Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
iksu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.07.2008 19:05 Viestin aihe: lyijy/korvaavat seuraukset järvellä |
|
|
eli ajattelin kysyä, mitä seuraamuksia tulee jos tavataan sorsametällä ja aseesta löytyy lyijypatruuna tarkastuksessa? itse en ole syyllistynyt kumpaankaan kun syksyllä vasta aloitan jos kortti menee läpi kun täällä toiset vannoo lyijyn nimeen ja toiset korvaavien.. terästä kehutaan mutta sitä ei kehtaa valmetista varmaankaan läpi laskee? ei siinä nyt varmaan aseet sentään lähde? sakot? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jersu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.07.2008 19:25 Viestin aihe: |
|
|
Aseet valtiolle? Sakot? Varootus?
Yksi sanoo jotta läthöö aseet toinen sanoo jotta saa sakot ja kolomas jotta voi selevitä varootuksella.... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
iksu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.07.2008 19:38 Viestin aihe: |
|
|
niinpä mutta kun joku kehtaisi laittaa omia kokemuksia! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tetri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.07.2008 20:12 Viestin aihe: |
|
|
Tuommoisia jo kyselet, etkä ole edes tutkintoa vielä suorittanut... Et tee tiedolla mitään, kun toimit lakien ja asetusten mukaan - höpisee kaverit sitten mitä tahansa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
deadline Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.07.2008 20:30 Viestin aihe: |
|
|
Minä oon kanssa sitä mieltä, että mielenrauhan saat parhaiten ku kattelet vaan tehokkaan korvaavan. Ei tarvi pelätä jokkaista vastaantulevaa äijjää.
No, kuki tahtosa mukkaan, tietysti. _________________ "Hän oli mahtava metsämies Herran edessä" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kaaleb Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.07.2008 20:31 Viestin aihe: |
|
|
Minä olen ajatellut käyttää vain laillisia patruunoita, eipä tarvitse silloin ajatella seuraamuksia ja pysyy touhu mukavana ilman turhaa jännitettä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
220 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.07.2008 20:34 Viestin aihe: |
|
|
Olen ajatellut käyttää tässä termiä kansalais tottelemattomuus. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hitleri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.07.2008 20:44 Viestin aihe: |
|
|
Lupatarkastaja käskee työntää kädet minkinraudoista läpi (tai pelkät sormetkin riittää jos on pientä haulia). Siinä se! _________________ Vaan varmoilta paikoilta ohi! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iksu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.07.2008 21:47 Viestin aihe: |
|
|
joo kyllä olen käsittänyt että laillisilla sorsalle. mutta jokainen tietää että siellä lentää eniten noita vismutteja ja terästä.. olen noilla haulikoilla ampunut monenkin mallisilla, mutta en metsästänyt. joten ei oteta herneitä nokkaan..aloitteleva vaan kyselee.. joku kysyy tietysti kuinka paljon ammuttu,ei paljon ehkä 3000 kiekkopatruunaa. eikä edes samalla haulikolla. 4 haulikkoa itseomistanut, tollakin määrällä huomaa että mikä käy ja osuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.07.2008 07:00 Viestin aihe: |
|
|
Korvaavia on jooh läpi mennyt silloin kun sorsajahdissa olen istunut. Matkat kun pitää lyhyenä niin pärjää. Ja jos pidemmältä pitää veteen koittaa, niin ottaapi piekkarin käteen.
Kyllä se aloittelevalla jannulla yksi syksy taipuu korvaavilla. Vismutti lie se hyvä vaihtoehto taikka tungsten (jota olen itse käyttänyt ja saalista saanut, heinäreitä ja haapanoita nyt etupäässä kun niitä on eniten meikäläisen sorsajärvellä). _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
deadline Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.07.2008 08:06 Viestin aihe: |
|
|
Osaa wolframipaukuista (siis =Tungsten) ei käsittääkseni kannata ampua vanhoilla pyssyillä (korjatkaa jos olen väärässä). Kovien wolframihaulien käyttö on myös kielletty mm. metsähallituksen mailla.
Osa tungsteneista taas on niitä muovisekoitehauleja, joita voi (valmistajan mukaan) ampua ku ampuu vaan.
Niillähän upotus on jopa parempi kuin lyijyhauleilla. Muistettava vain on, että niitä hauleja mahtuu vähemmän kuin vastaavalla latauksella olevaan lyijypaukkuun, mikä taas vaikuttaa kuvioon.
No, testaushan se on tämänkin syksyn sana. _________________ "Hän oli mahtava metsämies Herran edessä" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RestInPieces Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2008 Viestejä: 291 Paikkakunta: Suomen lyhytnimisin paikkakunta
|
Lähetetty: 10.07.2008 11:01 Viestin aihe: |
|
|
esim. riistanvartijalla ei ole oikeutta tutkia reppua, taskuja ja eikä myöskään onko lyijyt haulikossa, mutta tämä herättää tietenkin pieniä epäilyksiä jos kieltätyy. Perinteinen keino: vismuttipanoksia taskuun lyijyä toiseen ja jos joku kysyy näyttää vismuttia. Jos jää kiinni niin parhaimmillaan aseet ja luvat lähtee kuivamaan vähäksi aikaa. _________________ «RestInPieces, better than sex.»
Since 1845 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
töyhtöhyyppä Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2005 Viestejä: 1784 Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m
|
Lähetetty: 10.07.2008 11:13 Viestin aihe: |
|
|
RestInPieces kirjoitti: | esim. riistanvartijalla ei ole oikeutta tutkia reppua, taskuja ja eikä myöskään onko lyijyt haulikossa, mutta tämä herättää tietenkin pieniä epäilyksiä jos kieltätyy. Perinteinen keino: vismuttipanoksia taskuun lyijyä toiseen ja jos joku kysyy näyttää vismuttia. Jos jää kiinni niin parhaimmillaan aseet ja luvat lähtee kuivamaan vähäksi aikaa. |
Parempi keino: Lyijyt kotiin ja korvaavia vain mukaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ilekka Filemon Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.07.2008 11:35 Viestin aihe: |
|
|
Mie ei metästä räpyläjalkoja, koska täälläpäin ei niitä juuri ole. Kaapista kyllä löytyy korvaustuotteita. Jos kävisin sorssametällä, niin HD Wingmasterilla ampuusin. MUTTA.... Käsittääkseni laki kieltää AMPUMASTA sorsia lyijyllä. Eik siis aseessa, tai taskussa saa OLLA mitä huvittaa? Kui o?
EDIT: Okei, kävin lakia kattomassa. Siellä kiellettiin " lyijyhaulien käyttö vesilintumetsästyksessä".... Mitä sitten se "käyttäminen" tarkkaan ottaen on? _________________ Se on turha pillittää, jos pyy on jo naapurin repussa.
Viimeinen muokkaaja, Ilekka Filemon pvm 10.07.2008 11:56, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.07.2008 11:56 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Eik siis aseessa, tai taskussa saa OLLA mitä huvittaa? Kui o? |
Voi tietysti olla hankala kiemurrella irti tilanteesta, jossa roikottaa paria heinuria ja piipusta löytyy rantapassissa ollessa pelkkää lyijyä. Mutta muuten kyllä, voi siis ampua kyyhkystä rannallakin ja lyijyllä.
Epäonnistunut säädöshän tuo lyijyhaulihölmöily on. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|