| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Toni_S
|
Lähetetty: 04.09.2009 20:25 Viestin aihe: |
|
|
| Itse ostin juuri Huntview-gps:n mutta kertokaa tyhmälle, että miten hitossa minä saan ladattua maanmittauslaitoksen karttaa puhelimeeni (Nokia 6220)? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
pekusti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.09.2009 05:16 Viestin aihe: |
|
|
| Toni_S kirjoitti: | | Itse ostin juuri Huntview-gps:n mutta kertokaa tyhmälle, että miten hitossa minä saan ladattua maanmittauslaitoksen karttaa puhelimeeni (Nokia 6220)? |
Juu, ite ihmettelin samaa ja soitin valmistajalle. Sano, että kun panta on käytössä niin hän lähettää karttalinkin. Lupasin palata ensi viikolla asiaan. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
perisofeus Kanta-asiakas
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
dxman ***
|
Lähetetty: 05.09.2009 11:48 Viestin aihe: |
|
|
| Nyt oon niin simoissa etten saanut mitään selkoa tuon pannan rf ominaisuuksista... Watit ja taajuus kiinnostaisi ja tietty se, että toimisikohan Garmin aston kanssa yksiin. Melkein menee muutenkin tuo hankintaan? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kivineva Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.09.2009 07:39 Viestin aihe: |
|
|
| Tilasin pantaversion, toivottavasti loppuviikosta saan jo sen testiin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
pekusti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.09.2009 15:33 Viestin aihe: |
|
|
Ensimmäiset testit ajettu ja näyttäisi pelittävän ihan kivasti. Varsin yksinkertainen ja helppo käyttää. Täytyy vaan hommata mäykylle liivit, jahka kasvaa täyteen mittaan. Panta sai jo osumaa ensimmäisellä reissulla.
Ainoa miinuspuoli on se, että maastokartat eivät ole palvelu, minkä Nokia 5800 tunnistaisi. Näinollen puhelin ei osaa käyttää karttaa koko näytöllä, mikä on todella sääli, sillä juuri tämän takia hommasin 5800:n. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Toni_S
|
Lähetetty: 09.09.2009 07:45 Viestin aihe: |
|
|
| Olenko siis ymmärtänyt niin, että Huntview-sovelluksessa ei näy minkäänlaista karttaa pohjalla, vaan siinä näkyy ainoastaan oma ja koiran sijainti ja alalaidassa matka ja koiran nopeus, mutta siitä ei voi sanoa missä kohtaa koira kartalla on. Jos tilaa samfinderin sivujen kautta karttoja, niin ne ovat 5*5 km karttoja ja jos koira juoksee kauas, löytyy se sitten eri kartalta kuin missä oma sijainti on. Eikö ole hieman hankalaa? En tiedä selitinkö miten vaikeasti, mutta eikö Huntviewillä ole omaa karttaohjelmaa joka näkyisi siinä Huntview-sovelluksessa sen "tikkataulun" takana? Ja jos on niin mistähän saisi, koska tilasin laitteen ja ohjevihkossa on joku linkki mutta ei todellakaan aukea se sivu. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
pekusti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.09.2009 09:11 Viestin aihe: |
|
|
Ne on ne 5x5 km tiiliä mitä voi tilata. Kun ne kaikki tilaat huolellisesti ilman päällekäisyyksiä, niin kyllähän ne aika hyvän alueen peittää. Sivun reunaan jää nuoli jos koira on poistunut kartalta. Sitten vaan vaihdat toisen kartan, niin näet missä koira on. Näinden lisäksi voit ladata puhelimeen ilmaisen google mapsin, missä näkyy vaikka koko maailma, mutta ei maastokarttana. Googlella pystyt kyllä koiran etsimään, jos maastokartaltoilta katoaa. Googlelle vaihtoehtona on ilmainen tiekartta.
Itse olen tehnyt niin, että olen tilannut maastokartan niiltä alueilta millä pääsääntöisesti metsästän (seuran maat) ja näitä tukemassa on google maps, jos kartat ei riitä. Takana on vasta muutama koekäyttö, mutta niiden perusteella olen tyytyväinen. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
jusa86 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 10.09.2009 16:17 Viestin aihe: |
|
|
Mitäs tälläsen gepsin metsätys kaudel about rallaa maksaa ku sitä käyttää?  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Repetti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.09.2009 09:40 Viestin aihe: |
|
|
| jusa86 kirjoitti: | Mitäs tälläsen gepsin metsätys kaudel about rallaa maksaa ku sitä käyttää?  |
No se on hieman suhteellista. Mikä on paikannusväli? MIten paljon metsästät? Riittääkö gprs-paikannus minuutin välein vai kyseletkö paikkaa lisäksi tekstiviestillä?
Hinta riippuu hieman myös operaattorista mutta muistelen pienimmän datapaketin maksavan siinnä 4.-4.90 euroa / kk ja sillä saa noin 500 000 (puoli miljoonaa) paikkatietoa.
Eli jos paikannus minuutin välein, tunnissa on 60 paikannusta ja esim 8 tunnissa 480 paikannusta. Jos käyt vaikka joka päivä 8 tuntia metsällä, tekee se kuussa 14 400 paikannusta. Eli se paketin käyttökoko on liiankin iso mutta pienempää ei saa (tietääkseni).
Pitäisi ihan laskea "kipuraja", millaisella paikannusmäärällä kannattaa datapaketti hankkia ja millaisella ei vaan maksaa tiedonsiirto virallisen taksan mukaan.
Tekstiviestipaikannus on kyllä varmempi mutta kalliimpi paikannusmuoto, 1000 paikannusta kuussa taitaa maksaa sellaiset 7-8 euroa. _________________ Parasta elämässä on itse elämä!  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 14.09.2009 14:11 Viestin aihe: |
|
|
| asia harvinaisen selvä |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Toni_S
|
Lähetetty: 14.10.2009 15:54 Viestin aihe: |
|
|
| Itelläni ollut Huntview-gps syyskuun alusta asti. Kun sain laitteen toimimaan, se toimi todella hyvin ja näytti paikan tarkasti niin kuin pitääkin, mutta sitten... Latasin pannan ensimmäisen metsästysreissun jälkeen, eikä se lähtenyt enää päälle. Soitin valmistajalle, joka pyysi laittamaan laitteen takaisin, koska kosteussuojaus ei ole riittävä ja sinne pääsee kosteutta sisään ja ladatessa menee oikosulkuun. Kuulemma tullut paljon palautuksia tämän vaivan takia. Sanoivat että osat ovat valmiina, jolla sen saa vesitiiviiksi. Niinpä lähetin pannan takaisin ja viikon kuluttua tuli panta takaisin latausaukko suojattuna. Laitoin pannan päälle, mutta sepä ei näkynytkään enää kartalla eikä siihen voinut soittaa; "valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saa yhteyttä"! Jälleen uusi soitto valmistajalle ja lupasivat katsoa koneeltaan ja soittaa, että onko panta lähettänyt missään vaiheessa minkäänlaista signaalia. Soittoa ei kuulunut eikä puheluuni vastattu joten lähetin pannan jälleen takaisin. Nyt odotellaan taas jonkin aikaa että joko nyt tulisi toimiva panta takaisin. Mielestäni toimiessaan tämä panta on varmasti hintansa väärti, mutta kun yhden viikonlopun on vasta päässyt kokeilemaan ja kohta kaksi kuukautta ollut jäniksenmetsästys käynnissä niin alkaa hiljalleen harmittaa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 23.10.2009 13:20 Viestin aihe: |
|
|
| Mites on muilla panta pelittäny syksyn jahdeissa? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kivineva Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.10.2009 16:00 Viestin aihe: |
|
|
Näillä vähillä kokemuksilla ei ole piippari pantaan paluuta, mutta on sitä ongelmiakin ollut...
Ensimmäisen viikon jälkeen panta huoltoon ja siellä se olikin vajaan kuukauden, sai kosteutta latausliittimen kautta. Pakko ihmetellä miten oli jätetty suojaamatta - Itse kun on nähnyt miten panta välistä on koiran kaulassa kurassa ja ravassa koiran ryönätessä ojien pohjilla ja savisilla penkkateillä niin on aivan varma että tulee vaikeuksia suojaamattoman liittimen kanssa. No nyt on pannassa kierrettävä tulppa suojaamassa liitintä ja näyttää ainakin vielä toimivan.
Itse ohjelma on kartaton versio, siinä näkyy etäisyys koiraan, paikka, koiranjälki, pannan varaus ja monessako satelliitissa ollaan kiinni. Ohjelma on mielestäni ihan hyvä ja helppo käyttää.
Maastokartta on Samfinderiltä ja siinä näkyy tilarajat mutta puutteita on: koiran jälki ei jää näkyviin ja puhelimen omaa GPSiä ei saa sammutettua, joten syö puhelimen akkua nopeasti, jos karttaa pitää päällä. Samoin koen hankaluutena, kun joutuu käyttämään kahta ohjelmaa koiran paikannukseen.
Asiakaspalvelu tuntui alussa hyvältä, mutta nyt tuntuu ettei henkilökuntaa saa kirveelläkään kiinni, ei vastata sähköpostiin eikä puhelimeen. Lieneeko liian vähän porukkaa. Tästä annan kyllä isot miinukset.
Nyt olen vajaan viikon päässyt kokeilemaan pantaa tosissaan. Koira on aina löytynyt, mutta välistä paikkatiedon tulossa on katkeamaa - saattaa mennä toistakymmentä minuuttia ennen kuin seuraava paikka tulee. Välistä toimii taas kuin junan vessa; paikka tulee minuutin välein. Johtuneeko yhteyksistä vai eikö panta löydä satelliittejä?
Sen verran olen nykyaikaan tyytyväinen, että piipparipannasta luovutaan. Toinen panta tulee, mutta ehkäpä toiselta valmistajalta. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Koiranleuka ***
Liittynyt: 18 Jou 2004 Viestejä: 992 Paikkakunta: Siperiasta länteen
|
Lähetetty: 28.10.2009 15:42 Viestin aihe: |
|
|
Tervehdys arvon mettänettiläiset! Menin sitten halpaan eli ostin tämmösen kakkostutkaksi. Pari ekaa reissua pelitti joten kuten, paikka
tuli hitaahkosti. Sitten alkoi muilla reissuilla olla katkoksia paikkatiedon tulossa (ajokoiralla) jopa 2h kestävä katkos.
Viidennellä reissulla panta kypsyi ja sammui metsässä 40 min jälkeen. Eikä seuraavana aamuna lähteny päälle.
Palautin laitteen ja pyysin rahat takaisin. Firma ei vastaa sähköposteihin eikä vastannut tänään puhelimeenkaan.
UP:tä käyttäneenä tämän karttaohjelma (samfinder) on todella
karu versio, näyttää vain koiran ja oman paikan. Gps on väkisin päällä?
Suosittelen säästämään ja hankkimaan oikean koiragps:n. Ensisijaisesti UP:n ja jos omistaa sellaisen ihmeen kuin bugittoman nokian älypuhelimen voi trackerikin pelata... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|