Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Erturo Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Lok 2007 Viestejä: 216
|
Lähetetty: 15.03.2009 08:52 Viestin aihe: |
|
|
Nuo Suzukin mallit on tiloiltaan suht pieniä, poikkeuksena Vitaran pidempi malli. Itsellä oli vm. -91 pätkä-Vitara, mutta mm. kuljetuskapasiteetin vähyyden vuoksi meni vaihtoon. Perhovapaputkien ja aseiden kanssa oli aina miettiminen ja mallailu, että miten saa kaikki tarvittavat vermeet sopimaan kyytiin.
Matka-ajossa tuo Vitarakin on melkoinen viritelmä, ei juuri kahdeksaakymppiä lujempaa kehdannut ajaa. Samurai on kuulemani mukaan vielä pahempi maantiellä. Jos jahtimaille on pitkiä maantiesiirtymiä, melkein unohtaisin nuo pikkususukit. Tosin pienessä, henkilöautomaisessa koossa on hyvääkin; sopii parkkipaikoille ja kaupunkiliikenteesee, plus kulutus pysyy aisoissa. Omalla Vitaralla pääsi alle 8 litran keskikulutukseen.
Nyt kalastus-/metsästys-/kakkosautona on Nissan Kingcab vm 90, 2.4l bensakoneella. Hankintahinnaltaan puolet Vitarasta ja kuljetuskapasiteettia monin kerroin. Istuimia ei ole kuin kahdella, mutta se riittää minulle. Maantiellä mukava ajaa, aivan eri luokkaa kuin Vitara. Tosin bensa tuntuu maistuvan, n 12 litraa / 100km. Lava korkealla katteella, joten lavalla sopii vaikka nukkumaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Challe Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Mar 2008 Viestejä: 161 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 15.03.2009 08:58 Viestin aihe: |
|
|
Laidasta laitaan hyviä vekottimia:
Vanha letukan neliveto pikkis tai sit Bleiseri. Todellisia menopelejä jos vaan ovat sillä jäykällä etuakselilla jossa napalukot. Etupenkille mahtuu suht hyvin kolmekin henkeä. Pikku miinuksena koko ja kankeus varsinkin nelivedolla (100% lukko etuakselissa).
Tai sitten idän ihme uaz menee kun tauti mutta on varmaan 99,9% kansalaisille 440% liian eksoottinen vekotin.
Niva, ainoa miinus on valmistusmaa, josta sitten parit muut miinukset. Taisi Sukulakin todeta Ajoneuvoksessa "järisyttävä kokemus" tjs.
Vanhempi Range, etenee ja tilaa on.
Sit on tosiaan noi Jeep Grand Cherokeet joissa miinuksena vaan koko ja kankeus. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vipros Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Syy 2006 Viestejä: 111 Paikkakunta: Rutku
|
Lähetetty: 15.03.2009 09:14 Viestin aihe: |
|
|
tuiskukoppi kirjoitti: | Itse ajelen näillä HALVEMMILLA maastureilla! Edellinen oli Suzuki Samurai,!&%¤# ajettava hyvällä tiellä,hyvä ajettava !&%¤# tiellä!
Nyt maasturina LJ 70 diiseli,rekisteröity pakettiautoksi 5 henkilölle ja ilman 80 lätkää! Aj.nippa nappa 300 tkm,tässä oiva kulkupeli metsämiehelle! On tullut ajettua pitkiäkin siirtymiä ja ihan ok ajaa,kunhan asennoituu oikein! |
Sama peli.Ajettu vain enemmän,kohta 500000 rikki.Rekisteröity 6 pikkuverolla. En sitten tiedä mihin siellä kaikki mahtuu mutta kuiteki. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
duster Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Hel 2005 Viestejä: 641
|
Lähetetty: 15.03.2009 11:08 Viestin aihe: |
|
|
Pittääkö siihen passipaikan viereen päästä suoraan autolla
Tiesittekö muuten, että sillä maastoautolla kurvaillessa tieltä pois, ei saa olla pyssyt kyydissä? Jos sattuu oikein virkaintonen polliisi porhaltamaan pillit päällä paikalle, niin aijai... _________________ Gsp |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Systeemin uhri Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Maa 2007 Viestejä: 709 Paikkakunta: Jönköping
|
Lähetetty: 15.03.2009 11:25 Viestin aihe: |
|
|
duster kirjoitti: | Jos sattuu oikein virkaintonen polliisi porhaltamaan pillit päällä paikalle, niin aijai... |
Ai Mondeolla? _________________ JESJESJESJES! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jänkäkurppa Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Syy 2008 Viestejä: 2139 Paikkakunta: Takajänkhä
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
petra Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Lok 2006 Viestejä: 2802
|
Lähetetty: 15.03.2009 13:52 Viestin aihe: |
|
|
mustilaesten auto?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16975 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 15.03.2009 14:29 Viestin aihe: |
|
|
kokemusta minulla 3 maasturista, suzuki sj 410 -85, litrasella bensakoneella. rakentelin itse lähes kokonaan uudelleen ja ajelin 4 vuotta sillä sitten. maastossa etopeli, monet hirvet haettu semmoisista paikoista mihin ei traktorillakaan asiaa. tilat pienet joo mutta 4 miestä ja koira menee sopivasti. kulutus kesällä 9-10l/100km ja talvella kun on pakko ajaa 4wd päällä niin 11-12l/100km oli kulutus. vakuutukset 200e/vuosi. pohjan ja tankin panssaroin ja alla suurimmat sallitut 235/85/15 renkaat. jahtiautojen aatelia taatusti ja menee samoista paikoista kuin monkijä/kelkka.
hiace 2.4d 4wd -93, rekisteröity 3 henk, pieni kääntösäde, maastokyvyt rajalliset koska etu ja takaylitykset melko pitkat ja maavaraa 20cm paikat 14"peruspyörillä. tilaa tavaroille paljon ja käyttökulut alhaiset. hörppii tiellä takavedolla 7.5l/100 ja nelikolla maastoajossa alle 11l/100km. pakettiautovero eli 120e/vuosi.
kolmas jahtiauto on nissan navara -03 2.5tdic. hyvä ajaa tiellä ja metsäteillä, varsinaiseen maastoon ei oikein mahdu. maavaraa sama kuin suzukissa mutta pituutta 1.5m enemmän. tavaraa mahtuu lavalle ja penkkien takana lämmintä tilaa vaikka koiralle.kulutus maantiellä takavedolla 7-8l/100 ja nelikolla metsätie+umpihanki huippukulutus 13l/100km. pakettiauto eli vero 120e/vuosi. kääntöpaikkoja suzukiin verrattuna joutuu haeskelemaan mutta venetrailerin ja peräkärryn vetoon voimaa löytyy.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
petra Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Lok 2006 Viestejä: 2802
|
Lähetetty: 15.03.2009 14:47 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | kokemusta minulla 3 maasturista, suzuki sj 410 -85, litrasella bensakoneella. rakentelin itse lähes kokonaan uudelleen ja ajelin 4 vuotta sillä sitten. maastossa etopeli, monet hirvet haettu semmoisista paikoista mihin ei traktorillakaan asiaa. | |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Panostaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Syy 2007 Viestejä: 1911
|
Lähetetty: 15.03.2009 14:55 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | maastossa etopeli, monet hirvet haettu semmoisista paikoista mihin ei traktorillakaan asiaa. |
No kyllähän se varmaan jonkin takavetointikan saattaa kusettaa mutta jos lähdetään oikealla neliveto raktorilla kopasemaan niin kyllähän se toiseksi vaan jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sammeli Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 532 Paikkakunta: Koillismaalla
|
Lähetetty: 15.03.2009 14:58 Viestin aihe: |
|
|
Näillä molemmilla päsee, mutta kyllä vanha Bertta on eri peli.
Vero taitaa olla siellä 100 € luokkaa vuosi. Polttoaineen kulutus on sekaajolla 10 ja 14 välissä helposti menee kyllä enemmänkin. Talvella tietysti kulutus nousee kun tulee paljon pikkuajoa. Kilometrejä autolla takana 153 tkm. On vielä kova rauta. ja uskomattoman hyvä lähtemään käyntiin ilman lämmitystä. Jopa yllättävän hyvä ajaa jos ei vertaa nyky autoihin. Ei vetele eikä puolla. Sellainen hyväpuoli vielä on kun vauhtia alkaa olla 100 lähelle niin kännykkä lopetta soimasta _________________ "Ei se niin mene, etteikö se jotenkin mene" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
guide Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2005 Viestejä: 2118
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Challe Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Mar 2008 Viestejä: 161 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 15.03.2009 15:32 Viestin aihe: |
|
|
Mikä tää huoltoautoksi rekisteröiti on, en oo meinaan ennen kuullutkaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
guide Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2005 Viestejä: 2118
|
Lähetetty: 15.03.2009 15:50 Viestin aihe: |
|
|
Huoltoautoksi voit rekisteröidä maasturin joka painaa 1800 kg ja risat. Takapenkki pois ja joku laatikko tilalle (aseille säilytystila). Lisäksi vaaditaan ruuvipuristin vaikka sinne laatikkoon.
Ei kattokorotuksia eikä kalliita veroja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
guide Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2005 Viestejä: 2118
|
Lähetetty: 15.03.2009 15:54 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa tarkempi lainaus Aken sivuilta:
Huoltoauto
Huoltoauto on ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu N-luokan auto, jossa on tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.
Huoltoautoksi on mahdollista muuttaa pakettiauto tai korimallinsa perusteella pakettiautoksi hyväksyttävissä oleva henkilöauto. Muutos on verovapaa, mikäli auton omamassa on vähintään 1875 kg. Yksityiskäytössä olevassa huoltoautossa tulee olla kiinteästi asennettu huoltovarustus ajoneuvojen ja koneiden huoltoa varten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|