Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
finlander Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.01.2009 19:57 Viestin aihe: |
|
|
Jos tuo RB on se puutukkinen piippupannalla oleva niin siinä on 47cm piippu. Aika ohut se piippu on, 15mm, ja puolen tuuman kierre ettei kauheeta vastinolkaa jää vaimentimelle, en sitten tiedä tarviiko enempää. Eipä kai, kun on noissa vaimentimia näkynyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.01.2009 23:18 Viestin aihe: |
|
|
finlander kirjoitti: | Jos tuo RB on se puutukkinen piippupannalla oleva niin siinä on 47cm piippu. Aika ohut se piippu on, 15mm, ja puolen tuuman kierre ettei kauheeta vastinolkaa jää vaimentimelle, en sitten tiedä tarviiko enempää. Eipä kai, kun on noissa vaimentimia näkynyt. |
No hyvä juttu. Kyllä se vissiin pitää käydä hakemassa pois.
No siihenhän voi tehdä ihan minkä kierteen haluaa, jos tekee itse vaimentimenkin. Sitten alumiinista tukki yms. yms... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kantti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.01.2009 11:08 Viestin aihe: |
|
|
Tvälläri kirjoitti: |
Kantti: tää uus malli on hengeltään tuon Lahtiksen rugerin kaltainen, tosin perä ja kahva on luurankomallia (vrt dragunov) Tukki on "Mustaa" Laminaattia |
Nyt meni mielenkiintoiseksi. Pitääpä käydä lukaisee tuo numero. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.01.2009 14:12 Viestin aihe: |
|
|
Berkele kirjoitti: | finlander kirjoitti: | Jos tuo RB on se puutukkinen piippupannalla oleva niin siinä on 47cm piippu. Aika ohut se piippu on, 15mm, ja puolen tuuman kierre ettei kauheeta vastinolkaa jää vaimentimelle, en sitten tiedä tarviiko enempää. Eipä kai, kun on noissa vaimentimia näkynyt. |
No hyvä juttu. Kyllä se vissiin pitää käydä hakemassa pois.
No siihenhän voi tehdä ihan minkä kierteen haluaa, jos tekee itse vaimentimenkin. Sitten alumiinista tukki yms. yms... |
Ei prk! Joku oli kerenny käydä hakemassa halvan ruukerin pois sillä aikaa kun arvoin. Nyt kyllä mieli on senverran muuttunut, että taidan rosterisen hommata.
Onko nykyään järkeä ostaa sitä T -mallia, jos meinaa vaimentaa ja tehdä uuden tukin? Onko nuo laukaisukoneistot kuinka kalliita, jos siihen perusmalliin vaihtaisi paremman koneiston? Entä onko tuo T-mallin piippu ratkaisevasti tarkempi, kuin perusmallin piippu? Näyttäisi siltä, että rosterinen T-malli on pauttiarallaa satasen kalliimpi, kuin rosterinen perusmalli. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MR69 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.01.2009 14:29 Viestin aihe: |
|
|
No onhan siinä järkeä ostaa T malli. Itse ainakin ostin...
Laukaisukoneistot on n. 50-150€...Esim. Midwayltä löytyy ainakin muutamaa mallia, jenkeistä sitten enemmän.
Mikä on ratkaisevasti parempi? T mallilla pääset ainakin 15mm/50m.
Jenkeissähän 1022 on yksi modatuimpia pyssyjä.
Tuolta löydät erilaisia "ultimate" tuunattuja versioita:
http://www.rimfirecentral.com/forums/showthread.php?t=69075
ja tuosta ns. "tactical tuunauksia":
http://www.rimfirecentral.com/forums/showthread.php?t=69075
Omaan ei tule kuin hieman pidempi magaziini, bipodi, vaimennin ja tukin väri vaihtuu harmaaksi... Laukaisukoneisto sitten kun ehtii ja jaksaa..
Tässä mielestäni pari aika mukiinmenevää esimerkkiä Ameriikan maalta:
Jotain tällaista tavoittelen itse, tosin T-ostotukilla
Kivat värit
Tossa vielä juttua 1/2 automaattipiekkareista, mm.1022T
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=29676&postdays=0&postorder=asc&start=0 _________________ -Heinäsorsaa, NAM- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sprite Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 17.01.2009 00:08 Viestin aihe: |
|
|
MR69 kirjoitti: | No onhan siinä järkeä ostaa T malli. Itse ainakin ostin...
Laukaisukoneistot on n. 50-150€...Esim. Midwayltä löytyy ainakin muutamaa mallia, jenkeistä sitten enemmän. |
Njoo, midwayltä noita kyllä löytää, mut ei ihan tohon hintaan.
Sanoisin jotta 250€ ylöspäin.
Mutta kerro toki paikka josta saat sillä 50-150€ koko koneiston, niin ostan itelle heti uuden kevyemmän. _________________ Ilman hauskaakin voi olla viinaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MR69 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.01.2009 00:48 Viestin aihe: |
|
|
Amerikka _________________ -Heinäsorsaa, NAM- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kantti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.01.2009 02:29 Viestin aihe: |
|
|
Venäjä
vodka?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sprite Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.01.2009 00:08 Viestin aihe: |
|
|
Johan niitä jenkkilästä löytää, mutta eri asia kuinka monesta nettikaupasta sen saa Suomeen asti itellan mukana...
Pitäs vissin jaksaa alkaa katteleen ja kyseleen. _________________ Ilman hauskaakin voi olla viinaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pirulainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2009 08:16 Viestin aihe: |
|
|
Laukaisun modaamiseen löytyy myös DIY ohjeita.. ameriiiiiiikan ihmemaasta. Koneisto on helppo purkaa atomeiksi, ja myös modaukset on melko helppo tehdä, jos malttaa mitata kahdesti ja sahata yhdesti, niinkuin sanonta kuuluu. Vaikkei siinä mitää sahata tarvi
Liukupintojen kiillotusta, KEVYTTÄ viilaamista/hiomapaperin käyttöä, hiomatahnaa jne, ja toimii. HUOM! jotain pitää tietää aseen laukaisukoneiston toimintaperiaatteesta, ennenkuin lähtee viilailemaan, eli jos joku isin pikku touko-pouko haluaa askarrella-p*skarrella laukaisua kevyemmäksi omin päin, niin tällä vastuuvapauslausekkeella pesen asiasta käteni.. eli älä tee ite josset tiedä mitä teet.
ps; vaimennin pysyy hyvin tuossa normipiippuisessakin, kun se etutähtäimen paksumpi "klunssi" sorvataan, ja siihen tehdään kierre. Eli itse kapeampaan piipun osaan asti kierre ei yllä.
pps: nuo pitkät ei-alkuperäiset maksimakasiinit ei tunnu toimivan kunnolla, mutta kun ostaa 2-3 noita alkuperäisiä rumpulippaita, nii on äkkiä 30ptr käytössä. eikä tule häiriöitä syötössä, ei sitten millään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pirulainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2009 09:43 Viestin aihe: |
|
|
Ja jatketaan sen verran, että jos tuon perusmallin ostaa, niin se etutukissa oleva panta kannattaa viilailla siihen kuntoon, ettei ota piippuun kiinni. Lämmetessään piippu elää, ja kun se sitten ottaa pantaan kiinni, niin osumat vaeltaa.
Itse olen omaani tuunannut tuon laukaisun säädön lisäksi petaamalla piipun tuosta koneiston edestä, siitä kiinnitysruuvin etupuolelta, piippu on nykyään vapaasti värähtelevä... otti aika paljon kiinni tukkiin alkuperäisenä.
Samoin tuo lippaan vapautin tuli vaihdettua, taitaa tulla nyt uusissa malleissa vakiona se, minkä itse vaihdoin, kun mulla oli vielä vanhaa mallia.
luistin takana olevan tapin tilalle laitettu bufferi.
-lippaanvapautin, alle 10 usd
-bufferi, oisko joku 5 usd
-muut tarvikkeet ym. kaappien kätköistä. Eli halvallakin pärjää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikanu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.02.2009 19:07 Viestin aihe: |
|
|
Mitäs vaimenninta olette käyttäneet tuossa Rugerin paksupiippuisessa mallissa? Minkä paksuinen piippu siinä on että voisi etsiä kutakuinkin saman paksuista vaimenninta kuin itse piippukin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VeturiVille66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.02.2009 22:44 Viestin aihe: |
|
|
mikanu kirjoitti: | Mitäs vaimenninta olette käyttäneet tuossa Rugerin paksupiippuisessa mallissa? Minkä paksuinen piippu siinä on että voisi etsiä kutakuinkin saman paksuista vaimenninta kuin itse piippukin? |
Here you are;
Mallia Mika Hiltunen(Ylöjärven Asepaja) Terästä ja juurikin saman paksuinen kuin piippu, painavempi kuin SAK
Mallia SAK.Kevyt ja alumiininen.
Vertailua
Aseseppä Hiltunen teki ehdotuksen;katkaistaan viisi senttiä piipun päästä pois.Se kannatti.Ase on nyt jopa kevyempi/tasapainoisempi kevyellä SAK-vaimentimella.
Seuraavaksi metsästetään Butler & Creekin teräslipasta...(kapasiteetti 25)
Hiltunen väsäsi myös suomen halvimmat pikajalat rekyylistopparilla(2kpl)Rugeriin.
Varokaa vaakut, täältä tullaan...
T:V-V _________________ Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
VeturiVille66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.02.2009 22:57 Viestin aihe: |
|
|
Ylimmäinen on Gauhee ja alimmainen on täälläkin myynnissä...
, kevyet naurut tolle ylimälle ja sitten;
T:V-V
Edit;
Tarkoitin tätä;
http://www.hjorth.fi/uutuudet/uutuudet_butler_creek_ruger.php _________________ Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|