OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
V_P_K
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2005
Viestejä: 382
Paikkakunta: Väylänvarsi

LähetäLähetetty: 13.01.2008 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Impreza. Eikä siinä kyllä ikänä neljä ratasta vedä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Homer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 1259

LähetäLähetetty: 13.01.2008 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Land Cruiser HJ60/61 - kokoa tavaroille ja kykyä edetä. Takapenkittömänä pakuna tilaa riittää vaikka nukkumiseen mukavasti. Loistopeli Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4617

LähetäLähetetty: 14.01.2008 00:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun mielestä maastossa ajettavassa autossa täytyy olla taittuvat akselit, lienee sama kuin erillisjousitettu, lisäksi siinä on saatava kaikki akselit lukoilla nippuun, sitten siinä on oltava kunnollinen vinssi mielellään hydraulinen. Akseliväli lyhyt, keulan ja peränylitys mahdollisimman vähäinen. Mersusta mahdollisesti saisi rakennettua kyseisen pelin.
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
predator1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2005
Viestejä: 152

LähetäLähetetty: 14.01.2008 14:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinä kyllä saa maanomistajan kimppuun, jos on liian maastokelpoinen auto metsällä.
Kyllähän noilla kaikilla 4x4 autoilla pärjää metsällä.
Joku kevyt pieni on ihan hyvä näillä keleillä täällä v-suomessa, ettei rohjaa kaikkia teitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hp
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hel 2007
Viestejä: 143

LähetäLähetetty: 14.01.2008 17:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Volvo XC90:ssa kylläkin sutii toinen etupyörä ja molemmat takapyörät mutta lukkoja tasauspyörästössä ei ole.

Ja oikea maasturi on sellainen jossa on tasauspyörästön lukot molemmissa päissä niin kuin osassa vanhoista VW syncroista(80-luvun lopusta) on.

Mutta listatkaapa piruuttanne tämän päivän uusista oikeista maastureista ne joissa on tasauspyörästön lukot molemmissa päissä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 14.01.2008 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei voi olla missää maasturissa automaattisia 100% lukkoja etu-ja taka-akselilla. Paineilmalla toimivia, eli napista toimivia on lisävarusteen ja tarvikkeena. Taka-akselille uusissa autoissa on kyllä tehtaaltakin saatavan. Land Rovereista löytyy ja Pajerosta. Patrollissakin taitaa olla, ihan täyttä varmuuta ei ole näin heti sanoa. Samoin Subarussa on automaattilukkoperä (tämä offtopic).

100% lukot edessä aiheuttaisivat melkoisia vaaratilanteita liikenteessä automaattisina! Toisin sanoen se ei olisi auto, vaan juna tai pulkka.. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gorba suuriseikkailija
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2005
Viestejä: 399

LähetäLähetetty: 15.01.2008 02:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Mun mielestä maastossa ajettavassa autossa täytyy olla taittuvat akselit, lienee sama kuin erillisjousitettu


Jäykät paree, kun ulosjoustoa löytyy paremmin, kui linkussa.

Ideaali alusta. Volvon porttaalit nelilinkein tuettuna, sekä coilovereilla.


Lainaus:
lisäksi siinä on saatava kaikki akselit lukoilla nippuun


Kyllä

Lainaus:
sitten siinä on oltava kunnollinen vinssi mielellään hydraulinen



Hetken olin siinä uskossa, että hydraulinen olisi avain onneen, kunnes heräsin ja ostin sähkövinssin.

Hydraulivinssin haittapuolet

-Hidas
-Letkut, säiliöt, pumput, venttiilit ja muut vehkeet systeemit syövät tilaa ja painavat.
- Kone täytyy olla käynnissä, että vinssi toimii



Lainaus:
Akseliväli lyhyt, keulan ja peränylitys mahdollisimman vähäinen


Makuasia. Lyhyt akseliväli on haittana esim jyrkissä ojanylityksissä ja nousuissa. ketteryys tietenkin parempi (vrt hj60 vs suzuki)




Lainaus:
Mersusta mahdollisesti saisi rakennettua kyseisen pelin.


Mersu on valmiina hyvä peli Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hp
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hel 2007
Viestejä: 143

LähetäLähetetty: 15.01.2008 16:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En kysellytkään automaatti lukkoja vaan sellaisia ihan itse kytkettäviä. Ja ikävä totuus on ettei nyky-ajan "maastureista" löydy etupäästä lukkoja enää monestakaan. eli verrattavissa city-maastureihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 15.01.2008 17:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hp kirjoitti:
En kysellytkään automaatti lukkoja vaan sellaisia ihan itse kytkettäviä. Ja ikävä totuus on ettei nyky-ajan "maastureista" löydy etupäästä lukkoja enää monestakaan. eli verrattavissa city-maastureihin.


Ei löydy vanhoistakaan. Ihan turvallisuus kysymys moinen ja ei niin tarpeellinenkaan. Monessakaan kilpaoffi laitteessakaan ei ole lukkoja kummassakaan päässä, vain keskeltä, koska joustot ovat sitä lukkaa, ettei ole tarvetta..

On noilla oikeilla maastureilla vielä melkoinen ero citymaasturien tekniikkaan.. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4617

LähetäLähetetty: 15.01.2008 17:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä takapäässä lukko sais olla, ihan vain siltävaralta että jos ajaa jonnekin kiinni...
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aappo77
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Kes 2004
Viestejä: 81

LähetäLähetetty: 15.01.2008 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla ensimmäinen neliveto oli subarun farmari leone. Maksoin siitä huimat 250€ juuri katsastettuna. Olihan juhlaa päästä ajamaan kettumetsällä nelivetoautolla vajaavetosten jälkeen.

Suurin osa nykyisitä city maastureissa jää toiseksi saparolle etenemiskyvyssä. Subarussa on jäykkä keskikardaadi ja alennusvaihde jotka nykysistä city vehkeistä puuttuu. Kun otetaan huomioon vielä, ettei vanhaa saparoa tarvi juuri säästellä eikä siivota, hoituu metsästyshommat sillä aika mukavasti. Eihän tuo subaru oikea maasturi ole, mutta erittäin kustannustehokas vaihtoehto metsäautoksi, jos rahaa ei ole ylimääräisiä käytössä.

Nykyisin käytössä on vanha daihatsun maasturi, joka on sekin hoitanut hommansa ihan ok.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 16.01.2008 11:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gorballa on oikean suuntaiset ajatukset maastoautosta. Noista automaattilukoista en niin tiedä, tärkeintä on saada akselin molemmat rattaat 100% lukkoon. Se että onko se hydraulinen, sähköinen vai paineilma ei liene olennaista kunhan toimii.

Muuten G-Mersuissa on ollut vakiona jo v. 85 kytkettävät 100% lukot Wink Ja edelleenkin saatavilla jos joku haluaa kunnollisen ja suoraan valmiin maastoauton Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hp
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hel 2007
Viestejä: 143

LähetäLähetetty: 16.01.2008 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä oikean maasturin edellytys on molemmissa päissä olevat 100 % lukot.

G-mersussa sellainen edelleen löytyy mutta ovh 128 000 euro-ruplaa.

Ja vanhammista maastureista löytyy: VW syncro(ei kaikista), Mitsubishi Pajero(ei kaikista), Tyoatan HJ(ei kaikista). Mutta noiden mallien uusista versioista ei enää etupään lukkoa löydy. Suurimmalle osalle maasturin omistajista tuo on tietenkin turha mutta tosi pahassa(=tiukassa) paikassa myös tosi tarpeellinen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 16.01.2008 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hetkonen, eikös HJ60:n etupään lukot ole vain napalukot, ei etuperän lukot? Samoin Naperossa.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 16.01.2008 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:
Hetkonen, eikös HJ60:n etupään lukot ole vain napalukot, ei etuperän lukot? Samoin Naperossa.


Samaa mieltä. Nää jätkät on ihan kuutamolla noista nelivetoisista. Wink

Kohta ne hakee kuukkelilla "napalukko"

Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 16 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com