OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kuvia, ohjeita ja väittelyitä petauksista
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 73, 74, 75  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.04.2010 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Näyttäisi siltä, että petaankin .270 win Sako AV:n itse, vaikka tarkoitus alunperin olikin se teettää toisella.
Olen kyllä pari petausta tehnyt onnistuneesti ennenkin, mutta kysytäänpä kuitenkin.
Eli muistelen jostain lukeneeni, että "AV:n jälkeen Sako muutti aktiota siten, että se on helpompi pedata".
Muistanko väärin, ja jos en muista, niin mikä tässä sitten niin vaikeaa olisi?



Arvelin laittaa massaa vain eteen ja taakse viivojen välille jääville alueille, onko mitään syytä miksi pitäisi laittaa enemmän?
Puristuksena sähköteippi metodi, olen mieltynyt siihen enemmän kuin puristimiin.

Tukki on Mcmillanin lasikuitutukki, pitäisi olla "drop in", mutta ei ole.
Tai on se drop-in, mutta rekyylivaste pohjaa kuopassaan, ja piippu jää kourussaan liian alas.
Se on aivan iholla, kun perää napauttaa ylhäältäpäin, kuuluu särisevä ääni kun piippu resonoi lasikuituun.
Ajatuksena siis pedata raudat "ylemmäs",sen verran mitä pari teippikerrosta rekyylivastimen alla sitä nostaa.

Mitenkähän acraglassi tarttuu tuollaiseen pinnoitettuun lasikuituun? Paremmin, huonommin vai samoin kuin puuhun?


Hinkkaa se tukki karheela paperilla.

Etu päätä ei tarvii viedä noin pitkälle piippuun, siihen riittää se kehys reunakin.

No eipä tossa juuri muuta jollei lipaskuilun reunan alle vedä massa viivaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.04.2010 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos käyt, Riude, tämän aiheen toiselta sivulta katsomassa minun kaksi petaustani niin saat pohjaa tälle minun mielipiteelleni. Se huonommannäköinen räkäpetaus käy paremmin! Enemmän on tullut alle puolen kulmaminuutin kasoja kuin sillä paremmannäköisellä (jolla tosin on ammuttu aika vähän). Ja nyt kun löytyi parempi ruuti, paranee homma entisestään. Jos kehys tai tukki on veltto, ei pari milliä epoksia kyllä sitä jäykistä. Dremelöit vaan sitä tukkia reilusti ja teet juurikanavia sekä karhennat petauksen pohjan niin hyvä tulee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.04.2010 18:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Jartsu kirjoitti:
minäpä olen tukenut kehyksen takapään massalla ja myös etu pää on massattu ilman rautaa eikä oo pettänyt, eikä osumat kadonneet vaan parantuneet, on noita sen verti montaa tehty.

Jospa mokasit jossain, voitko kuvitella niin käyneen. mulla sentään on aseita hanskassa jotka käy, niistä voi jotain mitatakki, eikä mitään torrakoita.
Tuosta vaan arvelin jotta viisastelet ja retostelet taas kasa-aseillas. Very Happy Kannattaa ottaa huumorilla mun tapa kirjottaa.

Mut sit ihan vakavasti. Kun puhut pedanneesi "ilman rautaa", niin ilmeisesti tarkoitat ettet vastimen taa ole pedannut lisärautoja, vai? ...Eihän se sellasta tarttekaan jos ei tarvitse epäillä vastimen pinta-alan riittävyyttä.

Se pointti mitä itse ajan takaa on se mitä olen moneen kertaan sanonut: "kantava takapää voi viedä käynnin"! Eihän se tietenkään aina niin tee. Jos vastin pitää ja puut ja raudat ei elä niin eihän siinä sit mitään. Mutta en ainakaan itse keksi mitään mahdollista haittaa jos häntään jätetään välys. Minusta se on silloin varman päälle. Jos joku tietää siitä olevan jotain haittaa mahdollisesti niin kertokaa pois. Mutta en tarvitse enää kuulla jotta jos vastimen petaus pettää jne. Aseethan pedataan niin etteivät ne saa päästä pettämään.

Niin ja Jartsu: mikä se mokaamis juttu oli? Smile


"""""""Tuskinpa tuo ase halkeis vaikka varsinainen vastin ei kantas ollenkaan, mutta käynnille se ei ainakaan hyvää tee. Silloinhan siinä mennään päin prsettä.

Tuota ei tarvitsisi tehdä uusiksi, vaan siihen vois upottaa helposti vasteraudan ilman että joutuu uusiks petaamaan. Ja puhun kokemuksesta koska olen sellaisia tehnyt.""""""

Esim toi, vastin ei kantais ollenkaa, eikös siinä ole jääny petaukseen jotain tekemättä, massan vähyys tai jotain

Miksi se vastin rauta pitää sinne sulloo, ellei sulla ole joku mahoton tykki. 308 ja 30-06 ei ainakaan oo pettänyt vaikka sitä ei ookkaa, se kun on niin tiivis jo massalla ettei se meinaa lähtee ees irti vaikka pultit irrottaa.

No miten vaa, tee niiko teet, pää asia et oot tyytyväinen.

Torrakko on sota ajan sota pyssy eikä mitenkään muuteltu, niihin en oo kajonnu, ne ei oo mua varten.

Mulle riitti armeijassa niitten kaa ryynääminen kuten rynkkykin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kiikkuli
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Tou 2009
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 28.04.2010 18:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä mielestäni gelberos on asiassa aivan oikeassa. Petaushan tehdään juuri sitä varten, että vain rekylivastineen takaosa ottaa tasaisesti laukauksen vastaan. Nimittäin jos tuon lukkorungon takaosan jättää myös kiinni, niin se ottaa myös vastaan rekyyliä tavallaan "jonkin verran" eli rekyyli ei vastaa tasaisesti rekyylivastineen takaosaan, jonka on tarkoitus vaimentaa/jakaa rekyyli. Yleensä laitan teippiä tuohon lukkorungon takaosaan. niin petuksen jälkeen aseen saa irti paremmin tukista ilman ylimääräisiä nytkyttelyjä. Rautoja irrottaessa yritän myös välttää turhaa nytkyttelyä ja yleensä jos sattuu olemaan vähän tiukemmassa, niin lyön pultin reiästä siihen soveltuvalla työkalulla rekyylivastineen alaosaan. Tientenkään kaikissa ase malleissa ei ole kiinnitys ruuvin reikä vastineen alaosassa. Petauksen kiinnitys tapahtuu itsellä joko aseen omilla ruuveilla liipaisin kaaren kehyksen olessa paikalla. Muistan itse, kun ammuin vielä kiväärilajeja kilpaa, niin joissakin tapauksessa, kun ammunta oli vähän hakusessa ja en luottanut kivääriin täysin, niin ihan sen henkisen luottamuksen kannalta piti aina se petaus uusia. Oikeasta petauksesta on hyötyä kyllä tiettyyn tarkkuuteen asti, mutta jossakin vaiheessaa sekin saattaa lipsahtaa henkimaailman puolelle. Muista kerran kun hyvälle tutulle piti tehdä uusi ratatukki vanerista vaikka sillä mielestäni entisessä ei ollut mitään vikaa. Sillä oli se aseen petaus jotenki pakkomiele ja tuntui, että se ei osannut muusta puhuakkaan ja varmaan se oli sen entisenki tukin petannut 10 kertaa eri vaihtoehdoilla. Se antoikin minulle kaiken maailman ohjeita miten se pitää tehdä vaikka minulla oli se oma tyyli asian suhteen mistä pidän tällä hetkelläkin kiinni. Aloitettua tukin teon, nii minulla tuli koiruus mieleen ja ajattelin tehdä niin tarkat sovitukset, että siihen ei petausta tarvitse. Saatuaan tukin tehtyä kaverille valmiiksi, niin lähdettiin sitten testaamaan asetta radalle kaveri hehkutti ja puhui eri petaus menetelmistä ja kysyi minulta minun menetelmää hänen tukin suhteen. Vastailin sille puoli pyöreästi ja yritin vaihtaa puheen aihetta. Hän ampui 10 laukausen sarjan kohdistelujen jälkeen ja oli aivan intona sanoen kyllähän sillä sattuu, kun oot tietenki minun ohjeiden mukaisesti petannut. Minä aloin aivan mielettömästi nauramaan hänelle ja totesin, että asetta ei ole pedattu. Sitähän se ei tietenkään uskonut vaan tarkasti asian johon vastasi, että ei se petaus taidakkaan päteä, joka tilanteessa. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 28.04.2010 18:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ioni kirjoitti:
Jos kehys tai tukki on veltto, ei pari milliä epoksia kyllä sitä jäykistä.


Kerrankin tilanne on se, että velttoa ei ole kuin tekijän genitaaleissa Very Happy.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.04.2010 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
ioni kirjoitti:
Jos kehys tai tukki on veltto, ei pari milliä epoksia kyllä sitä jäykistä.


Kerrankin tilanne on se, että velttoa ei ole kuin tekijän genitaaleissa Very Happy.


No ei meillä kyllä ole sielläkään...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 29.04.2010 09:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin, raudatkin lähti irti ihan nätisti. Petaus tuli aika lailla tuolle alueelle kuin aiemmassa kuvassa esitinkin.
Piipun suuntaan en aikonut niin pitkälle massaa laittaa, kuten jartsu sanoikin, mutta ilmeisesti sen verran reilusti massaa oli, että se puristui sinne asti Very Happy.
En siis tehnyt "patoa" muovailuvahasta.
Kuitenkin, näyttää ihan hyvältä. Launtaina kokeillaan sitten miten toimii.

Yksi kysymys vielä acraglassista, voiko petauksen viimeistellä, eli hioa purseet ja pestä vesipesulla jo tänään (15-20h kuivunut), vai pitäisikö odotella lopullista kuivumista (2 vrk)?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 29.04.2010 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:


Yksi kysymys vielä acraglassista, voiko petauksen viimeistellä, eli hioa purseet ja pestä vesipesulla jo tänään (15-20h kuivunut), vai pitäisikö odotella lopullista kuivumista (2 vrk)?


Itte siistinyt useinkin alle vuorokauden sisään (ohjeiden mukaanhan 10 tunnin päästä raudat voi repiä irti), vesi pesusta paha sanoa, mutta ei luulisi 2-k:oon vedestä ja pehmeästä harjasta itseensä ottavan enään tuon ajan jälkeen. Rankempi mekaaninen rasitus (rekyyli tms.) varmasti eri asia...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 29.04.2010 09:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RIUDE, laitoitko irroitusaineeksi acrglass-setin mukana tullutta vai jotain muuta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 29.04.2010 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sitäpä sitä.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 29.04.2010 09:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viimeistele purseet pois vaan. Menee myöhemmin niin kovaksi, että talttahommat ja terät ovat helisemässä.
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
javel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tou 2009
Viestejä: 598
Paikkakunta: kittilä

LähetäLähetetty: 29.04.2010 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

EI massasta ole haittaa piipunkaan alla kun hiot tavaraa vain sen verran pois että piippu on vapaasti värähtelevä myös tyvestään. Päin vastoin piipun alus massa tukee vastin petaus kokonaisuutta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3568
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 29.04.2010 15:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jartsu kirjoitti:
Gerberos kirjoitti:
Jartsu kirjoitti:
minäpä olen tukenut kehyksen takapään massalla ja myös etu pää on massattu ilman rautaa eikä oo pettänyt, eikä osumat kadonneet vaan parantuneet, on noita sen verti montaa tehty.

Jospa mokasit jossain, voitko kuvitella niin käyneen. mulla sentään on aseita hanskassa jotka käy, niistä voi jotain mitatakki, eikä mitään torrakoita.
Tuosta vaan arvelin jotta viisastelet ja retostelet taas kasa-aseillas. Very Happy Kannattaa ottaa huumorilla mun tapa kirjottaa.

Mut sit ihan vakavasti. Kun puhut pedanneesi "ilman rautaa", niin ilmeisesti tarkoitat ettet vastimen taa ole pedannut lisärautoja, vai? ...Eihän se sellasta tarttekaan jos ei tarvitse epäillä vastimen pinta-alan riittävyyttä.

Se pointti mitä itse ajan takaa on se mitä olen moneen kertaan sanonut: "kantava takapää voi viedä käynnin"! Eihän se tietenkään aina niin tee. Jos vastin pitää ja puut ja raudat ei elä niin eihän siinä sit mitään. Mutta en ainakaan itse keksi mitään mahdollista haittaa jos häntään jätetään välys. Minusta se on silloin varman päälle. Jos joku tietää siitä olevan jotain haittaa mahdollisesti niin kertokaa pois. Mutta en tarvitse enää kuulla jotta jos vastimen petaus pettää jne. Aseethan pedataan niin etteivät ne saa päästä pettämään.

Niin ja Jartsu: mikä se mokaamis juttu oli? Smile


"""""""Tuskinpa tuo ase halkeis vaikka varsinainen vastin ei kantas ollenkaan, mutta käynnille se ei ainakaan hyvää tee. Silloinhan siinä mennään päin prsettä.

Tuota ei tarvitsisi tehdä uusiksi, vaan siihen vois upottaa helposti vasteraudan ilman että joutuu uusiks petaamaan. Ja puhun kokemuksesta koska olen sellaisia tehnyt.""""""

Esim toi, vastin ei kantais ollenkaa, eikös siinä ole jääny petaukseen jotain tekemättä, massan vähyys tai jotain


Miksi se vastin rauta pitää sinne sulloo, ellei sulla ole joku mahoton tykki. 308 ja 30-06 ei ainakaan oo pettänyt vaikka sitä ei ookkaa, se kun on niin tiivis jo massalla ettei se meinaa lähtee ees irti vaikka pultit irrottaa.

No miten vaa, tee niiko teet, pää asia et oot tyytyväinen.

Torrakko on sota ajan sota pyssy eikä mitenkään muuteltu, niihin en oo kajonnu, ne ei oo mua varten.

Mulle riitti armeijassa niitten kaa ryynääminen kuten rynkkykin.
Punasella löytyy jo vastaus kysymääsi.

Ja tuo sininen lainaus: koetin selittää vain sitä kun väännettiin tuosta valmet412 tukista. Se kun on .222:nen ja vaneria ni tuskin halkeis vaikka sen tekis noin paljonkin päin prsettä. Muttei tietenkään pidä niin tehdä. Siis "Silloinhan siinä mennään päin prsettä. "

En ole yrittänyt muuta sanoa kuin että jos epäilee vastimen riittävyyttä, niin kehyksen hännästä ei pidä tehdä toista vastinta! Vaan varmistaa vastimen pitävyys. Siis jos sitä on syytä epäillä, niin silloin upottaa jonkun lisäraudan tukkiin!

Ja koska tstä topikista saattavat ottaa mallia myös ensikertaa petailevat ym aloittelijat, on minusta viisaampaa neuvoa tekemään asiat varmanpäälle. Jos petaa kuten Jartsu kerroit, eli koko kehyksen tiukaksi häntää myöten, voi se mennä kokemattomalta helposti myös pieleen. Se on täysin pätevä tapa pedata kun tietää varmasti mitä tekee. Enkä epäile hetkeäkään ettet Jartsu tietäisi. Mutta kokemattomalle en lähtisi neuvomaan, etenkään kun ei tiedä millainen tukki ja kehys sekä tekijä kulloinkin on kyseessä. Silloin on mielestäni viisaampaa jättää häntään välys ja homma on varmanpäälle tehty, ja lopputuloskaan tuskin ainakaan ratkaisevan paljon huonompi.

Pahoittelen jos olen ilmaissut kantani jotenkin epäselvästi. Toivottavasti tämä nyt selventäisi tarkoitustani paremmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
huti-kuti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2008
Viestejä: 1813
Paikkakunta: periferia

LähetäLähetetty: 29.04.2010 15:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no, viestin ^ ulkoasu ainakin on epäselvä. Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 29.04.2010 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Jartsu kirjoitti:
Gerberos kirjoitti:
Jartsu kirjoitti:
minäpä olen tukenut kehyksen takapään massalla ja myös etu pää on massattu ilman rautaa eikä oo pettänyt, eikä osumat kadonneet vaan parantuneet, on noita sen verti montaa tehty.

Jospa mokasit jossain, voitko kuvitella niin käyneen. mulla sentään on aseita hanskassa jotka käy, niistä voi jotain mitatakki, eikä mitään torrakoita.
Tuosta vaan arvelin jotta viisastelet ja retostelet taas kasa-aseillas. Very Happy Kannattaa ottaa huumorilla mun tapa kirjottaa.

Mut sit ihan vakavasti. Kun puhut pedanneesi "ilman rautaa", niin ilmeisesti tarkoitat ettet vastimen taa ole pedannut lisärautoja, vai? ...Eihän se sellasta tarttekaan jos ei tarvitse epäillä vastimen pinta-alan riittävyyttä.

Se pointti mitä itse ajan takaa on se mitä olen moneen kertaan sanonut: "kantava takapää voi viedä käynnin"! Eihän se tietenkään aina niin tee. Jos vastin pitää ja puut ja raudat ei elä niin eihän siinä sit mitään. Mutta en ainakaan itse keksi mitään mahdollista haittaa jos häntään jätetään välys. Minusta se on silloin varman päälle. Jos joku tietää siitä olevan jotain haittaa mahdollisesti niin kertokaa pois. Mutta en tarvitse enää kuulla jotta jos vastimen petaus pettää jne. Aseethan pedataan niin etteivät ne saa päästä pettämään.

Niin ja Jartsu: mikä se mokaamis juttu oli? Smile


"""""""Tuskinpa tuo ase halkeis vaikka varsinainen vastin ei kantas ollenkaan, mutta käynnille se ei ainakaan hyvää tee. Silloinhan siinä mennään päin prsettä.

Tuota ei tarvitsisi tehdä uusiksi, vaan siihen vois upottaa helposti vasteraudan ilman että joutuu uusiks petaamaan. Ja puhun kokemuksesta koska olen sellaisia tehnyt.""""""

Esim toi, vastin ei kantais ollenkaa, eikös siinä ole jääny petaukseen jotain tekemättä, massan vähyys tai jotain


Miksi se vastin rauta pitää sinne sulloo, ellei sulla ole joku mahoton tykki. 308 ja 30-06 ei ainakaan oo pettänyt vaikka sitä ei ookkaa, se kun on niin tiivis jo massalla ettei se meinaa lähtee ees irti vaikka pultit irrottaa.

No miten vaa, tee niiko teet, pää asia et oot tyytyväinen.

Torrakko on sota ajan sota pyssy eikä mitenkään muuteltu, niihin en oo kajonnu, ne ei oo mua varten.

Mulle riitti armeijassa niitten kaa ryynääminen kuten rynkkykin.
Punasella löytyy jo vastaus kysymääsi.

Ja tuo sininen lainaus: koetin selittää vain sitä kun väännettiin tuosta valmet412 tukista. Se kun on .222:nen ja vaneria ni tuskin halkeis vaikka sen tekis noin paljonkin päin prsettä. Muttei tietenkään pidä niin tehdä. Siis "Silloinhan siinä mennään päin prsettä. "

En ole yrittänyt muuta sanoa kuin että jos epäilee vastimen riittävyyttä, niin kehyksen hännästä ei pidä tehdä toista vastinta! Vaan varmistaa vastimen pitävyys. Siis jos sitä on syytä epäillä, niin silloin upottaa jonkun lisäraudan tukkiin!

Ja koska tstä topikista saattavat ottaa mallia myös ensikertaa petailevat ym aloittelijat, on minusta viisaampaa neuvoa tekemään asiat varmanpäälle. Jos petaa kuten Jartsu kerroit, eli koko kehyksen tiukaksi häntää myöten, voi se mennä kokemattomalta helposti myös pieleen. Se on täysin pätevä tapa pedata kun tietää varmasti mitä tekee. Enkä epäile hetkeäkään ettet Jartsu tietäisi. Mutta kokemattomalle en lähtisi neuvomaan, etenkään kun ei tiedä millainen tukki ja kehys sekä tekijä kulloinkin on kyseessä. Silloin on mielestäni viisaampaa jättää häntään välys ja homma on varmanpäälle tehty, ja lopputuloskaan tuskin ainakaan ratkaisevan paljon huonompi.

Pahoittelen jos olen ilmaissut kantani jotenkin epäselvästi. Toivottavasti tämä nyt selventäisi tarkoitustani paremmin.


No nyt en ymmärrä senkää vertaa. olkoon Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 73, 74, 75  Seuraava
Sivu 18 Yht. 75

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com