Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
stellaria Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.08.2006 17:59 Viestin aihe: |
|
|
Leijona Valametti kirjoitti: | Oisko alin..... |
Ei ole alin, kokeile seuraavaa ylöspäin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
stellaria Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.09.2006 18:20 Viestin aihe: |
|
|
Punajalaka kirjoitti: | Siinä on yks heinätavikin malliksi, mikä?
|
Heitin tämän keskustelun aikanaan aivan provoksi luettuani tuon saalismäärän. Toivottavasti kukaan ei enää usko 14 800 ammuttuun heinätaviin, se luku on tosiaan pielessä.
Kaikista saaliskuvistakin punajalka on ainoa, joka on oikeasti ampunut heinätavin. Tuolla ilmoitetulla saalismäärällä heinätavi olisi kuollut sukupuuttoon aikoja sitten.
Tälle vuodelle niiden ampuminen on jo käytännön mahdottomuus! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Punajalaka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.10.2006 21:28 Viestin aihe: |
|
|
Kui noita nyt ei vois enää saada? Oli muuten syksy aika pitkällä kun tuon ammuin (25.9 armonvuonna 2003). Ja viellä pohjois-Suomesta. _________________ No ehä minä, mutta muut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
XtremaA391 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 01.10.2006 21:37 Viestin aihe: |
|
|
no kyllä ite ainaki 7 heinätavia oon pudottanu jo tälle syksyä. enemmäin kuin sorsia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
stellaria Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.10.2006 20:24 Viestin aihe: |
|
|
XtremaA391 kirjoitti: | no kyllä ite ainaki 7 heinätavia oon pudottanu jo tälle syksyä. enemmäin kuin sorsia |
Heinätavit ovat sorsia, melko vähälukuisia ja aikaisia muuttajia. Niiden saalismäärä metsästyksessä on lähes olematon. Tähän aikaan vuodesta niitä ei Suomessa ole kuin muutamia yksittäisiä lintuja, enkä usko juuri niiden lintujen tulevan ammutuksi.
En vieläkään usko 14 800 heinätavisaliiseen viime vuonna! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tetri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.10.2006 13:24 Viestin aihe: |
|
|
Ilman mitään vihertäviä taka-ajatuksia tai salaliittoja, kyllähän tuossa tietty ristiriita on, kun tuo Suomessa pesivä heinätavikanta on 2000-5000 paria. Tavikantahan on tuohon lukuun lähes satakertainen (saalistilastomäärä 10x).
Itse olen kerran tunnistanut ampumani "tavin" heinä-sellaiseksi (P.-Karjalassa). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|