Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5989
|
Lähetetty: 07.06.2010 22:32 Viestin aihe: |
|
|
King capissa ollut ongelmia moottorin laakerinliuskojen keston kanssa:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49856&page=3
Mitsulla on 4Runneria vastaava Pajero Sport, jossa siis hlö-automainen koppa L200:n tekniikan pääällä. Se mitä jonkin verran ajellut, niin ajaahan silläkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mc-manteli Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2007 Viestejä: 3606 Paikkakunta: Länsirannikko
|
Lähetetty: 07.06.2010 22:46 Viestin aihe: |
|
|
Diisseli ei siis mikään ehdoton ole, bensakin kelepaa.. Mielelläänhän sitä sais olla tilaa vähä enenpi ku mitä normi 2-paikkasessa hiluxissa, koska koiria löytyy useampi talosta ja niitä on myös aina yksi tai useampi yleensä reissulla mukana, + kaikki omat ja kaverin romppeet ja torrakot.. muutamaa "neliovista" hiluksia oon katellu, mutta ahtaaksi taitaa jäädä nekin...
Myös suzuki vitara ois ehdokas listalla.. nimenomaan pitempi malli, 1.6 bensa.
En tiedä, kuin yhden pajeron jolla on nyt hitusen yli 400 tuhatta ajettu ja kansi on vieläkin ehjä, niin sen takia vähä kammoksun nuita pajeroita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Whitaildeerhunter Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 28 Mar 2009 Viestejä: 44 Paikkakunta: Valkeakoski
|
Lähetetty: 07.06.2010 23:06 Viestin aihe: |
|
|
King cappien laakeri/moottoriviat koskevat malleja jotka on valmistettu vuosina 2002-2006 näiden vuosimallien koneissa on 130 heppanen kone (YD25 vai YB25).¨Niitä edeltävä n.100 heppanen kone on se joka kestää isältä pojalle "ikuinen", jos ei laiminlyö huoltoja. Muuten king capit on ainakin omien ja kavereiden kokemusten perusteella hyviä ja luotettettavia kulkupelejä. Tietysti jokaisella on omat mielipiteet ja pitäköön niistä kii. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mosberg Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2007 Viestejä: 1630 Paikkakunta: Suoperämaa
|
Lähetetty: 08.06.2010 08:08 Viestin aihe: |
|
|
Kin capin kone kestää ku laittaa sen td25 koneella olevan,eli näitä on
tehty -89 asti aina 2001 asti.
Terranossa sama kone ku kingissä mutta hitusen isompi ja tämä on luja.
Patarautaa koko kone näissä,ei mitään alumiiniä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 08.06.2010 09:36 Viestin aihe: |
|
|
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/3238217
Tuossa olisi hieno ikiliikkuja, jos ei ole kiire minnekkään maantiellä Jos mulla ei olis jo tuollaista "jahtiautoa" niin vakavasti harkitsisin tätä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mc-manteli Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2007 Viestejä: 3606 Paikkakunta: Länsirannikko
|
Lähetetty: 08.06.2010 18:05 Viestin aihe: |
|
|
tyypillistä mersua, "perä on huutanu koko ajan mitä se on meillä ollut".. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 08.06.2010 21:06 Viestin aihe: |
|
|
Mc-manteli kirjoitti: | tyypillistä mersua, "perä on huutanu koko ajan mitä se on meillä ollut".. |
ehkä tyypillistä mersuille, mutta epäilen että tuon tyylisiä vanhoja "täyskokoisia" ja kalliita dieseli maastureita on ostettu todella kovaan käyttöön ja niillä on oikeasti ajettu paljon => täysin äänettömiä voimansiirtoja tuskin löytyy Henkilöautoihin verrattuna niitä vonkumisen lähteitä on vähän eritavalla: 2x vetopyörästöt (2x tai 3x tasauspyörästöt), 4x vetoakselit, vaihdelaatikko, jakolaatikko, 2 x tai 3x kardaanit eli 4x tai 6x ristikkonivelet jne...ja lopuksi vielä karkeat nappularenkaat => hurinaa ja vonkumista ihan rittävästi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 08.06.2010 21:13 Viestin aihe: |
|
|
Maasturissa, uudemmat poislukien, perien, laatikoiden tai renkaiden vonkumiseen puuttuminen osoittaa teknistä epäkypsyyttä .
Sittarit sitten erikseen. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3587 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 08.06.2010 21:53 Viestin aihe: |
|
|
Höh, mitä sitten. Ei nyt liity maastureihin mutta kaverin Lada 1200L:n perä äänti niin että 60kmh piti vieruskaverille huutaa, 80kmh ei enää kuullut vaikka huuti ja yli 90kmh meni jo yli kipurajan eikä enää ihmis korva kyennyt kuulemaan mitään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 09.06.2010 08:07 Viestin aihe: |
|
|
Sahanpurua perään ja matka jatkuu . _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Retonkimies Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1407 Paikkakunta: Riekkomailla
|
Lähetetty: 09.06.2010 09:39 Viestin aihe: |
|
|
Mc-manteli kirjoitti: | Jonkinmoista jahtimaasturia ois hankintalistalla.
Tähän mennessä kiinnostavimpia ovat:
Lada Niva
Toyta 4Runner
Toyta Hilux
Nissan king cap
Nissan terrano
Suzuki samurai
Eli menopelin pitäs olla mielellään diisseli ja ehdottomasti manuaalilaatikolla.
Budjettia ois johonkii 7000€ asti ja kaupat suoritetaan todennäköisesti jo tässä kuussa, että ei tartte kyyhkynruokia raktorilla kuskata..
Minkälaisia käyttökokemuksia foorumilaisilla on mainituista menopeleistä?? hyvät ja huonot puolet esiin! |
Vilkaiseppa vielä Opel Fronterat läpi, mitä löytyy. Tuohon hintahaarukkaan saattaa saada ihan hyväkuntoisenkin menopelin. Frontera on aika vastaava kuin 4runneri ja Terrano, noin mittasuhteiltaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tkmtuke Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Huh 2010 Viestejä: 615 Paikkakunta: Parkano
|
Lähetetty: 09.06.2010 14:54 Viestin aihe: |
|
|
Isuzu trooper |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 09.06.2010 15:14 Viestin aihe: |
|
|
hmm...jotenkin näkisin jahtiauton sellaisena tekniikalttaan lujana, yksinkertaisena ja maastossa etenevänä laitteena. Jotenkin nohin Isuzu Trooppereihin ja ehkä myös Opeleihin en osaa näitä ominaisuuksia yhdistää... En ole ainakaan maastoajon harrastajien piireissä niitä pirssejä nähnyt ja rahasta se ei ainakaan ole kiinni jos puhutaan vaikka Troopperista.
7000€ on kuitenkin iso raha " harrasteautoon" niin kannattaa miettiä niitä ominaisuuksia (tilat, ajomukavuus, maantieominaisuudet, alustan joustavuus, vikaherkkyys, suunnittelufilosofia/käyttötarkoitus jne) mitä arvostaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Retonkimies Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1407 Paikkakunta: Riekkomailla
|
Lähetetty: 09.06.2010 17:00 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | hmm...jotenkin näkisin jahtiauton sellaisena tekniikalttaan lujana, yksinkertaisena ja maastossa etenevänä laitteena. Jotenkin nohin Isuzu Trooppereihin ja ehkä myös Opeleihin en osaa näitä ominaisuuksia yhdistää... |
Voitko hieman tarkentaa ja laittaa vaikka esimerkkiä näistä "oikeista" jahtimaastureista. Mikä niissä on erona esimerkiksi Fronteraan ja Trooperiin nähden? Pelkkä merkkihän ei sinänsä ole ratkaisu, olipa se sitten vaikkapa Toyota.
Mielestäni jahtimaasturissa on myös oltava hyvät tieajo-ominaisuudet, onhan suurin osa jahtiin menosta yleensä maantieajoa. Eikä taloudellisuuskaan pahaa tee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapanih Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2007 Viestejä: 1290 Paikkakunta: Posio
|
Lähetetty: 09.06.2010 17:22 Viestin aihe: |
|
|
Jahtimaasturia ajateltaessa pitäis muistaa sekin ajatus, että maastossa ajettaessa ei asetta saa olla mukana. Ja maaston ja tien ero on se, että "tietä" pitää pystyä ajamaan tavallisella henkilöautolla.
Eli ei jahtimaasturi tartte kovin kummosia maasto-ominaisuuksia. Lumikeleille vähän reilummin maavaraa ja jonkunmoinen neliveto. Niillä pärjää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|