Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.10.2006 09:49 Viestin aihe: |
|
|
hansa-hopper kirjoitti: | tarkennusta...
Näin. No ketun kokoselle tietenkin mieluiten asetta. Pienemmän riistan voi kopauttaa puunkylkeen.
Minkille tms. käyttäisin mieluiten lopetusasetta esim 22lr. |
Opettele lopettamaan riista asiallisesti tai lopeta metsästys. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Raccoon Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.10.2006 14:34 Viestin aihe: |
|
|
Mitäs ihmeellistä puunkylkeen kopauttamisessa on? Jos hengen saa otettua kerralla, niin eikö tuo ole sama vaikka löisi karate iskun niskaan? Edellytyksenä tietysti ettei aiheuteta tarpeetonta tuskaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.10.2006 16:41 Viestin aihe: |
|
|
Puunkylkeen mätkiminen ei kuulu minun mielestä metsästykseen ja se on jotenkin irvokasta. Haavoittuneelle jänikselle olen tarjonnut niskaan kämmensyrjää tai puukapulaa, mutta puuhun en mätki. Haavoittuneen linnun lopetan puukolla, työntämällä terän nokan kautta aivoihin ja se on siinä. Saatan olla hienostelija, mutta tuon minun tyylini ja sen pidän. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
hansa-hopper Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Syy 2006 Viestejä: 129 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 17.10.2006 18:36 Viestin aihe: |
|
|
9.3x622 kirjoitti: | Puunkylkeen mätkiminen ei kuulu minun mielestä metsästykseen ja se on jotenkin irvokasta. Haavoittuneelle jänikselle olen tarjonnut niskaan kämmensyrjää tai puukapulaa, mutta puuhun en mätki. Haavoittuneen linnun lopetan puukolla, työntämällä terän nokan kautta aivoihin ja se on siinä. Saatan olla hienostelija, mutta tuon minun tyylini ja sen pidän. |
Ymmärrän yskän... Ei toki isompaa otusta puihin mätkitä. Sanotaan tottunut metsämies ottaa hengen nopeasti pienemmältä otukselta, varsinkin jos jo haavoittunut. Puunkylki on loistava esim teerelle, kun sen tekee rutiinilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.10.2006 19:18 Viestin aihe: |
|
|
No, jos vielä hieman vänkään, niin tarjoa mieluummin sitä puukon terää sille teerelle, kuin puun kylkeä. Linnun lopettaminen käy tuolla tavalla nopeasti, kun siitä tulee rutiini. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Over&Under ***
|
Lähetetty: 20.10.2006 10:19 Viestin aihe: |
|
|
Omien kokemusteni mukaan ainakin kanalintujahdissa tulee joskus tilanteita, joissa puukon kaivaminen esiin aiheuttaa jo jonkinlaisen vaaratilanteen. Esim. siipipoikkinen takaa ammuttu koppelo. Itse pyrin ampumaan toisen paukun aina kun mahdollista, mutta aina se ei ole järkevää etäisyyden ja muiden seikkojen takia. Kevyt, mutta riittävä kopautus puunkylkeen on mielestäni ihan asiallinen tapa lopettaa haavoittunut lintu. _________________ jepjep... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|