Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Hiisi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.12.2004 09:22 Viestin aihe: Hanskat pakkaselle |
|
|
Minkälaisia hanskoja käytätte pakkasella? Itselläni on sen verran huono ääreisverenkierto, että aina on sormet ja varpaat jäässä. Paras yhdistelmä pakkasille on ollut mummon kutoma lapanen tai sormikas ja päällä vuoreton nahkarukkanen mallia SA-INT. Mutta tuo on aika hankala ampuessa, itse heitän rukkasen pois juuri ennen ampumista, mutta kettupassissa vähän hankala ampua kun kettua ei enää näy sen jälkeen kun rukkanen lentää. Jos jollain olisi vinkkejä hanskoista joilla tarkenee pakkasellakin ja pystyy ampumaan ottamatta hanskaa pois niin otan kiitollisuudella vastaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.12.2004 09:44 Viestin aihe: |
|
|
Hommaa sellaset työkinttaat, joka on sormikas mutta sisältää villaa, metsurit yleensä käyttää sellaisia. Ja on kuule lämpimät
Itellä on semmoset, mutta mahtuupahan hanskan etusormi ainakin haulikon liipasin kaaren sissään, kiväärissä vähän ahtaampi mutta menee sinneki |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 02.12.2004 10:04 Viestin aihe: |
|
|
Ite oikeakätisenä olen pitänyt vasemmassa kädessä sormikasta+kunnon nahkakinnasta ja oikeassa kädessä pelkkää sormikasta. Lisäksi oikean käden nahkakintaan olen tunkenut puoliksi vyön (vyö siis takin päällä) alle niin, että passissa seisoessa voi pitää oikean käden sormia kintaan sisällä. Siellä pysyvät lämpöisinä ja ampumatilanteen tullessa käsi on heti vapaa kintaan jäädessä vyön alle. Haulikko lepää vyön ja käden varassa sormien ollessa kintaassa.
Tämä on tosi helppo tapa pitää myös liipaisinkäden sormet lämpimänä. Kannattaa testata. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Verokarhu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.12.2004 11:21 Viestin aihe: |
|
|
Suosittelen kettupuuhkaa. _________________ What you see IS NOT what you get! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Abo Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.12.2004 17:12 Viestin aihe: |
|
|
Ja saadaanpa tähänkin keskusteluun tämä kaikkien rakastama Air-tex puku. Puvussahan on nuo maanmullistavat lämmittelytaskut. Ihan näppärät ja toimivat. Eli itse käytän jahdissa kynsikkäitä ja tilanteen salliessa pidän kädet taskussa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Redman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.12.2004 17:23 Viestin aihe: Neopreenista apua |
|
|
Itse käytän neopreenisormikkaita. Käyvät kalastuksessa sekä melkoisessa pakkasessa myös asehommissa. Eikä tarvitse ottaa pois, laukaisu onnistuu ainakin omilla aseillani sormikaskädelläkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hq Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.12.2004 02:07 Viestin aihe: Re: Hanskat pakkaselle |
|
|
Hiisi kirjoitti: | Jos jollain olisi vinkkejä hanskoista joilla tarkenee pakkasellakin ja pystyy ampumaan ottamatta hanskaa pois niin otan kiitollisuudella vastaan. |
Muhvi, joko vyölenkeillä tai kaulahihnalla. Hanskoina voi käyttää samoja tyköistuvia ratsastushanskoja kuin lämpimämmälläkin kelillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|