Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
parno Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.09.2006 13:11 Viestin aihe: Talvirenkaat. |
|
|
Voisiko joku paikallinen, tai asiasta muuten hajulla oleva kertoa, kannattaako autoon laittaa talvigummit kun lähdemme viikoksi 41 savukoskelle. _________________ hiphei! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
harha_askel Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.09.2006 13:47 Viestin aihe: |
|
|
saavuppa koskelle ilman gummeja ...
No eivaan, parin viikon päästä varmaan Savukoskellekin on satanut ensirännä, mutta pysyvää lunta ei varmaankaan kannata pelätä. Itse en ainakaan vaihda vielä vaikka menen samaan paikkaa, aikaan, mutta gummit vaihdan alle hieman myöhemmin.
En ole paikallinen, mutta muutenvaan metsästän kyseisellä alueella vuodesta toiseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Maukka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.09.2006 14:42 Viestin aihe: |
|
|
Ite lähden kans savukoskelle samaan aikaan ja meinaan heittää kitkarenkaat alle. Eipä tarvi sitten pelätä kelien puolesta kun lähtee ajelemaan kotia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jusse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.09.2006 15:13 Viestin aihe: |
|
|
Voihan ne laittaa, tai voip olla laittamatta..
Viime syksynä lintujahin loppupuolella kelit yllätti autoilijan
Eipä noissakaan keleissä ollu kesäkummeilla mitenkään huono ajella, mutkiin vaan vähän hiljenteli ja risteyksiin tullessa alotti jarrutukset sitten ihan oikeesti ajoissa.
Oma turvallisuus voi jäähä kyllä taka-alalle. Satasesta kuuteenkymppiin jarruttaminen kestää kyllä sen verran, että hätätilanteessa olisi ollu ihan turha rueta etes jarruttelemaan, miettiä vaan sopivaa penkkaa mihin kurvata. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mehta_mies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.09.2006 17:31 Viestin aihe: |
|
|
tuli tuosta kuvasta mieleen viime syksynen..ensimmäinen lumimyräkkä ja sitä lunta tuli niinku siperiassa ja minä kevarilla koulussa ..no kotiin ajellessa ei voinu ajaa kun max 60km/h 80 alueella ja sekin oli liikaa..jotku talibaanit oli ajanu kolarin näin kun eessä olevan auto rupes jarruttamaan..matkaa 200 metriä (kauemmas ei nähny) ja rupesin ite jarruttelemaan ja aina meni renkaat lukkoon..no sen eessä olevan auton kohalla vauhti vielä 40 km/h ja ei muuta kun ojan kautta luisussa takasin tielle
onneksi oli enduro _________________ pikkupojista rusakoihin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VOSTOZNOSIBIRSKAJA LAIKA Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Huh 2005 Viestejä: 987 Paikkakunta: Ala-Ounasjoki
|
Lähetetty: 28.09.2006 16:46 Viestin aihe: |
|
|
Eilen aamulla kun ajelin Rovaniemeltä Kemijärvelle olis pitäny olla talvirenkaat paikoillaan, kun tie oli aivan peilijäässä. 60 km/h sitten ajelin koko matkan.
Nyt on talvikumit jo alla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 29.09.2006 08:59 Viestin aihe: |
|
|
Ja paikallista aikaa 6:00 oli pakkasta napapiirillä -8 astetta, ja tiet osittain jäässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Maukka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.09.2006 09:57 Viestin aihe: |
|
|
No juu, kyllä se on aiheellista heittää talvikiekot alle. Jokatapauksessa olin aikeissa tehdä niin. Mielestäni parempi ajella hieman ennen aikojaan talvipyörilla kuin ottaa turhia riskejä liikenteessä. Liian aikaisin vaihdettujen renkaiden pieni lisäkuluminen tällaista reissua silmälläpitäen on mielestäni halpa hinta turvallisuudesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
|
Lähetetty: 29.09.2006 10:46 Viestin aihe: |
|
|
Maukka kirjoitti: | Liian aikaisin vaihdettujen renkaiden pieni lisäkuluminen tällaista reissua silmälläpitäen on mielestäni halpa hinta turvallisuudesta. |
Syksyllä viivytellään talvirenkaiden vaihdossa ja keväällä ajellaan sitten pitkään nastarenkailla sulilla teillä. Näin se yleensä menee!
Talvirenkaat on hyvä olla alla jos menee lokakuun puolessa välissä pohjoiseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 03.10.2006 14:30 Viestin aihe: |
|
|
Hieman päivitystä kelitilanteeseen. Tiet olivat ainakin la-ma aikana jäässä kyseisellä suunnalla, jopa niin että satanut kevyt lumi (ei tullut paljon mutta kuitenkin satoi) ei sulanut kuin ma aamulla. Itse ainakin väännän tänään nastat alla, niin ei tarvitse ensiviikonloppuna tiellä taiteilla. Ja jos pitää tuulen idässä, niin se mitä tulee alaspäin taivaalta niin se on 99,9% varmuudella lunta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rexi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 04.10.2006 12:14 Viestin aihe: |
|
|
Olen menossa Savukoskelle 7-8.10 ja Itse ainakin olen laittanut talvirenkaat alle.
Vaikka paikka on vain 100 km päässä.
viidenvuorokkauden ennuste näyttää Lauantaille +3 astetta päivälle ja yölle +2 astetta.
Miksi pilata reissu epävarmuudella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|