| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Paatti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.03.2007 15:06 Viestin aihe: Pienoskiväärin petaaminen alumiiniprofiiliin |
|
|
| Tarkoitus olisi sovittaa tozin raudat alumiiniprofiilin pätkään ja sitten sijoittaa koko paketti vaneritukkiin. Raudan (ilmeisesti jopa venäläisen) lämpölaajenemiskerroin on vain puolet alumiinin kertoimesta. Aiheuttaako ongelmia tai onko jotain otettava huomioon? Ajattelin pedata aluprofiilin tukkiin jonkinlaisella epoksilla onko tarpeellista, vai hätävarjelun liioittelua? Jotainhan tässäkin projektissa on jäänyt huomioon ottamatta, mikäköhän se mahtaa tällä kertaa olla? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.03.2007 02:09 Viestin aihe: |
|
|
Tein kerran vastaavan petauksen kertalaukaus toziin ja en ainakaan minä huomannut lämpölaanemisen haittaavan sillä harvemminhan pienarin saa ammuttua kuumaksi.
Kasat parraasta päästä n. 18 mm/ 100 m. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Paatti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.04.2007 06:09 Viestin aihe: |
|
|
Tolla lämpölaajenemisjutulla hain lähinnä sitä, että aiheutuuko suurista ulkolämpötilan vaihteluista mahdollisesti jotain ongelmia. Tuskinpa ja saahan sen sitten kohdistettua aina uudelleen.
Tästä se sitten lähtee... Toi rälläkkäkin olisi houkutteleva hmm!
Jyrsin hyökkää alumiinin kimppuun
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Paatti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.04.2007 09:21 Viestin aihe: |
|
|
Pirullisen viilaamisen (jyrsimen käyttäjä taisi olla kännissä taas heti aamusta) jälkeen ollaan tässä tilanteessa.
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Arei Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.11.2007 04:40 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkä on projekti edennyt? Onko ilmennyt ongelmia köykämiinin käytön suhteen? _________________ *tämä tila on tietoisesti jätetty tyhjäksi* |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Paatti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.11.2007 06:53 Viestin aihe: |
|
|
| Palikat on (tilapäisesti?) kiinnitetty puihin jotka eivät ole vaneria ja ongelmia ei ole ilmennyt. Koko paketista ei toistaiseksi ole kuvaa. Kasat pyöri sillä ainoalla ratakeikalla noin 20mm kieppeissä 50 metriltä. Olosuhteet ei olleet kummoiset, eikä ampujakaan. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Arei Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.11.2007 13:43 Viestin aihe: |
|
|
Ok, olen itse suunnitellut vastaavaa operaatiota jo jonkin aikaa ja nyt löysin tämän loistavan foorumin ja kappas, joku muukin on samoissa aatteissa kuin minä
Aseena on tuollainen "aasian-tozi"(Kassnar) ja kalibeerissa .22WMR
Tarkoituksena olisi tehdä alumiininen "runko" johon kiinnitetään sitten puuosat siten että perässä ja poskituessa on kattavat säädöt jne...
Kai se johonkin täytyy vapaa-aika kuluttaa kun ei metsällekkään pääse  _________________ *tämä tila on tietoisesti jätetty tyhjäksi* |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|