| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Tikkamies ***
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 06.09.2006 15:48 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä Nitro kestää pakkasta. Ja myös kuvio pysyy pakkasella kunnossa. Yhden ketun olen Nitrolla ampunutkin 15-20 asteen pakkasessa. Paukku oli yli tunnin pesässä joten lienee silloin lähellä ulkolämpötilaa. Testinä pidin pakasteessa tunnin ja ammuin heti. kuvio ja upotus oli hyvät. _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 23764 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 06.09.2006 16:06 Viestin aihe: |
|
|
Loistavaa kuultavaa! Laskin tuossa äsken että 25cm säteellä keskipisteestä oli 47 reikää. Mielestäni melko hyvä kuvio 51 metrille. melko tasainen, mutta kuitenkin keskelle keskittynyt. Millaisia kokemuksia teillä on ketun kaatumisesta tuonne 50-55m 3.5mm hauleilla, uskoisin upotuksen riittävän? Olen ennen itse ampunut lähes vallan 4.5-5.2mm. Ei ole juuri kokemusta alle nelimillisistä kettumetsällä. Kyllä se noillakin jää mutta tuntuu ettei oikein ole liian peittävät kuviot. Meikäläisellä oli tuo susihauli buumi tuossa parivuotta sitten päällä. Aina piti haulia suurentaa, ja sitä mukaa ohilaukaukset liisäntyi. Parhaillaan kettupassissa oli 7.62mm federalin buckshotteja piipussa. Nyt mennään taas pienempiin hauleihin. Kokeilulla tulee kokemusta. Kuulun myös noihin himotestaajiin, ainakin kavereiden mielestä, jotka pudistelee päätään meikäläisen 250-300e (joka ei näemmä ole vielä mitään, kun vertaa joidenkin 600e sijoituksiin ) vuosittaisista testaus kustannuksista. Ensi kesäksi on pakko ostaa luodinnopeusmittari! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
VeturiVille66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.09.2006 17:26 Viestin aihe: |
|
|
Moro.
| tuhola kirjoitti: | (joka ei näemmä ole vielä mitään, kun vertaa joidenkin 600e sijoituksiin ) | ...
Remingtonin no 2 ei ole muuten 3,5mm haulilla,vaan 3.75mm haulilla jos kerta on ladattu Amerikassa.Italiassa ladatut (no 2)on 3.5mm haulilla.
Jotkut sanoo,että inhottaa olla oikeassa mutta...
Itse olen vääntänyt siitä,että;"raskasta olla komee ja vaatimaton"... _________________ Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tikkamies ***
|
Lähetetty: 06.09.2006 18:54 Viestin aihe: |
|
|
Remarin Nitrolla ammuin ketun mitatulle 64m hollille pari vuotta sitten. Ammuin tosin kahdesti kun oli esikertalainen oma koira ajamassa ettei joudu tappelemaan heti. Ekalla kyllä putosi mutta annoin toisen paukun heti perään. Ketussa oli muuten toistakymmentä haulia. Ja se on tosiaan 3.8mm tuo amerikkalainen nr 2 koko. Noin 160 haulia on kaikenkaikkiaan paukun sisällä. _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 24343 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 07.09.2006 02:33 Viestin aihe: |
|
|
| Lainaus: | Eli testaan kun lämpötila on jotain 0/-10.(eihän kukaan vakavissan ajata -18 tai yli?ainakaan pääsääntöisesti,niinkuin "pakkastestit"yleensä on tehty)
|
Itse olen monasti pakastanut patruunat -18 asteeseen. Testit olen ampunut käytännön syistä muutamassa pakkasasteessa.
Koska patruunoiden pakkasesta ottamisessa ja ampumisessa on oma viiveensä, uskoisin ampumahetkellä patruunoiden lämpötilan olevan jossain ungefäär -10C tienoilla ja korreloivan kohtuullisesti reaalimaailman kanssa.
Samoin testi on kohtuullisen toistettavissa, jos ulkolämpötila liikkuu tuossa -10C....0C lämpötiloissa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.09.2006 09:53 Viestin aihe: |
|
|
| VeturiVille66 kirjoitti: |
Remingtonin no 2 ei ole muuten 3,5mm haulilla,vaan 3.75mm haulilla jos kerta on ladattu Amerikassa.Italiassa ladatut (no 2)on 3.5mm haulilla.
|
Erittäin hyvä tieto. Senkun lisää luottoani patruunaan. Muisti pettää näiden mantereiden välisten erojen kanssa. Muistin että italiassa ja amerikassa menee alkupään osalta samoihin lukuihin mutta oliko se nyt englantilainen jarjestelmä missä on myöskin 2# koko 3.7mm? Millainen on saatavuus nitromagnumien osalta muualla suomessa? täältä eteläpohjanmaalta en ole löytänyt aikaisempina vuosina kyseistä patia. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
VeturiVille66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.09.2006 10:46 Viestin aihe: |
|
|
| tuhola kirjoitti: | | VeturiVille66 kirjoitti: |
|
Erittäin hyvä tieto. Senkun lisää luottoani patruunaan. Muisti pettää näiden mantereiden välisten erojen kanssa. Muistin että italiassa ja amerikassa menee alkupään osalta samoihin lukuihin mutta oliko se nyt englantilainen jarjestelmä missä on myöskin 2# koko 3.7mm? Millainen on saatavuus nitromagnumien osalta muualla suomessa? täältä eteläpohjanmaalta en ole löytänyt aikaisempina vuosina kyseistä patia. |
Moro.
Itseasiassa ne on juuri 3.8mm.Periaatteessa niitten pitäisi olla 3.75mm.
Mutta käytännössä ne on 3.8 jos ne tulee jenkeistä.
Että semmosta. _________________ Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
vihtori ***
|
Lähetetty: 07.09.2006 13:55 Viestin aihe: |
|
|
| tuhola kirjoitti: | | Millainen on saatavuus nitromagnumien osalta muualla suomessa? täältä eteläpohjanmaalta en ole löytänyt aikaisempina vuosina kyseistä patia. |
Ei ollut ainakaan minun vakiputiikissa kun kävin kyselemässä. Jostain noita on kyllä hankittava, niin paljon on tuota nitroa kehuttu. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
huntteri92 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 25 Hei 2006 Viestejä: 46 Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 07.09.2006 14:34 Viestin aihe: |
|
|
| onko kellään kokemuksia gamebore mammoth paukusta kettumetällä 4.01 haulilla tai 5.2 millisillä? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.09.2006 14:48 Viestin aihe: |
|
|
| huntteri92 kirjoitti: | | onko kellään kokemuksia gamebore mammoth paukusta kettumetällä 4.01 haulilla tai 5.2 millisillä? |
Useamman ketun olen noilla ampunut. Omassa mossessa nuo 5.2mm kävi paremmin kuin 4.5mm. Kaatopanos aina viiteenkymppiin. Pakkasen kestoa tuntuu löytyvän ainakin kaatotehon perusteella. Kuuluu vakioreperttuaariin. Nitrosta on kyllä tullut kova haastaja, ensi talvi näyttää. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
huntteri92 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 25 Hei 2006 Viestejä: 46 Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 07.09.2006 15:56 Viestin aihe: |
|
|
5.2 käy useimmiten paremmin kuin 4.5 12 kaliiberisen piippuun koska 5.2 menee limittäin piipussa mutta 4.5 milliset menee rinnatusten ja sitten kun ne runttaantuu supistajaan niin haulet sinkoilee mihin sattuu. testattu ja todettu  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
juhatapio Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Elo 2005 Viestejä: 2803 Paikkakunta: eteläpohjanmaa
|
Lähetetty: 07.09.2006 16:51 Viestin aihe: |
|
|
| Halloo Koiruuden leukaluu, onko sulla samanlainen haulinviskuukone kun mulla, tarkotan että onko kolomen tuuman pesällä?? itellä justiisa testihommat meneillään ja benelliin tuntuu käyvän paukku kun paukku melkein mutta "rooninki" on näköjään rantumpi paukulle, justiisa tännään ammuin supremet läpi 3.3mm haulilla ja se kyllä tekas tosi kivan kuvion oikiastaan molemmista suppareista niin fullista kuin impmodistakin, full oli tosi keskusvoittonen elikkä tarkan pojan paukku mutta toinen anto tosi hienon tasasen kuvion elikkä tuli luottopaukku, no, sitten iha vertailun vuoksi pätkästiin kuvio tuolla hevishotilla, no, sehän ei ollu hyvä mutta sillä oli hirmunen läpäsy elikkä ku tuolle löytäsi hyvän supparin nii sehän olis sama vaikka haulia oliski puolet vähempi ku tuolla näyttääpi tulevan suojanpuolellekin reikää elikkä yhellä haulilla kaks reikää, kylläpä yllätti uus paukku vanhan metsurin tehollaan, muuten tuo gold huntteri on ollu sellanen pyssy että ihan sama mitä tunkee piippuun, mustaruutipaukusta mythokseen ja skeettipaukusta slugiin niin aina on toiminu ja toimii, laatupeliä ovat!! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tikkamies ***
|
Lähetetty: 07.09.2006 17:34 Viestin aihe: |
|
|
Minä tunnustan myös omistavani tuollaisen Goldin. Tuota paljon palstatilaa sanutta remarin Nitro magnumia käytän kettuhommissa ja tuota Winsun Supremea myös. Olen melko laajasti testaillut tuota havelikkoa vähän kaiken laisilla paukuilla. _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
juhatapio Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Elo 2005 Viestejä: 2803 Paikkakunta: eteläpohjanmaa
|
Lähetetty: 07.09.2006 17:39 Viestin aihe: |
|
|
| Kuinka tikka, ookko parempaa paukua löytäny kun nuo, meiltäpäin en ennää löynny nitroa joten ampumati jäi mutta kiva olis kuiteski possauttaa nuoki nii tietäs vähä minkämoisia liennevät?? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tikkamies ***
|
Lähetetty: 07.09.2006 17:45 Viestin aihe: |
|
|
En ihan saman tasoista ominaisuuksiltaan mutta lähellä kuvion puolesta ja läpäisyssäkin jäädään vaan vähän. Mikäs haulikoko kiinnostaa eniten ?Kokeilleppas hubertuksen Max 50 3.25mm ja Rotweilin Magnumia myös 3.25mm ja sitten sellaista paukkua kuin Sellier&bellot Golden Eagle . Saa samalla 42.5g latauksella niin 70mm kuin 76mm hylsyssä . Noilla on ammuttu eräitäkin kettuja ja rusakoita syysaikaan . 3.5-4mm haulilla olen kokeillut ja ampuu saman laisen kuvion molemmilla hauleilla. 4mm on sitten tietenkin hieman harvempi mutta loistava kuvio kuitenkin. _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|