Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
kiikkuli Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.05.2010 11:56 Viestin aihe: |
|
|
Igorroc olet oikeassa kyllä tuon sapluunan suhteen. Nimittäin itse käytän vastaavaa tapaa ja voin kuvailla tässä nyt omasta työ tavasta. Sapluuna materiaali minulla on paksua erikoisteippiä (vastaavaa mitä käytetään esim. erilaisten maalaustöiden yhteydessä mitä on helppo leikata matto veiten tapaisella vehkeellä). Laitan teipin tulevan karhennuksen reunusteen päälle siihen piirrän reunuste viivan ja leikkaan veitillä sen pois, niin että siihen rajaukseen tulee myös uurre. Sen jälkeen paksu teippi toimii ohjurina ja estää karhennuksen ylimenon. Samaa tapaa käytän myös lyömällä tehtyjen karhennuksien rajaamisessa. Toki jokin pahvinen sapluuna ajaa saman asian. Toki onnistuuhan se rajaus tietenki ilman sapluunoita, kun osaa oikean tekniikan. Laitan kuvia eri työ vaiheista myös lyömällä tehdyistä karhennuksista, kun aika antaa vähän myötä. Työ tavan kuvailu saattaa olla vähän sekava, mutta eiköhän se selviä, kun laitan kuvia tänne. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
muke Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Huh 2008 Viestejä: 157 Paikkakunta: Pohjois-Savo
|
Lähetetty: 02.05.2010 11:59 Viestin aihe: |
|
|
Se sabluuna on varmasti oiva vekotin ääriviivoja hahmotellessa. En ole itse hypistellyt moista joten en tunne tekemisen tapaa. Kuinkahan sillä sabluunalla saa tehtyä tukin molemmmille puolille samanlaiset karhennukset kun pinnat ovat yleensä eri muotoiset? Minä olen käyttänyt teippiä rajausten hahmotteluun, joka ainakin omasta mielestäni auttaa tukin muodoista riippumatta. _________________ Mitäs näistä sano huora häistä.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2010 12:21 Viestin aihe: Re: !! |
|
|
muke kirjoitti: | Ootko gerberos mistä päin suomenniemee? Meikä asustaa täällä savon sydämmessä eikä tuohon raasion ampumakeskukseen ole matkaa kuin muutama kiven heittämä. Jäävihän mie olen sanomaan mutta tervetuloa koeampumaan. | No mun pitää muutama kerta enempi sitä kivee heittää. Noin 125km tulis sinne matkaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antonov Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2010 13:03 Viestin aihe: |
|
|
Muke: "JOS PERHEESSÄ EI LAPSIA:
Karhennusten tekeminen on oikein lystiä puuhaa samalla kun katselee telkkaria.
JOS LAPSIA:
UNOHDA KOKO HOMMA!!!"
Tsot tsot! Kyllähän perinteistä mestari-kisälli-järjestelmää pitää vaalia
Olohuoneen pöytä on erinomainen paikka pikkunätille iltapuhdetyölle. Tosimies vahtii lapset, seuraa jääkiekkokierrosta ja kaivertaa yhden tukin rouvan kaupunkikierrosiltana. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoneK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2010 17:40 Viestin aihe: |
|
|
No siinäpä se rävellys nyt on. Ihan ensimmäinen laatuaan ja hieman juosten kustuksi jäi, kärsivällisyys petti. Pinnassa Danish Oilit. Hyvältä ainakin tuntuu vaikkei kovin kaksiselta näytäkkään.
Itse vanerissa myös pskamaisia oksankoloja ym. kivaa. Jos ensi kerralla panostaisi aihioon yli 10€. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2010 18:09 Viestin aihe: |
|
|
Oivan tuntuinen peli. Tuntejakin meni. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoneK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2010 18:18 Viestin aihe: |
|
|
Ei tullut tunteja laskeskeltuun, melko vähän loppupeleissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2010 18:19 Viestin aihe: |
|
|
Hyvähän se on tehdä harjoituskappaleita. Seuraava on varmasti jo paljon parempi ja varsinkin jos raaskii ostaa kunnon aihion, jonka seikan itsekin JoneK tulit käytännön kautta huomanneeksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoneK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2010 18:33 Viestin aihe: |
|
|
Näin on.
Oli mukava testata riittävätkö omat rahkeet tukkihommiin, jokseenkin tyytyväinen siinä mielessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
THA Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 296 Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa
|
Lähetetty: 02.05.2010 19:20 Viestin aihe: |
|
|
Ihan hyvä!
Pääasia aluksi on todeta homman onnistuvan ja saada käteen sopiva.
Sitten kun innostusta ja aikaa riittää, voi alkaa sijoittaa raaka-aineisiin,
työvälineisiin ja menetelmiin.
Täältäkin löytyy paljon hyviä vinkkejä. _________________ Hymy voi pelastaa päivän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2010 20:11 Viestin aihe: |
|
|
Hyvältähän tuo JoneK:n tukki näyttää. Etenkin kun humio aihio laadun niin täytyy sano jotta todella hyvin onnistunut. Maku asia mutta omaan silmään tuolle tukille saisi hurjasti lisää ilmettä jos tekisi kahvaan ja etupäähän lyöntikarhennukset ja värjäisi ne tummaksi. Vaikka ihan mustaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoneK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2010 20:26 Viestin aihe: |
|
|
Ihan olet oikeassa tuosta karhennuksesta. Etupäähän tulikin jo hieman mallailtua "liukuesteteippiä" ja näytti sopivan, mutta miksei myös nakutettu karhennus kävisi. Täytyy vielä punnita vaihtoehtoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vanha pappa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2010 20:28 Viestin aihe: tukki....... |
|
|
Ehtoota,
Perskuta sentään,ystävät huhuilevat tukkiseppiä pitkin pitäjiä ja foorumi on näköjään väärällään oivia tukinveistäjiä JONEKKIN värkkäsi tuosta vaan hienon puun kivääriinsä perskuta sentään. _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoneK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2010 20:33 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos kiitos, mukava kuulla positiivista palautetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ultima Thule Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2010 21:02 Viestin aihe: |
|
|
Antonov kirjoitti: |
Olohuoneen pöytä on erinomainen paikka pikkunätille iltapuhdetyölle. Tosimies vahtii lapset, seuraa jääkiekkokierrosta ja kaivertaa yhden tukin rouvan kaupunkikierrosiltana. |
Vai kaupunkikierrosiltana..
Komeita tukkeja kaikilla tasapuolisesti! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|