OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lukonkammen aihio

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
igorrock
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 10.04.2010 15:23    Viestin aihe: Lukonkammen aihio Vastaa lainaamalla viestiä

Omassa pikku päässäni on jo joltisenkin aikaa muhinut ajatus sorvailla teräksestä kampea Mauserini lukkoon. Homma ei sinänsä ole mitenkään hankala mutta eniten askarruttaa sopivin materiaalin laatu.

Eli osaako joku noin suorilta sanoa mikä olisi sinistyksen ja hitsattavuuden kannalta paras teräslaatu ja millä lisäaineella se kannattaisi myöhemmässä vaiheessa hitsata TIGillä paikoilleen lukonrunkoon ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 10.04.2010 15:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirkasko ei käy?
Menikö se niin et, minkä parempi rauta sen vaikeampi sinistää,,, loimuta.
Takaisin alkuun
Berkele
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 10.04.2010 18:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tee Ovakon Imacro M:stä. Lujuus on samaa luokkaa MOC410 kanssa ja hitsaus sekä työstö ovat uskomattoman helppoa. Kleverin quick browningkin mustaa oikein hyvin, joten oikea sinistyskin onnistunee erinomaisesti. Tuolla tiedot materiaalista ja ainakin MAG lisäaineista:

http://www.ovako.com/applications/ovako_search_new/ovako_search/pdf/Imacro_M_English.pdf
Takaisin alkuun
igorrock
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 11.04.2010 04:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos vinkistä, täytynee kaverilta tiedustella sattuuko hänellä olemaan moista hyllyssä. Jollei, niin sitten pitää keksiä jokin paikka josta saa ostetuksi 20-30 cm pätkän tuumaista pyörötankoa.
Takaisin alkuun
Berkele
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 11.04.2010 04:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:
Kiitos vinkistä, täytynee kaverilta tiedustella sattuuko hänellä olemaan moista hyllyssä. Jollei, niin sitten pitää keksiä jokin paikka josta saa ostetuksi 20-30 cm pätkän tuumaista pyörötankoa.

Oulun SAH-KO:lta olen omat imacrot ostanu. Niillä on nykyään 20€ minimitaksa ja veloitus on muutenkin ihmeellistä. Jos et osaa kysyä asioita oikein veloittavat viiden euron käikäleen päälle 15 euroa katkaisumaksua. Vaikka pala olisi jämäläjästä. Jos joudut sahkolta ostamaan pistä mulle yksäriä.
Takaisin alkuun
igorrock
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 11.04.2010 05:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enpä usko että Oulussa asioin, pikemminkin uskoisin tavaran löytyvän Helsingin seudulta. Very Happy
Takaisin alkuun
Berkele
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 11.04.2010 05:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:
Enpä usko että Oulussa asioin, pikemminkin uskoisin tavaran löytyvän Helsingin seudulta. Very Happy

Aivan. En tiedä miksi mulla oli tunne, että oot jostain täältäpäin. Jos et mistään löydä, mulla on hyllyssä 30mm tankoa reilu 15 sentin pätkä. On sille kyllä luultavasti itselläkin käyttöä.
Takaisin alkuun
igorrock
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 11.04.2010 07:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"En tiedä miksi mulla oli tunne, että oot jostain täältäpäin"

No olen minä lähtöisin tavallaan "sieltä päin", tosin aika paljon Oulua pohjoisempaa. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT - 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa