Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
tetri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.07.2008 11:23 Viestin aihe: |
|
|
Vilperi kirjoitti: | Ja kyllä sitä omaa lampeakin periaatteessa koskee lyijyhaulikielto sorsastaessa, mutta eipä siellä ole kyllä kellään oikeuksia tarkastaa, että millä ammut! | Eipä taaskaan ollut ylläri tämä V:n "asiantuntijalausunto". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 29.07.2008 11:56 Viestin aihe: |
|
|
Jos mulla olis se oma lampi, niin enpähän hevillä antaisi kenenkään tulla kyselemään että mitä panoksia siellä piipussa sattuu olemaan!! Jotain omaisuudensuojaa tässäkin maassa pitää olla!!! _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
runtua Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Syy 2006 Viestejä: 244 Paikkakunta: p-kymenlaakso, e-karjala
|
Lähetetty: 29.07.2008 12:21 Viestin aihe: |
|
|
dark forrest kirjoitti: | Kyllä patruunat voidaan tarkastaa vaikka metsästät omalla maalla/lammella.
Tämä asia tuli selväksi kun viime vuonna poliisi-metsästyksenvartija parivaljakko tuli omalle lammelle tarkastamaan metsästyskortin,aseen ja patruunat kateellisen naapurin kutsumana.Onneksi oli korvaavat piipussa ja repussa |
hittojako nuo reppua tonkivat... ei ole kai kielletty vielä lyijypatruunoiden repussa (tai edes vyössä) kantamista jos niille on käyttöä. kyl mulla on 50/50 korvaavat ja lyijyt vyössä, kyyhkyjahtia ja myöhemmin syksyllä kanalintuja tulee jahdattua sorsastuksen sivussa samoilla lenkeillä.
aloitukseen tosin en ota kuin 6 lyijypaukkua, kolmisenkymmentä on korvikepaukkua ollut.
jos nyt on esim. vierasluvilla liikenteessä järvellä, en ota lyijyjä edes reppuun. niillä ei tee sellaisilla keikoilla yhtään mitään (laillista). _________________ eihän tosta paikasta voi ohi ampua! onko sulla taas viskipullo repussa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
bscontti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.07.2008 12:28 Viestin aihe: |
|
|
Ei kyllä metsästyksenvartia vuokraamattomalle lammelle lupia kyseleen tule ja jos tulisi, niin eipä sille tartte metsästysoikeutta todistaa, koska ei sille sinne oikeudet riitä, itse voi itseltään kysellä. Poliisista en niinkään tiedä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
dark forrest Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.07.2008 13:25 Viestin aihe: |
|
|
Ei tässä ole metsästysoikeudesta kyse vaan ainoastaan patruunoista/aseesta.
Ei poliisikaan yleensä kysele kuin metsästyskortin ja patruunat sekä mahdollisesti tarkistaa aseen.Mutta jos on syytä epäillä metsästysrikkomusta/-rikosta niin sitten voidaan myös reppu tarkistaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
runtua Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Syy 2006 Viestejä: 244 Paikkakunta: p-kymenlaakso, e-karjala
|
Lähetetty: 31.07.2008 13:34 Viestin aihe: |
|
|
käytännössä ei paljon porukka näillä hinnoilla sitä noudata.
vihtavuoren 36g vismutit kuppaisen 3e/kpl lähikaupassa ... alle 2,5 euron ei taida mistään löytyä?
eipä tuo tietystikään haittaa, jos on 3,5" superlaakeja ampunut, hintahan niissä lie kohta vitosen kipale.
kyl jumalauta alkaa kultapaukkujen käyttö parin vuoden päästä, halvemmaksikin tulee. _________________ eihän tosta paikasta voi ohi ampua! onko sulla taas viskipullo repussa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mätästäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2008 14:14 Viestin aihe: |
|
|
ite oon miettiny, että en meinaa korvaavia käyttää !
kuitenkin minun sorsan pyynti tapahtuu pelloilla, joten kun en kuitenkaan mihinkään lampiin ammu, en kukkaron nyörejä availe, kun ei köyhän opiskelijan budjetilla tuollaisia ostella.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2008 14:18 Viestin aihe: |
|
|
Rikollinen ja tunnustit vielä.
_________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Punajalaka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2008 20:20 Viestin aihe: |
|
|
Ihan samalla periaatteellahan opiskelia voi päättää, että ampuu sorsansa kesällä, sillonku on lomaa ja syksyllä kun ei oikeen lukemiselta ehdi ja plussana vielä se, että muita eränkävijöitä ei pyöri haitoilla. Kumpi noista lienee edes suurempi rikos? _________________ No ehä minä, mutta muut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pumppu-mies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2008 09:08 Viestin aihe: - |
|
|
Jos isolle järvelle tulee mentyä niin sillon mukana Hubertuksen 36g sinkki paukkuja, mutta pikku lammilla sitä tulee lyijyä poksauteltua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2008 09:30 Viestin aihe: |
|
|
Jep, mulla kun on kesälomat seuraavana vuonna niin alotan kesäkuussa sorsajahdin. Silloinhan niitä saa helpommalla eikä oo muut haittoina. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mengels Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 01.08.2008 10:59 Viestin aihe: |
|
|
mun mielestä toi lyijy laki on todella typerä... täällä päin ainakin järve lammet joet on yleensä sellaisia mutakko pohjia että se lyijjy painuu sinne pohjaan ihan keposesti ja se sorsa niitä sieltä saa syötyä. mut pakko ampua korvaavalla ku laki käskee... voikos muuten valmetin 212 ampua terästä ku ostin sellaisen itselleni äskettäin ja en oikeen tiiä että kestääkö _________________ Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryytys. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2008 11:40 Viestin aihe: |
|
|
Siis vanha valmettiko? Ei kestä. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mätästäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2008 13:52 Viestin aihe: |
|
|
Punajalaka kirjoitti: | Ihan samalla periaatteellahan opiskelia voi päättää, että ampuu sorsansa kesällä, sillonku on lomaa ja syksyllä kun ei oikeen lukemiselta ehdi ja plussana vielä se, että muita eränkävijöitä ei pyöri haitoilla. Kumpi noista lienee edes suurempi rikos? |
Toki voisin tuolla periaatteella noinkin tehdä, mutta ennemmin otan muutaman rokulipäivän koulusta ja metsästän silloin, etten aivan hulttio ole |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Punajalaka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2008 15:01 Viestin aihe: |
|
|
Mites nii et hulttio Lintsaa koulusta rikollisten harrastusten takia _________________ No ehä minä, mutta muut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|