Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Hietala Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.02.2008 12:11 Viestin aihe: Harakat ja varikset pienpetolistalle !? |
|
|
Mettuukaveri näki kun harakat ja varikset hyökkäsivät peltopyyparven kimppuun. Viisi pääsi karkuun, mutta kaksi jäi sinne nokittavaksi. Tiedän entuudestaan harakoiden napsivan rottia ja hiiriä, mutta nyt lakkasi meikäläisen ymmärrys.
Onko muilla havaintoja moisista harakoiden ja varisten yhteistyöstä. Olisiko tässä nyt taas aika tehostettuun varispyyntiin, jopa rhy:n tasolta alkaen ohjattua!? _________________ Laiskuuttaan tingan häviää |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
löppöpetra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.02.2008 23:28 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen nähnyt ku yksinäinen varis tappoi kuovin poikasen.Poikanen ei ollut ihan pieni vaan liki lentokykyinen.Alun matkaa toista kymmentä syöksyä kesti poikanen kunnes sen liikut loppui.Joo kyllä seurat tai rhy.t sais jotenkin palkita innokkaimmat varisten ampujat. _________________ Koittakaa PETRATA vähän! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
paskiainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.03.2008 11:05 Viestin aihe: |
|
|
Variksen tekemät tuhot, eivät kalpene millekään pienpedolle. Tämän on todennut myös ammatikseen riistanhoitotyötä tekevät. Varisjahti on hyvää luonnonsuojelua ja luonnon monimuotoisuuden edistämistä.
Näin keväisin on järkytys vallan suuri, kun autolla ajelee pitkin maanteitä ja katselee varisten määrää.... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
töyhtöhyyppä Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2005 Viestejä: 1784 Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m
|
Lähetetty: 15.03.2008 11:25 Viestin aihe: |
|
|
Meillä oli joskus minun lapsuuden aikana kaneja. Kerran sitten jätin kanipoikueen hetkeksi ilman vahtia ulos, kun tulin takaisin niin harakka parvi oli poikasten kimpussa. En muista montako ne ehti nokkia hengiltä, mutta kaksi ainakin, molemmilta oli pää nokittu auki ja syöty sisukset sieltä.
Eli jos kaneille käy näin, niin kait samoin käy jäniksen/rusakon/lintujen poikaisillekki... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|