Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Hunter_89 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.09.2008 23:09 Viestin aihe: |
|
|
Tuon lienee voisi nimetä vaikka keskipakois suolistukseksi.. _________________ Mielipide on kuin persereikä, meillä kaikilla on semmonen ja meistä toisen semmonen haisee pahalle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hylsysoppa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.09.2008 10:23 Viestin aihe: |
|
|
Koukkupolovi kirjoitti: | Pyöräytetään puukolla peesilmän ympäri viilto, otetaan linnun kaulasta vankka ote ja tehdään rivakkaa tuulimyllyliikettä niin kauan kuin reiästä lentää tavaraa lähimaastoon. Pyöritysnopeus +korreloi vahvasti tavaran uloslentoon.. |
Legendaarinen "pyöräytys temppu"! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jänkäkurppa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.09.2008 15:08 Viestin aihe: |
|
|
Samaa keskipakovoimaa voi käyttä myös nokipannukahvin laitossa sumppien laskeutumiseen
Sangasta aseremmi kiinni ja pyöritystä
jovain selviää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Greifelt Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.09.2008 15:24 Viestin aihe: |
|
|
Menohan alkaa olla kuin moukarihäkissä
Mulle riittää vielä ihan perinteinen viilto poikittain ja suolet ulos käsivoimin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Passimiäs Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.09.2008 20:27 Viestin aihe: |
|
|
Eipä ole suoraan sanottuna tullut edes mieleen että linnutkin voisi suolistaa kovin monella tavalla. Itse olen vaan kylmän viilesti vetäissyt viillon persaukkoon ja sieltä käsin suolet ulos. Onhan tuossa kynnen ympäykset muutaman päivän mustat sen jälkeen mutta nykyäänhän kaikki on liian hygienistä. Pari kerta on käynyt niin että sisään on jäänytkin pätkä suolta kiinni kivipiirassa ja sitten riiputtelun jälkeen haju on ollut sen mukainen. Edelisestä kerrasta on jo aikaa mutta viimeisimmästä ei kovin paljon. Juuri äsken nimittäin siivosin viimeviikolla ampumani sorsan ja sinnehän oli taas suolen pätkä jäänyt sisään. Kyllä vitautti. Haju oli jo tarttunut rintalihoihin mutta otin ne kuitenkin talteen. Toivottavasti vielä jonkun moinen paistos noista syntyy. Jos joku noita suolistamatta väittää syövänsä hyvällä ruokahalulla niin on kyllä melkoinen kulinaristi.
Taidanpa tästä lähtien heittää sen kivipiiran suosiolla mäkeen jo suolistusvaiheessa niin ei ainakaan jää noita suolen pätkiä kummittelemaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Punajalaka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.09.2008 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Ei kai siinä tarvitte mittää kikkailla, muuta ku survoo sormet mahasta sissää ja reppii suolet pihalle, tuo nyt nii ihimeellistä? Ite suolistan linnut ylleensä samantien ku otan sen kättee, siinä saa suolet ja muut keuhkot kyytiä samalla, kun pallailee passii, ja ainaki sorsa metillä on tuo käsienpesuvesikin aina lähellä. _________________ No ehä minä, mutta muut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 30.09.2008 22:59 Viestin aihe: |
|
|
Monen kaupan siivoustarvikepuolella on myynnissä vinyylihansikkaita, hintaluokkaa 6-10 €/100 kpl. Tämä €U-hygieniavaatimus hirviliiterilläkin vaatii niitä pitämään. Muutaman parin mukanapito metsälläkään ei iso vaiva ole. Minä heitä olen muutaman vuoden pitänyt marjanpoiminnassa - kun en ole oikea mies, vaan marjanpoimija - niin eipähän ole kädet likipiti santapaperilla poiston vaativassa myrtilliinissä ja karpaloita poimiessa pysyvät sormet lämpiminä. Koittelusormikin herkkänä, kun ei iho raapiudu karkeaksi. Linnunsuolistuksessa riittää yksi käsine pitämään näpit siistinä.
On se tuo keskipako/tuulimyllysuolistus vähän brutaalia, mutta heittolajin ex-harrastajille lajityypillistä toimintaa _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jänkäkurppa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.10.2008 16:02 Viestin aihe: |
|
|
Katsoppa aloitusviesti. Pysyy kädet puhtaana ilman käsineitä ja lintu tyhjenee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 01.10.2008 17:34 Viestin aihe: |
|
|
Uskonhan minä - ehdolla, ettei haulikolla ammutun suolet ole puhki... _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|