tuohonkin työntäisin normaa surutta piippuun.
Takaisin alkuun
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10221
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 17.09.2010 09:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Villedz kirjoitti:


Toistakymmentä.Yksikään hammerheadi ei ole säilynyt niin kuin luodin pitäisi,niistä mitkä on löytyneet. Kyllä minä tuohonkin työntäisin normaa surutta piippuun.


Ihime jätkä oot, kun jaksat joka keskustelussa parjata näitä kotimaisia. Ja sitten vielä ylistät sitä Oryxiä. Ei se Oryxikään ole kuin aivan perusluoti. Jos lähdettäs yksittäis tapauksista vetämään johtopäätöksiä niin Oryxi olisi huonoin tietämäni luoti, kun olen ollut itse paikalla kun 30-06 ammutaan samaa mullia 2 tunnin kuluessa 7 kertaa, eikä henki lähtenyt lopulta kuin pistämällä. 6 Osui maksa-keuhko alueelle ja vain 1 suolille. Että ei se keitä perunoita tai tee muutakaan ihmeitä se Oryx.

Jokainen varmaan älyää, että ne kymmenet tuhannet hirvet, jotka kuolee megalla/hammerhiitillä joka syksy ei tule sen kuolleemmiksi premiumluodeilla. Jokaisella on vapaus valita millä metsästää.

Jos joku kyselee parasta hirviluotia, niin tule sinne sen Oryxin ylistyksen kanssa, minä voin siihen sitten luotella tusinan verran parempiakin luotikonstruktioita.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 17.09.2010 10:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

11,7g Oryx meni ihan mureniksi ammuttuna, kun täräytin sillä vähän yli 1000 m/s vauhdeilla sanomalehtiin ja kakkosnelosiin.. Se siitä luodista, täysin käyttökelvoton!
Senhän piti kestää mitä vain.. Ei voi hirvelle edes ajatella tuollaista sirpaloituvaa, kettukuula!

Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Villedz
Vieras





LähetäLähetetty: 17.09.2010 10:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oryx on peruskuula,kyllä.Erittäin hyvä sellainen,aivan eriluokkaa kuin yksikään kotimainen halpispatruuna.

Sitten jos lähdetään oikeasti hakemalla hakemaan luotia niin parempia kuin oryx löytyy pilvin pimein..
Takaisin alkuun
Villedz
Vieras





LähetäLähetetty: 17.09.2010 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Villedz kirjoitti:


Toistakymmentä.Yksikään hammerheadi ei ole säilynyt niin kuin luodin pitäisi,niistä mitkä on löytyneet. Kyllä minä tuohonkin työntäisin normaa surutta piippuun.


Ihime jätkä oot, kun jaksat joka keskustelussa parjata näitä kotimaisia. Ja sitten vielä ylistät sitä Oryxiä. Ei se Oryxikään ole kuin aivan perusluoti. Jos lähdettäs yksittäis tapauksista vetämään johtopäätöksiä niin Oryxi olisi huonoin tietämäni luoti, kun olen ollut itse paikalla kun 30-06 ammutaan samaa mullia 2 tunnin kuluessa 7 kertaa, eikä henki lähtenyt lopulta kuin pistämällä. 6 Osui maksa-keuhko alueelle ja vain 1 suolille. Että ei se keitä perunoita tai tee muutakaan ihmeitä se Oryx.

Jokainen varmaan älyää, että ne kymmenet tuhannet hirvet, jotka kuolee megalla/hammerhiitillä joka syksy ei tule sen kuolleemmiksi premiumluodeilla. Jokaisella on vapaus valita millä metsästää.

Jos joku kyselee parasta hirviluotia, niin tule sinne sen Oryxin ylistyksen kanssa, minä voin siihen sitten luotella tusinan verran parempiakin luotikonstruktioita.


30-06 ja 13g oryx on sen luokan paukku että melkein saa parempaa jo hakea,saisihan tuo olla hitusen kovemmalla kyydillä tehdaskuulana.Oikeaan kohtaan ja kippaa lähes välittömästi. En sitten tiedä onko sielläpäin ollut käytössä saunaillan tuumanurkan modaukseen joutuneet paukut..
Takaisin alkuun
Tomy the Hunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2005
Viestejä: 1130
Paikkakunta: 768 / 857

LähetäLähetetty: 17.09.2010 10:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ammuttiin 6,5 millisellä svedulla Oryx märkään sanomalehtinippuun. Ampumamatka 100 metriä ja jäämäpaino 70%. Aivan surkeaa, epämääräinen kasa lyijyä ja kuparia. Ei voi kenellekkään suositella. Mistä tällaista sekundaa tulee? Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 34, 35, 36  Seuraava
Sivu 8 Yht. 36

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com