Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
citori Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.01.2007 21:28 Viestin aihe: Rasseista??? |
|
|
Elikkä minkälaisia rasseja käytätte luolilla saaliin ulosvetämiseen ja mistä ootte niitä tehneet? Mistä tarvikkeet ja mitä on tullut maksamaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hector Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2007 22:36 Viestin aihe: |
|
|
Saksanmetsästysterriereitä ja mäyräkoiria. Suosittelen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 20.01.2007 22:57 Viestin aihe: |
|
|
Mäyris löytyy jo |
|
Takaisin alkuun |
|
|
NOerno Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.01.2007 23:02 Viestin aihe: |
|
|
Meillä porukassa tommonen harusvaijerista tehty rassi (jotain hyötyä työssä kaynnistäki) oisko semmonen 8-9m pitkä. sähkölaitokselta lainattiin tommonen pätkä, kyllä se tuo sakemanni silti paras on!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jölli Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Jou 2006 Viestejä: 1437 Paikkakunta: kymenlaakso
|
Lähetetty: 21.01.2007 13:58 Viestin aihe: |
|
|
itselläni on kans harusvijeria semmosta 12mm muovipäällysteistä teräs säikeillä. pää kuorittu n 15mm ja terässäikeet levitetty sivuille. toiseen päähän on taiteltu vipu mistä on hyvä pyörittää. Näitä löytyy 2 ja 4 metrisinä. Ihan ehdoton kapistus luolille koiran lisäksi! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 23.01.2007 21:27 Viestin aihe: |
|
|
Kiitoksia neuvoista, täytyy tässä ruveta ettimään sopivaa vaijeria. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pesa Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 24.01.2007 11:27 Viestin aihe: |
|
|
Moi
Miulla käytössä eri pituisia Rasseja. 1m / 3m / 4m / 5m ja 7m pituiset.
Rassit ovat alumiinisäikeisiä ja sisällä menee yksi teräslanka, eli ovat keveitä kuletella. Olleet käytössä sähköjohtimina pylväissä. Paksuus noin 10 mm rassissa. Toisessa päässä veivi kampi ja toinen pää on avattu noin 1-1,5 cm matkalta ja lukittu puristeholkilla ( toisinsanoen putkenpätkä ).
Sähkölaitokselta sain vaierin erinäisten kyselyiden jälkeen hakuvaivalla.
Siitä määrästä on tehtu jo kolmen erästäjän rassit ja vielä jäi jälelle toinen mokoma vaieria varalle.
pesa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jölli Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Jou 2006 Viestejä: 1437 Paikkakunta: kymenlaakso
|
Lähetetty: 24.01.2007 19:07 Viestin aihe: |
|
|
mulla alumiinivaijeri ei kestäny. tahto siitä aukastusta päästä säikeet murtua ja katketa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pesa Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.01.2007 09:30 Viestin aihe: |
|
|
huomenia
Miulla ei ole toistaiseksi aluvaijerista säikeet murtuneet poikki, mutta ongelma on tiedostettu. Puristaa holkin auki ja siirtää hieman, niin johan taas rassi rokkaa.
Metällä jos menee kaikki säikeet kerralla poikki yhestä vaijerista, niin otetaan seuraava peliin.
Sen verran on miulla muutakin rompetta matkassa, luolia kiertäessä, että arvostan tuota keveyttä melkoisesti.
Hyvänä puolena vielä ruostumattomuus sekä vaijerissa, että kammessa ja holkissa.
pesa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Putkonen Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 21 Jou 2006 Viestejä: 64 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 26.01.2007 15:38 Viestin aihe: |
|
|
Eipä tuo sinkitty muovipäällysteinen harusvaijerikaan paljon paina, ja tuntuu kyllä kestävän.. Eikä tartte välttämäti mitn holkkeja... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
toyo
|
Lähetetty: 05.03.2007 20:37 Viestin aihe: |
|
|
Joo kyllä tuo muovipäällysteinen ja terässäikeinen kelta-musta harusvaijeri on ainakin itselläni kestänyt ja toiminut oikein hyvin. olen kokeillut myös nuohousvaijeria 3m mittaisena ja hyvä on sekin, jos tosin vaan hiukka arvokas tuhota ko.tarkoitukseen( hinta n.45e). Alumiini vaijerista juuri männä viikonloppuna karkasi supi, kun vajeri alkoi purkaantumaan ja säikeet vääntyili poikki. _________________ hessu |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vihtori ***
|
Lähetetty: 10.03.2007 10:33 Viestin aihe: |
|
|
Monella näkyy olevan käytössä tuota keltamustaa harusvaijeria. Näillä kulmilla näkyy tolpissa vain normivaijeria, joissa alapäässä irrallisia mustia ja keltaisia putkenpätkiä. Onko tuosta muovipinnasta paljonkin hyötyä, vai parjääkö ihan paljaalla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.03.2007 10:49 Viestin aihe: |
|
|
vihtori kirjoitti: | Monella näkyy olevan käytössä tuota keltamustaa harusvaijeria. Näillä kulmilla näkyy tolpissa vain normivaijeria, joissa alapäässä irrallisia mustia ja keltaisia putkenpätkiä. Onko tuosta muovipinnasta paljonkin hyötyä, vai parjääkö ihan paljaalla? |
Paljaalla on ihan yhtä hyvä, monasti jopa parempi
Mulla on kumpiakin ja tuo pinnotettu ainakin menee herkemmin sellaselle v.mäiselle kierteelle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mettiläinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.11.2009 18:08 Viestin aihe: |
|
|
Saisko "pyytömiesten" rasseista hieman kuvia, minä oon itse yrittänyt väkertää ja minun rasseihin ei tahdo kettu/supi tarttua. Kuinka pitkät säikeet yms. eikä varmaan haittaa pieni vinkki miten sen saisi tartutettua helpommin.
tv amätööri |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JaHu Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Syy 2008 Viestejä: 576 Paikkakunta: Kaakkois-Suomi
|
Lähetetty: 29.11.2009 20:00 Viestin aihe: |
|
|
Useamman vuoden ajan olen testaillut eri patentteja vaijerissa ja tällä hetkellä menossa tällainen malli:
Olen purkanut vaijeria noin 3 cm matkalta. Nipussa olevista langoista olen 3-4 reunimmaista kääntänyt puolsta välistä 90 asteen kulmaan, niin että joka langan kärki on eri suuntaan kuin toinen. Eli käytännössä 3 lankaa näyttää edestä y-kirjaimelta ja 4 lankaa muodostaa ristin.
Loput langat jätän suoraksi eteenpäin, Vain hieman avaan punosta niin että eivät ole aivan nipussa.
Yhden supin olen tällä patentilla ottanut ja hyvin tarttui.
Joskus rassi on purkautunut kesken reissun ja kun langat ovat 5cm pitkiä tai yli, ei rassi tartu kiinni. Eli mielestäni lankojen tulee olla 3-4cm pituisia.
Mutta tämäki vasta prototyyppi ja kehittely jatkuu.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|