OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Käytetty Merkel
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Metsään Miehen Mieli
Vakituinen kirjoittaja

LähetäLähetetty: 08.09.2009 09:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt olen päästänyt "uuden" aseeni jo muutaman kerran mukaani metsään. Kerta kerran jälkeen toiminta sen kanssa on ollut helpompaa ja helpompaa. Taistelutilanteita riistan kanssa ei vielä ole sattunut kohdalle, mutta eiköhän niitäkin tule. Savikiekkoja kävin äsken ampumassa ja kiekot tippuivat ihan hyvästi. Tosin perä on minulle vähän liian lyhyt, joten yleensä silloin ammuin hutin kun nakkasin aseen nopeasti poskelle. Tuo perän pituuden jatkaminen on ollut minulla mielessä jo pitkään, mutta vieläkin se on tekemättä. Ensiapuun ajattelin laittaa sentin vahvuisen välilaatan perälevyn ja tukin väliin, mutta se ei onnistu. Tässä minun aseessani perää ei ole katkaistu suoraan poikki, vaan kaarevasti. Ja tähän kaarevaan muotoon on kiinnitetty muovinen perälaatta ruuveilla. Ruuvitkaan eivät osoita samaan suuntaan. Ylemmän ruuvin kierteet osoittavat vähän yläviistoon ja alemman ruuvin kierteet alaviistoon. Joten jos haluan pituutta jatkaa, niin vanhan perälaatan joutuu varmaankin hylkäämään. Onko tällainen perälaatta yleinen drillingeissä? Miten olette asian ratkaisseet?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 08.09.2009 10:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no ite testailin pituutta perän päällevedettävällä kumisukalla, joka jatkaa n. sentin. sinne väliin voi sitten laitella mieleistä kiilaa testailussa.
sinänsä ellei silmää häiritte voihan sen jättää käyttöönki. onpa sitten helppo "lyhentää" jos vaatetta on enemmälti.
Takaisin alkuun
Metsään Miehen Mieli
Vakituinen kirjoittaja

LähetäLähetetty: 10.09.2009 09:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt se sitten tapahtui. Tänään alkoi metsälinnun pyynti ja otin päivän vapaata töistä. Kiertelin etsimässä teeriä, mutta keli ei oikein suosinut. Ainakin meillä oli kova tuuli koko aamun. Yksi tuttava oli ajokoiran kanssa jäniksen pyynnissä ja pyysi minua mukaan. Niinpä vaihdoin pyyntikohdetta pupujussiin. Kaverin koira ajoi hienosti ja viimein jänis sattui kohdalleni. Tuli vain niin pahuksen lujaa että en paljon ennättänyt tähtäillä. Ase laukesi ja jänis katosi näkyvistä. Ja sieltähän se löytyi kuolleena, hieno osuma. Näyttää tämä ase sopivan myös jäniksen pyyntiin!

Vaikka osuma olikin aivan kohdallaan, niin kuitenkin minua haittaa vielä tuo liian lyhyt perä. Mistä sellaisia perän päälle asetettavia "kumisukkia" mahtaisi löytyä. Minun silmääni ei ole koskaan sattunut sellaista aseliikkeissä. Tai sitten en vain ole osannut etsiä. Entäpä sellaisen kumisen perän vaikutus nopeissa tilanteissa. Tarttuuko se vaatteisiin kiinni? Ainakin eräät kumiset jatkoperälevyt ovat varsin "nihkeitä", eli tarttuvat kaikkeen mahdolliseen kiinni nostovaiheessa.
Takaisin alkuun
Pohjola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 10.09.2009 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

niitä on monenmoisia, liukkaita ja tahkeita, hyviä ja huonoja, isoja ja pieniä,,, Laughing
muistelisin et ainakin mitveillä on eri malleja.
tosiaan jos nopeita tilanteita, saa olla hieman liukkaampi.
mutta jos kiväärin perä karkailee kainaloon, silloin vois olla tahkea.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT - 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa