Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Kettu topi Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Mar 2005 Viestejä: 254 Paikkakunta: P kymenlaakso/etelä-savo
|
Lähetetty: 05.10.2006 22:49 Viestin aihe: LasikuituHanhi |
|
|
Laitetaan nyt pelkästään lasikuituhanhia käsittelevä aihe, koska ei viitsisi mennä sotkemaan vaneriHanhi topiccia lasikuiduilla siitä se soppa syntyis.
Eli valmistukseen tarvitaan Muottia, lasikuitua, hartsia, erilaisia maaleja ja väriaineita.
Työ aloitettiin tekemällä muotti johon itse käytin finnfoamia, koska sitä on helppo muovailla ja se on myös kestävää. Muotin muoto tuli ihan omasta päästä joten sitä voi jokainen muokkailla haluamansa tapaan. Itsellä kun ei ollut valmista kuvaa niin tein sen itse.
Kuva 1.
Muotin muoto ylhäältä käsin:
Kuva 2. Sivulta katsottuna:
[/img][/img]
Kuva 3. Muotteja tein kolme, koska yhdessä illassa jaksaa helposti valmistaa nuo kolme kuvaa valmiiksi ja niin ettei hommaan "väsähdä"
[img][/img]
Ihmettelyä varmaan piisaa mihin Kettu topi päätömiä hanhia tarvii
Eli päitten kanssa olen miettinyt ns. "vaihtopäitä" päitten valmistus on vielä kesken ja harkinnan alla ilmeisesti päät tulevat jollain muhvilla kinni runkoon, mutta siitä lisää myöhemmin. Suurimpana syynä olen ajatellut irtopäitä siksi, että saadaan mahdollisimman monta kuvaa ladottua päällekkäin.
Tavaroitten tilaus:
Itse tilasin lasikuidut ja hartsit Bilteman verkkokaupasta, jossa oli tarpeeksi hyvät valikoimat minun tarkoitukseeni.
Tilasin lasikuitumattoa 10 m x 0.9 m ja kovetinta 200 ml
Eiköhän noilla jo alkuun päästä!
Tavarat kun tulee kotiin niin sitten aloitetaan valmistus sillä aikaa on hyvä miettiä esim. päitten kiinnitys ja väritys kuville.
Tässä infoa pikkasen joka aiheesta on kiinostunut kuvia ja tekstejä tulee valmistuksen myötä lisää kunhan kerkiää ja saa laittaa kommenttia/kuvia jotka ovat jo kerenneet tekemään kaaveita. Onko aiheelle kiinostusta vai poistetaanko kokonaan? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Venäläinen
|
Lähetetty: 05.10.2006 22:54 Viestin aihe: |
|
|
Etkö hartsia tilannu yhtään kun näytti listassa olevan vain mattoa ja hartsin kovetinta! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu topi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.10.2006 23:10 Viestin aihe: |
|
|
Hartsia on itellä jo valmiina _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
mehta_mies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.10.2006 06:37 Viestin aihe: |
|
|
itekki tässä kunhan syksy on ohi niin alan tekemään samalla tavalla lisää noita kuvia..muottina tosin ostohanhi. mutta jos keksit hyvän systeemin siihen päähommaan niin ois hyvä..itekki jos teen 20-30 kuvaa lisää jolloin mulla ois 40-50 hanhen kuvaa yhteensä..ja jos puolista ei saa päätä pois niin käy carina ahtaaksi _________________ pikkupojista rusakoihin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
|
Lähetetty: 06.10.2006 08:19 Viestin aihe: |
|
|
Siinäpä pohtimista!
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JR Lekker™ Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hei 2006 Viestejä: 594 Paikkakunta: Päräperäsemeri
|
Lähetetty: 06.10.2006 15:08 Viestin aihe: |
|
|
Komeita on speden kuvat. Ovatko lasikuituisia vai uretaanisia? Jos ovat lasikuituisia niin miten saa värkättyä _________________ Aina ei voi voittaa, ei ees jokakerta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
manu88 Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Tou 2005 Viestejä: 495 Paikkakunta: Pohjois- Häme
|
Lähetetty: 06.10.2006 18:03 Viestin aihe: |
|
|
Tosi hienoja on!
Pistäisitko Spede vähän tietoa miten ja mistä olet kuvat valmistanut!
Ilmeisesti käytetty ostokuvaa muottina? _________________ BERETTA AMPUMISEN ILOA!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
|
Lähetetty: 06.10.2006 21:29 Viestin aihe: |
|
|
Haulla löytyy suurpiirteiset ohjeet kuinka noita voi lasikuidusta valmistaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poika. Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.10.2006 22:36 Viestin aihe: |
|
|
voisko joku pistää linkin mistä sais nuihin lasikuitu kuviin valmistus ohjeet? _________________ poika. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu topi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.01.2007 00:23 Viestin aihe: |
|
|
Noniin päivitetään pikkasen, kun näitä lasikuituja nyt ollaan värkkäilty.
Eli ostin hanhen kuvat kaupasta, koska nuo Speden kuvat näyttivät aika komeilta ja muutenkin ei toiminut finfoam muotit, koska ei niitä saanu komeasti nippuun, mutta toivottavasti nämä saa!
Homman aloitin ns. urakoimalla ja valmistin kaavan millä rupesin leikkaamaan lasikuitumattoa. Kaava on piirretty hanhenkuvan reunan mukasesti siten, että hanhenkuvaa on vieritetty ja samalla pirretty pahville samaa reunaa näin saatin oikea mitta kaavalle. Viimeisimmistä kuvista selviää miten olen kaavan piirtänyt.
Kuva 1. Työn aloittelua ja pohdiskelua.
[img][/img]
Kuva 2. Kaavalla piirretyt kappaleet lasikuitumatolla, jossa yritettiin tuhota mahdollisimman vähän lasikuitua
[img][/img]
Kuva 3. Sovitettu lasikuitu "muotin" sisälle.
[img][/img]
Kuva 4. Samat valmiiksi leikatut lasikuidut käyvät myös toiselle puolelle.
[img][/img]
pitää leikkailla noi pohjapalat ja keksiä niille oma muotti, ettei tarttis leikkailla noita suikaleita pohjalle. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
NoVoeHelevetti Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 6357 Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu topi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.01.2007 10:46 Viestin aihe: |
|
|
Mitenköhän on sopivatko päät näihin kaaveisiin mitä suomesta saa ostettua? ja onko samanlaiset nuo liitospäät? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 17.01.2007 10:53 Viestin aihe: |
|
|
Liitoskohdat ovat ainakin samannäköisiä. Koosta en ole varma. Voinpa nuo mitatakin joskus, jos muistan mökillä käydessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu topi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.01.2007 11:01 Viestin aihe: |
|
|
Elikkä olet tilannu cabelasissta noita päitä. Varmaan itse tilailen samaan tilaukseen tossa keväällä/kesällä ja, jos ei päät ei käy voihan tuota liitospäätä muokata tossa kuvassa. Eli kiitokset nyt tuo pää ongelmakin on ratkaistu. Ja mitenkäs tuotoimitus toimittaako noita päitä cabelaksista? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 17.01.2007 11:27 Viestin aihe: |
|
|
Toimitus onnistuu, tosin aika hidas..