Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
F.Scaramanga Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.11.2007 13:28 Viestin aihe: poks poks |
|
|
Terrin tarina pitää pitkälti paikkansa. Loukusta voi olla vaan tosi vaikeaa ampua elukkaa niskapuolelle, kun otus tuppaa siirtymään miehen alkaesa soluttautua aseen kanssa sen takapuolelle.
Itse olen huomannut saman että suoraan ylhäältä päin ammuttaessa on parempi välttää aivan keskelle päätä ampumista, ennemin hieman sivuun niin tipahtaa paremmin. Itse en kyllä säästä luoteja, joskus pari kolmekin kertaa olen ampunut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Handee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.11.2007 23:54 Viestin aihe: |
|
|
Raccoon kirjoitti: | Potkiminen on normaalia. Sama vaikka ampuisi koko pään irti, niin raato nykii vielä hetken aikaa. |
Eikös se ole kaikilla eläimillä vai muistanko väärin, joku pakko tai pako -refleksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pystykorvamies Vieras
|
Lähetetty: 11.11.2007 00:31 Viestin aihe: |
|
|
minä oon käyttäny enne pinskaa mut nyt ois waltherin p22 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fescony Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.11.2007 14:53 Viestin aihe: |
|
|
No joopa, mutta tuppaa nuo ötökät peruuttelemaan varsinkin kanuissa, jolloin nuo loistavat nahkansäästölaukaukset niskaan joutuu unohtamaan, eli edestäpäin silmien taakse yksi rauhoittava, loukkku auki ja jatkoa seuraa jos tarttee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t_o_m_m_i Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Mar 2006 Viestejä: 344 Paikkakunta: Karhukaupungin tuntumassa
|
Lähetetty: 12.11.2007 15:02 Viestin aihe: |
|
|
Nyt on taas sota julistettu. Oli supi tunkenut ittensä ulos yleisloukusta. Ei sentään ollut p....akasaa suulla terveisinä. Syötitysluukusta oli tullut. Täytynee se laittaa rautalangalla kiinni, nyt tungin vaan ensiavuksi kepin verkon läpi, jos ei pysäyttämään, niin ainakin vähän hidastamaan supien kohellusta. Ahdasta oli kaiketi ollut tunkea itseään ulos, kun luukun ympärykset olivat vähän murjoontuneen oloiset. _________________ - Pessimisti ei pety - |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vepa Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Tou 2006 Viestejä: 124 Paikkakunta: Kangasala/Vesilahti
|
Lähetetty: 06.12.2007 13:36 Viestin aihe: |
|
|
Oli viime torstaina 29.11 loukussa supi ja ammuin 5 kertaa sitä 3 päähän ja kaks lavoille. osumista on huono sanoa kun verkon läpi tähtäys on kehnoa ja elukkaa ei viitti kituunkaan jättää. Joskus ammuin vaan kerran päähän ja supi tipahti heti mutta kun olin ottamassa pois niin koitti pakoon osuma oli kuonon juuressa eikä siis tappava ainakaan heti.Sen jälkeen olen yleensä tyhjentänyt lippaan niihin kun ei noi piekun kudit paljoo maksa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Raccoon Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.12.2007 22:59 Viestin aihe: |
|
|
Viimeinen muokkaaja, Raccoon pvm 25.12.2008 16:51, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t_o_m_m_i Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Mar 2006 Viestejä: 344 Paikkakunta: Karhukaupungin tuntumassa
|
Lähetetty: 11.12.2007 23:49 Viestin aihe: |
|
|
Sota on asettunut toistaiseksi asemasotavaiheeseen. Kaksi 10 kiloista naarasta haksahtanut sodanjulistuksen jälkeen...
Jälkimmäinen näistä tointui jo ihan hyvin kahdella Lapua MasterM:llä, päähän asetettuna. Pitäisi varmaan koittaa tehdä jotain pientä "halkiota" tai vastaavaa kuuliin, jos vaikka laajenesivat/sirpaloituisivat paremmin, ja menisi laakista hengiltä. _________________ - Pessimisti ei pety - |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Savosta Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.01.2008 11:21 Viestin aihe: |
|
|
Moi!
Kokeileppa veistää patin päähän 45 asteen viiste. Kaatuu kuti osuttuaan kyljelleen eikä tarvitse laajentua. Tosin toisaalla on reikäpäistä testejä, etsi ja valitse sieltä toimiva.
Janne _________________ Kai se on s@@t@na pakko... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
viiksi-vallu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2008 17:56 Viestin aihe: |
|
|
Vepa kirjoitti: | Oli viime torstaina 29.11 loukussa supi ja ammuin 5 kertaa sitä 3 päähän ja kaks lavoille. osumista on huono sanoa kun verkon läpi tähtäys on kehnoa ja elukkaa ei viitti kituunkaan jättää. Joskus ammuin vaan kerran päähän ja supi tipahti heti mutta kun olin ottamassa pois niin koitti pakoon osuma oli kuonon juuressa eikä siis tappava ainakaan heti.Sen jälkeen olen yleensä tyhjentänyt lippaan niihin kun ei noi piekun kudit paljoo maksa. |
Jos elukka pitää reiittää kokonaan ,ennen kuin saat henkiltä sen kannattaa vaihtaa harrastusta.Kyllä 1-2 paukkua pitää riittää,kun eläin lopetetaan.On muuten ikävä nylkeä jos on pää muussia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kyytipoika Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.01.2008 18:43 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen käyttänyt vanhaa 22lr revolveria. Panoksina jotain reikäpää patruunoita,yleensä jotain subsoniceja. Yleensä avarran hiukan puukonkärjellä luodin päässä olevaa reikää.
Yleensä pyrin ampumaan ylimpiin niskanikamiin kallon suuntaisesti. Kanu loukkuun tosiaan vaikea välillä osua tarkasti,toiset elukat eivät juuri paikallaan pysy. Välillä olen kyllä ampunut hieman silmien välin yläpuolelle,niinkuin niskan suuntaisesti. Niinkuin joku jo mainitsi,supin aivot samoin kuin ketun. Ovat yllättävän takana pääkopassa. Niskaan kun ampuu kallon suuntaisesti,osuu yleensä joko ydinjatkeeseen tai aivoihin. Parhaassa tapauksessa molempiin. Kyllä noita joskus on joutunut ampumaan useamman kerran,vaikka kuinka yrittänyt olla huolellinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petomies(kö) Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2008 19:51 Viestin aihe: |
|
|
Ei tarvita lovia eikä viisteitä, yks laaki kakskakkosella silmien ja korvien risteykseen riittää(panos kun panos). Ei se tappaminen niin vaikeeta oo! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
cj Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.01.2008 22:57 Viestin aihe: |
|
|
Luger .22lr sport king
Tuollanen minulla on. Kokeilin tänään ekaa kertaa... Kyllä siinä syötössä on jotain kun pari kutia jäi jumii mutta eiköhän se kun laitoin rasvaa luistimee...
Äänenvaimennin pitäs laitattaa. Kierteet maksaa kuulemma 35e ja piippu pitäs kai sinistää... Paljonkohan tuo sinistys maksaa?
Ai nii... mistäköhän sais tollaselle kotelon ja paljon maksaa? Olis mukavempi kiertää loukkuja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkat Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2008 23:26 Viestin aihe: |
|
|
Tommonen ohje teille kun lopetatte eläintä edestäpäin.
Kuvittelette oikeanpuoleisesta korvasta viivan vasemmanpuoleiseen silmään, vasemmanpuoleisesta korvasta oikeanpuoleiseen silmään, kun ampua lojautatte siihen kohtaan missä noiden viivojen kuviteltu risteys on, niin paukku ja vainaa.. _________________ Voi pihkat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
NiCo Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Hei 2007 Viestejä: 361 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 29.01.2008 23:05 Viestin aihe: |
|
|
tänää joutu laittaa 3* päähä pienarilla enne ku rupes kylmenee! _________________ ''Hirvikoiramies NiCo''
Ammattimetsästäjä Thomas Ekberg |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|