Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Koiran lopetus. |
Itse |
|
48% |
[ 345 ] |
Eläinlääkäri |
|
51% |
[ 362 ] |
|
Ääniä yhteensä : 707 |
|
Kirjoittaja |
Viesti |
karjamsa Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 25.07.2008 13:14 Viestin aihe: |
|
|
omasta mielestä koira pitää lopettaa eläinlääkärillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
EsaP Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.07.2008 16:15 Viestin aihe: |
|
|
karjamsa kirjoitti: | omasta mielestä koira pitää lopettaa eläinlääkärillä. |
Helppo se on sanoa, mutta kannattaa valmistautua myös siihen, että sen koiran joutuu itse lopettamaan. Kaksi viimeisintä koiraa olen joutunut itse ampumaan. Siinä ei ole paljon vaihtoehtoja, kun koira saa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kohtauksen josta ei ole paluuta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ajava Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.07.2008 20:28 Viestin aihe: |
|
|
Omat koirat kaikki kuollu töissä ollessaan,eikä ole sattunu koiraa jonka ois joutunu lopettaa toimimattomuuden takia.Kai sellainenki kohalle joskus sattuu..ja sitten itte lopetan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
karjamsa Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.07.2008 12:20 Viestin aihe: |
|
|
tietysti jos koira kärsii kamalasti niin ei sitä pidä ruveta raahaamaan minnekkään eläinlääkärille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pumppu-mies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2008 11:02 Viestin aihe: - |
|
|
Ukin ja Mummon koira lopetetaan tänä syksynä. Se on jo 16,5 vuotias vanhus mutta mitään vaivoja ei ole, paitsi että se on kuuro. Hyvin toimii vielä lenkki kaverina, mutta ukki sanoo että se on jo liian vanha. Oli aikanaan seuran paras hirvikoira ja sai hyviä tuloksia näyttelyistä ja haukkukisoista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mengels Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 31.07.2008 12:05 Viestin aihe: |
|
|
itse lopettan... olen lopettanut meidän koirat 15v asti... ei se senkummempaa ole kuin jäniksen ampuminen... vaikka vähän se luonolle ottaa ku on jahti toveri kysessä... vähemmän se ampuminen siihen koiraan käy ku eläinlääkärin pistos... _________________ Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryytys. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pumppu-mies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.12.2008 18:52 Viestin aihe: - |
|
|
Eipä tullut lopetettua kummallakaan tavalla. Oli aika järkytys lähteä hakemaan koiraa lenkille.. Koira nukkui pois 5.12.2008. R.I.P _________________ TakametsienMies |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vepa Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Tou 2006 Viestejä: 124 Paikkakunta: Kangasala/Vesilahti
|
Lähetetty: 09.12.2008 19:27 Viestin aihe: |
|
|
Itse kans hoidan homman kun tarvii.Emännän koiran vein joskus piikille kun se oli emännän mielestä ainoo oikee ratkaisu.Nykyään hänkin sitä mieltä että itse lopetetaan nykyinen koira.Vinkkinä että jos vie eläinlääkäriin niin ei kannata mennä katteleen.Itellä kun on semmonen mielipide että se pitää olla heti vainaa eikä 5minuutin odottelun jälkeen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tetri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.12.2008 20:18 Viestin aihe: |
|
|
Vepa kirjoitti: | Itellä kun on semmonen mielipide että se pitää olla heti vainaa eikä 5minuutin odottelun jälkeen. | Niin, itse lopettaminenhan tapahtuu "heti". Ennen sitä annetaan rauhoittava (nukuttava) piikki, jolla varmistetaan tuskaton lähteminen, menettely on mielestäni seesteisyydessään myös saattajaystävällinen.
Tästä kaksivaiheisuudestako johtuen jäänyt "Vepalle" tuo pitkittymisvaikutelma? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Atso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.12.2008 20:40 Viestin aihe: |
|
|
Oma koira ainakin pelkää eläinlääkäriä kuin ruttoa. En vaan halua sille viimeisiksi kokemuksiksi sitä pirunmoista pelkoa jos ja kun siihen tullaan. Vaikkakin ensin nukutellaan jne. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tetri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.12.2008 21:00 Viestin aihe: |
|
|
Kaksi omissa nimissäni ollutta koiraa olen saatellut pitkälle jahtireissulle. Ensimmäinen sai sen rauhoittavan farmarin perälle omalle petilleen ja toinen kotona omalle petilleen. Mielestäni hyvin läksivät... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valaisija Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.12.2008 01:03 Viestin aihe: |
|
|
tetri kirjoitti: | Vepa kirjoitti: | Itellä kun on semmonen mielipide että se pitää olla heti vainaa eikä 5minuutin odottelun jälkeen. | Niin, itse lopettaminenhan tapahtuu "heti". Ennen sitä annetaan rauhoittava (nukuttava) piikki, jolla varmistetaan tuskaton lähteminen, menettely on mielestäni seesteisyydessään myös saattajaystävällinen.
Tästä kaksivaiheisuudestako johtuen jäänyt "Vepalle" tuo pitkittymisvaikutelma? |
Vepan puheissa on pointti. Ei ole mukavaa katsella kun kaverista pakenee henki vähitellen, eikä sitä oikein voi jättää vieraille ihmisille viime hetkikseen.
Tosin ymmärrän hyvin, jos joku ei omaa koiraansa pysty lopettamaan.
Asioilla on puolensa. _________________ Muista Matti Vanhasen asevastaisuus! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iiroS Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.12.2008 21:49 Viestin aihe: |
|
|
Ei se välttämättä pystymisestä kiinni ole, itsekkin olen aina sanonut että meille ei tule niin huonoa koiraa että sen ampuisin. Luonto järjesteli asian vaan toisin, eräänä lauantai-iltana hirvikoiraa jahdista palauttaessani huomasin isäni ajokoiralla halavatun vakavan halvauksen takapäässä. Eläinlääkäri tuntien päässä ja koira kohtuu heikolla hapella. Ei enää koskaan, jos ei ole pakko.
Rakkaimman koirani toivoin nukkuvan joskus vain hiljaa pois. Ei auttanut toive tässäkään ja viimein oli se pakollinen eläinlääkärireissu edessä. Eihän nuo helppoja asioita ole kumminkaan päin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikityttö Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.12.2008 22:43 Viestin aihe: |
|
|
tossa pari kerrosta ylempänä asuu akka miehensä kanssa joilla on hyvässä hapessa oleva koira. ne kantaa sen joka päivä ulos tarpeilleen. siihen mihin se kannetaan siihen tulee tavara. se ei pysty liikkumaan melkein ollenkaan. näkee selvästi että se koira on tuskissaan mutta sen omistajat taitaa olla liian itsekkäitä lopettaakseen sen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Atso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.12.2008 09:01 Viestin aihe: |
|
|
Ilmoitus eläinsuojeluviranomaisille. |
|
Takaisin alkuun |