Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Micco Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.12.2008 20:12 Viestin aihe: Aseiden säilytyksestä |
|
|
Varmasti on aiheesta keskusteltu ja paljon Kysymykseni olisi, että voinko säilyttää aseitani eri osoitteessa kuin missä itse asun? Lähinnä tämä tulee kyseeseen kotipaikkakunnan ja opiskelupaikkakunnan välillä.
Säilytystapa kotipaikkakunnalla on asianmukainen ja nykyvaatimukset täyttävä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
Lähetetty: 04.12.2008 20:15 Viestin aihe: |
|
|
Voit säilyttää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Micco Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.12.2008 20:17 Viestin aihe: |
|
|
Iso-Jaska kirjoitti: | Voit säilyttää |
Kiitos nopeasta vastauksesta! Näin vähän arvelinkin asian olevan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pienmetastaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.12.2008 21:44 Viestin aihe: |
|
|
Iso-Jaska kirjoitti: | Voit säilyttää |
Lähdettä kiitos ?
Minun käsitykseni mukaan aseita pitää säilyttää siellä missä asuu (?) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
CeeCee Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Jou 2004 Viestejä: 4562 Paikkakunta: Siellä missä mooses löysi ensimäisen kiven.
|
Lähetetty: 04.12.2008 22:15 Viestin aihe: Re: Aseiden säilytyksestä |
|
|
Micco kirjoitti: | Varmasti on aiheesta keskusteltu ja paljon Kysymykseni olisi, että voinko säilyttää aseitani eri osoitteessa kuin missä itse asun? Lähinnä tämä tulee kyseeseen kotipaikkakunnan ja opiskelupaikkakunnan välillä.
Pitäskö kysymys paremminkin kuulua: Voinko säilyttää aseitani eri osoitteessa missä olen kirjoilla? Käsittääkseni et voi. _________________ Jos sinulla ei ole koiraa, ei edes yhtä, sinussa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta elämässäsi saattaa olla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Micco Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.12.2008 22:18 Viestin aihe: Re: Aseiden säilytyksestä |
|
|
CeeCee kirjoitti: | Micco kirjoitti: | Varmasti on aiheesta keskusteltu ja paljon Kysymykseni olisi, että voinko säilyttää aseitani eri osoitteessa kuin missä itse asun? Lähinnä tämä tulee kyseeseen kotipaikkakunnan ja opiskelupaikkakunnan välillä.
Pitäskö kysymys paremminkin kuulua: Voinko säilyttää aseitani eri osoitteessa missä olen kirjoilla? Käsittääkseni et voi. |
No tuo kuulostaisi oikeammalta kysymyksen muotoilulta...! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gorba suuriseikkailija Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.12.2008 22:20 Viestin aihe: |
|
|
Jos on asianmukaiset säilytystilat opiskelupaikkakunnalla, niin kyllä voit. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Micco Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.12.2008 22:23 Viestin aihe: |
|
|
Gorba suuriseikkailija kirjoitti: | Jos on asianmukaiset säilytystilat opiskelupaikkakunnalla, niin kyllä voit. |
Vaikuttaakos se jos kotiosoite ja aseiden säilytysosoite on sama, tekisin ainoastaan rinnakkaisosoitteen tuolle opiskelupaikkakunnalle? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gorba suuriseikkailija Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.12.2008 22:31 Viestin aihe: |
|
|
Micco kirjoitti: | Gorba suuriseikkailija kirjoitti: | Jos on asianmukaiset säilytystilat opiskelupaikkakunnalla, niin kyllä voit. |
Vaikuttaakos se jos kotiosoite ja aseiden säilytysosoite on sama, tekisin ainoastaan rinnakkaisosoitteen tuolle opiskelupaikkakunnalle? |
sitä en osaa sanoa. Itsellä, kun kirjat oli vielä vanhempien luona, niin mulla oli rensselit ja vehkeet, asekaappeineen entisen murun luona.
Vain mulla oli pääsy itse kaapin sisältöön, mikä oli tismalleen sama scenario vanhempieni luona, kun heilläkään ei ollut minkäänlaisia hallussapitolupia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
DPM Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.12.2008 22:43 Viestin aihe: |
|
|
pienmetastaja kirjoitti: | Iso-Jaska kirjoitti: | Voit säilyttää |
Lähdettä kiitos ?
Höpöhöpö. Näytäppä ite sellanen lakikohta jossa niin sanottas. Pääasiahan on että niitä ei helposti voi varastaa, eli ei säilytetä kesämökillä hirvensarvissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Micco Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.12.2008 22:52 Viestin aihe: |
|
|
DPM kirjoitti: | pienmetastaja kirjoitti: | Iso-Jaska kirjoitti: | Voit säilyttää |
Lähdettä kiitos ?
Höpöhöpö. Näytäppä ite sellanen lakikohta jossa niin sanottas. Pääasiahan on että niitä ei helposti voi varastaa, eli ei säilytetä kesämökillä hirvensarvissa. |
Tuossa itsekkin selailin aselakia ja tulin samaan lopputulokseen...Siitä en kyllä yllättyisi yhtään jos/kun tämän uuden/tulevan aselain perusteella tätäkin asiaa muutettaisiin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bushmaster Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.12.2008 22:56 Viestin aihe: |
|
|
Toki aseita voi säilyttää vaikka yöpödän laatikossa. Se että mitä saa tehdä onkin ihan toinen juttu.
Noh, vitsit sikseen. Säilytystilat eivät ainakaan lähtökohtaisesti saa olla sellaiset, että ne jätetään pitkiksi ajoiksi asumattomiksi eikä muilla, joilla ei ole oikeutta lainata kyseisiä aseita, saa olla pääsyä aseisiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
bscontti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.12.2008 23:38 Viestin aihe: |
|
|
Itse joskus parikin kuukautta ulkomailla. Aseet kotona ihan itsekseen, ei niitä mukaankaan voi ottaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
alanmies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.12.2008 23:54 Viestin aihe: |
|
|
105 §
Huolellisuusvelvollisuus
Ampuma-aseen, aseen osan, patruunoiden ja erityisen vaarallisten ammusten haltija on velvollinen pitämään ampuma-aseesta, aseen osasta, patruunoista ja erityisen vaarallisista ammuksista sellaista huolta, ettei vaaraa niiden joutumisesta asiattomien haltuun ole.
106 §
Säilyttäminen, kantaminen ja kuljettaminen
Ampuma-asetta tulee säilyttää lukitussa paikassa tai muuten lukittuna taikka siten, että ampuma-aseeseen kuuluvaa aseen osaa säilytetään erillään. Ampuma-asetta ja aseen osia ei näinkään säilytettyinä saa pitää paikassa, josta ne ovat helposti anastettavissa.
Siis ei saa olla vaaraa joutumisesta asiattomien haltuun eikä saa olla helposti anastettavissa. Sellaista määräystä, että muilla kuin henkilöillä joilla on oikeus lainata asetta ei saisi olla pääsyä aseisiin, ei ole. Tuo on liian kireä ilmaisu. Jos aseet ovat esimerkiksi vanhenpien asunnossa eivät he yleensä ole asiattomia. Ja jos avaimet ovat heidän takanaan niin eivät aseet ole helposti anastettavissa. _________________ "Epäilen": sanoi Ketola kun valehteli |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janme Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.12.2008 02:23 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen ainakin kirjoittanut opiskeluaikoina lupahakemukseenikin säilytyspaikaksi toisen paikkakunnan ja "vanhempien luona asekaapissa".
Huomasin itsekin tuossa syksyllä, että kummallakaan vanhemmista ei ole ollut minkään valtakunnan lupia, mutta jos poliisitäti kerta hakemukset hyväksyi, niin tottapa tuo sallittua on.
Noh, nyt säilytän kuitenkin aseita omassa kämpässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|