OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

teeripilli
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
live2hunt
Vieras





LähetäLähetetty: 30.09.2004 16:53    Viestin aihe: teeripilli Vastaa lainaamalla viestiä

tossa pari vuotta sitten kuusamossa ollessa yks paikallinen äijä selitti et kun kuvastaa teeriä ni teeripillillä saa ihan huomattavaa lisätehoa pyyntiin, ja siis se oli ihan ylenpalttista kehumista teeripillin tehokkuudesta.

no nyt saapastelin sitten aseliikkeeseen josta myivät minulle tämän mystisen talismaanin. sen tuottama ääni on teeren "suhauttelua" olen lukenut jostain kirjoista tästä suhauttelusta mutta tietääkö kukaan miten pitkä suhauksia ja kuinka tiheässä teeri näitä päästelee. eli jos nyt joku teeren pillittäjä haluaisi valottaa tuon kapineen käyttöä niin olisin kiitollinen.
Takaisin alkuun
Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 430
Paikkakunta: ympär mualimmoo...

LähetäLähetetty: 30.09.2004 19:32    Viestin aihe: . Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen puhalellut aamuisin pilliin semmosin sopivin väli ajoi 3-7min mukava on myös seurata jos teeret on kauempana kuitenkin näkee kiikarin läpi että mitenkä ne reagoi erilaisiin puhaluksiin, ainakin viime vuonna tulivat tuommoisen soinnun perässä kuin shuishuuuu alku on lyhyt ja loppu pitkä 2-3sek se nousee nopeasti aluks ja laskee ja sitten loppu sointu tuo pari sekunttia tämä on ollut minun puhaltelu tyyl,i ja tulosta on parin teeren verran tullut tiedä sitten onko puhaltelu vaikuttanut kuinka paljon Smile
_________________
Täähän on selevä homma....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
live2hunt
Vieras





LähetäLähetetty: 03.10.2004 04:11    Viestin aihe: kiitos. Vastaa lainaamalla viestiä

paljon kiitoksia.

Nyt otan pillin autoon ja harjottelen sillä töihin ajaessa ja töistä tullessa.
alle viikko ennen reissuun lähtöä.
rkrl:n mukaan varsin hyvä teerikanta, lähetään kattoon että mitä tapio antaa.

Ainaski pääsen viikoks hyvien ystävien kanssa paikkaan jossa hermo lepää, ilma on raitis ja matkaa tulee taitettua ihan huomaamatta.

Jostain luin ihan älyttömän hyvän mietelauseen joka kertoo metsästyksestä oikeastaan kaiken:

Päiviä jotka vietämme metsällä ei oteta lukuun kun lopullisten elinpäiviemme määrää lasketaan.
Takaisin alkuun
Havulintu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 196
Paikkakunta: Kukertajaissuo

LähetäLähetetty: 19.10.2004 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pilliä en ole koskaan kokeillut, mutta ihan omalla suuvärkillä suhistelu on pelittänyt ihan hyvin. Linnut kaartaa kummasti katsomaan, ... taitaa teerikin olla aika utelias lintu ja "porukassa" viihtyjä. Kuvien kanssa kuulemma tehot ovat vielä kovemmat.
_________________
"Korpikankailla möyrii karhu, iso musta elävä, kyrmyniska..."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 19.10.2004 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suhaus olis hyvä olla "ShUUUUuuHU" tai "TSIUHUHUUUuuU"

Eli pienellä kirjaimilla hiukan vähemmän voimakkaasti ja sitten isoilla voimakkaasti. Itse olen saanut teeriä pillillä muutaman ja näin homma toimi omalla kohdalla. Tosin paikka piti olla "lähellä soidinta tai soitimen vieressä". Eli jos suhautteli "missä sattuu", ei pilli toiminut.

Suon reunat ovat hyviä paikkoja ja järvien rannat. Varmasti jotkut sopivat mäetkin saattaisivat olla toimivia paikkoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RovaniemiHunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Mar 2004
Viestejä: 785
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 28.11.2004 15:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kerran on mulle teerikukko vastannu ja sen suhautuksen jälkeen paikalle lens n. 50 lintua soimaan... Pois lähti n.48 sinä aamuna.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
JuRa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2004
Viestejä: 182
Paikkakunta: Pohjoinen perifeeria

LähetäLähetetty: 28.11.2004 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joops itte olen huomannu sen, että pillillä on vastausprosentti lähempänä nollaa kuin omalla suuvärkillä saadulla suhauksilla ja tämän voin hyvinkin selittää sillä, että pillillä saatu suhausääni on metallisempi ja kovempi ja tällä en tarkoita äänenvoimakkuutta vaan kovuutta. Suulla saatu suhausääni on pehmeämpi ja lähempänä teeren omaa suhausta ja sitä voi muokata eri vivahteiseksi esim: lyhyt ja terävä tai pitkä ja venyvä suhaus ja tyyliäkin voi vaihdella teräväksi ja haastavaksi kuten vanhempi urosteeri tai lempeäksi ja alistuvaksi eli nuoreksiteereksi tekeytymällä.

Paremmin omalla kohdalla on toiminut sekoitussuhauttelu eli nuoren ja vanhan teeren suhautteluja vaihdellen. Ensin suhautellaan puolenkymmentä kertaa nuorta teertä matkien elikkäs herätellään lähistöllä olevat urosteeret hereille, tämän jälkeen vaihdetaan vanhemman uroksen ääneen, sillä erolla että ei heti aloiteta kovaa vaan varovasti elikkäs tunnustellen niinsanottua "kilpakosijaa". Tässä vaiheessa saattavat jo ensimmäiset urokset vastata ja tulla kuville. Suhauksien välillä kannattaa pitää taukoja, sillä jatkuva suhauttelu tekee teeret epäluuloiseksi ja varovasiksi ja saattavat huomata petoksen.

Kun ensimmäinen yksinäinen teeri on laskeutunut sopivalle ampumahollille niin tässä vaiheessa saat ampua teeren. Laukauksen ääni ei ole houkuttelun alkuvaiheessa pelote teerille vaan ne tulevat kuville jos vain malttaa pysyä piilossa eikä heti ryntää ammuttua teertä hakemaan. Tässä vaiheessa on jo peli avattu teerien suhteen. Suhautuksia jatketaan vuoroin vaihdellen ja taukoja pidellen. Useamman teeren tullessa kuville ei kannata enään itse suhautella vaan antaa teerien rauhoittua ja hoitaa tämä homma keskenään.

Nyt kannataa itse keskittyä hakemaan tokan vartijaa joka on useimmiten kauimmainen lintu ja tokan johtaja. Kun vartioivateeri on huomattu tai oletetaan sen olevan vartija se voidaan ampua hollin ollessa sopiva. Tämän jälkeen voidaan ampua tokasta toinenkin lintu toisten teerien pakoonlähtemättä. Tässäkin on syytä PITÄÄ JÄRKI PÄÄSSÄ eikä ampua tokkaa viimeiseen teereen.

Tässä oli lyhykäisessään tuo suhauttelun tekniikka.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 29.11.2004 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RovaniemiHunter kirjoitti:
Kerran on mulle teerikukko vastannu ja sen suhautuksen jälkeen paikalle lens n. 50 lintua soimaan... Pois lähti n.48 sinä aamuna.


Isin kanssako olitte metällä? Isikö ampui?
Takaisin alkuun
RovaniemiHunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Mar 2004
Viestejä: 785
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 29.11.2004 16:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä molemmat. Ei saa 13 vuotiaana yksin mennä aseen kanssa mettälle...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Zamppa



Liittynyt: 28 Tam 2005
Viestejä: 3
Paikkakunta: oulu

LähetäLähetetty: 28.01.2005 11:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hommasin pillin täs muuan vuos sit pari kertaa ollu muassa, mut kyllä kun suulla oikeenlaisesti suhauttaa niin et sylki lentää niin jo toimii
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RovaniemiHunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Mar 2004
Viestejä: 785
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 28.01.2005 16:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vieras kirjoitti:
RovaniemiHunter kirjoitti:
Kerran on mulle teerikukko vastannu ja sen suhautuksen jälkeen paikalle lens n. 50 lintua soimaan... Pois lähti n.48 sinä aamuna.


Isin kanssako olitte metällä? Isikö ampui?


Siinä meillä vasta oli kusipäinen vieras...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Wilson89
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Hei 2004
Viestejä: 46
Paikkakunta: Simo

LähetäLähetetty: 28.01.2005 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RovaniemiHunter : Seon se kateus joka pitäisi kitkeä jokaisesta metsästäjästä poisa.

ittestäni oon sen saanu poisa, kyllä mielellää kuuntelen ku kaverit kartoo että ovat saaneet saalista, ittellä seon vain plussaa jos saalista saa, viime vuonna saanu ku 2pyytä, mutta kyllä se helevetin paljo paremmalta tuntuu ku koira haukahtaa ensimmäiset haukut ja juuri mun kanssa metässä ollessa(tosin joka vk-loppu käytiin) mutta kyllä seoli ns.parempi ku 100 jänistä.
_________________
Ei se ollu liian kaukana!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
fange
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 1325
Paikkakunta: Inarista etelään

LähetäLähetetty: 28.01.2005 22:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onkos missään netissä teeri pillin teko-ohjeita kun niitä on mukava väsätä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Baikal
***


Liittynyt: 06 Hei 2004
Viestejä: 599
Paikkakunta: Laihia

LähetäLähetetty: 28.01.2005 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei siihen sen kummempia ohjeita tarvitse..mene kauppaan ja katso minkänäköinen on teeripilli ja tee sellainen Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Teukka T
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Tam 2005
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 04.02.2005 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä ja halvan teeripillin saat haulikon hylsystä (ammuttu Shocked ) kun puhaltaa auenneeseen päähän suoraan edestä päin.. -Tutkittu ja tehokkaaksi havaittu-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com