Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Piipp0 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 07.05.2008 21:01 Viestin aihe: |
|
|
Mammoth laitahan lisää kuvia vaan mulle ainakin kelpaa Mistä puusta muuten te muut värkkäilette näitä tukkeja? Ite nyt oon koivust tekemessä mutta eka suunnittelin myös vaneria, mutta en vaan ymmärrä että liimatteko te monta vaneri levyä yhteen vai miten te noi vaneritukit oikein teette |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 07.05.2008 21:09 Viestin aihe: |
|
|
Jos on elämä totista eikä mikään saa suupieliä nousemaan niin tsekkaa tää mun kuva. Pitäis naurattaa!
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mammoth Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.05.2008 18:18 Viestin aihe: |
|
|
Tuo voi olla kyllä hyvä jos kangertaa jostakin niin sitten tuolla pyyhkii, ei varmaan syö kovin paljoo tavaraa kerralla? KÄteä vehjes
Tuossa on kuva liipasinkaari/lipassolan kovertamisesta,talttaa joutu käyttämään tuon liipasimen kourun tekoon kun ei jyrsimellä yltäny
_________________ Huomista odotellessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
korvestaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.05.2008 20:27 Viestin aihe: |
|
|
Komeita vehkeitä työ osaatte tehdä, nyt tuli himo tehdä ilkkariin uus tukki _________________ -Kertalaakiyhdistys- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
marttikitunen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.05.2008 10:33 Viestin aihe: |
|
|
Mistäs saatte noin paksua koivuvaneria vai liimaatteko sen ohuemmista? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Suppana Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.05.2008 13:02 Viestin aihe: |
|
|
mammoth on ainakin liimattu kolme vaneria päällekkäin ja on varmaan viisainta tehdänii. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mammoth Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.05.2008 13:39 Viestin aihe: |
|
|
Näkyy selvään että vanereita on liimattu 7kpl päällekkäin. 9mm vaneria oli josta liimailin. Varmaan suppana katoit tuosta perästä johon kokeilin jyrsintä,siinä näkyy tuo uloke.? _________________ Huomista odotellessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Suppana Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.05.2008 15:02 Viestin aihe: |
|
|
no joka tapauksessa oot liimannut ja ei kannata ostaa mitään valmista paksua vaneria koska niissä on paksut viilut tulee ruma tukki ja epä tasainen kun se havu tumma osuus lohkeilee |
|
Takaisin alkuun |
|
|
saamaton Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 09.05.2008 20:26 Viestin aihe: |
|
|
noinkohan, mulla on tälläkin hetkellä useempi neliö 70mm. vaneria ja mitään eroo ei viilun vahvuudella oo ohuempaan tavaraan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 09.05.2008 20:45 Viestin aihe: |
|
|
Panes laittaen kuva siitä vanerin viilujen näöstä; mä en oo vielä tähän päivään mennessä nähny paksua vaneria jonka viilutus olisi ollut yhtä ohutta kuin 12mm:llä. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
|
Lähetetty: 09.05.2008 21:01 Viestin aihe: |
|
|
Omassa vaneritukissa on 18 viilua sentillä. Tukki on paksuimmasta kohdasta 63 mm. Eikä ole liimattu useammasta ohuemmasta levystä kasaan.
Jotta kyllä löytyy kunnon tavaraa laminaattitukkiin, kun vaan osaa kysyä.
Tukkihommissä ei kannata käyttää sekavaneria, jossa on pinnalla koivua ja keskellä esim. kuusta. Tulee melkoisen ruma tukki. Hommaa kerralla kunnon ainetta, niin saa asiallisen tukin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mammoth Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.05.2008 18:42 Viestin aihe: |
|
|
Piti rueta tekemään toista tukkia ZETORII Meinasin että jos tekisi semmosen peukaloreiällisen portteri tukin,jolle ei painoa tulisi niin paljo kun tuolle ensmäiselle.
-etutukkii ne jäähdytys/kevennys urat mitkä vaakasuunnassa tukkia pitki,siis jos vaan saapi jotenki tehtyä.
-säädöllinen poskipakka.ehkä.
-parempi viimeistely ja väriä vaikka petsillä pintaan.(verraten ekaan)
Tukin liimasin 5kpl tuota 9,2mm vanerista jotta ei tule liian paksu. Nyt siinä vaiheessa että muutaman kerran olen jyrsimellä pölläyttäny.
Ps.Oisko ideoita tuota mallia koskien? Netistä ehtiny vaan ei nyt oikein sattunu silmään mitään nättiä. Eli peukaloreiällinen ja ei mitenkään hirmu jööti? Linkittäkää vaikka tänne tai yv kuvia ja sivuja josta vois katella mallia. _________________ Huomista odotellessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 22.05.2008 18:55 Viestin aihe: |
|
|
Onkos kukaan halukas kokeilemaan vaahteraa tukiksi; mulla olis kolme vuotta kuivunutta tavaraa tarjolla, kovaa kuin mikä ja jos vaalean tukin haluaa, niin se on melkein valkoista! Mä tein 8 vuotta sitten saunan rappuritilikön vaahterasta ja vaikka on ollut koko ajan ulkona, niin ei oo vääntynyt eikä lahonnut mihkään. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
juskup Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Tou 2007 Viestejä: 449 Paikkakunta: Pohjois-Savo
|
|
Takaisin alkuun |
|
|