Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
kuulapää78 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2006 15:29 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Onko sinulla muuten aseeseen mitään muuta supistajaa, kuin tuo extrafull?
Jotkut supersuppeat nimittäin käyttäytyvät joskus melkoisen erikoisesti.
Esimerkiksi half tai kolmevarttinen saattaa antaa raakasti parempia kuvioita mitä nuo. |
en ole viä kerenny ostaan, ase on ollut minulla vasta 10vuotta  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Apple ***
Liittynyt: 25 Tou 2005 Viestejä: 1236 Paikkakunta: Lapland, home of the lap dance.
|
Lähetetty: 22.08.2006 15:31 Viestin aihe: |
|
|
Ohessa kuva Winsun 64g latauksesta haulikoolla 6. Ammuttu kalkkunasupistimella (.675) 35m:n päästä. Koitappa saada tiheämpi 4mm:n haulilla.
Kyseistä yhdistelmää en käytä missään jahdissa, kunhan kikkailin... _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vortex Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2006 15:37 Viestin aihe: |
|
|
kuulapää78 kirjoitti: | tutkippa asiaa vähän tarkemmin, sillä eri haulikokojen käyttäytyminen vaihtelee eri supistajissa.... voin tossa syksyllä ampua pahvitauluun jos kerlkiän 4 koolla ja esim 2 koolla remingtonin heavy magnumeja ja ottaa kuvan ja laittaa tänne |
Laita ihmeessä kuva!
Hae myös optimaalinen supistus samalle matkalle noille 4 koon hauleille ja ammu sillä myös 2 koon hauleja. Kumpikohan tekee paremman kuvion?
Kiitos dublee oikaisusta, pikku laskuvirhe...  _________________

Viimeinen muokkaaja, Vortex pvm 22.08.2006 15:47, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kuulapää78 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2006 15:44 Viestin aihe: |
|
|
kunhan sanoin mitä käytän lintumetsällä ja mitkä minulla toimivat ja en edelleenkään tarvi 4 koon hauleja mihinkään koska pyitä en metsästä ja metsoa en noilla uskalla ampua. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vortex Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2006 15:48 Viestin aihe: |
|
|
Ei vaan väitit, että 4mm hauleilla saa aikaiseksi paremman peiton kuin 3mm hauleilla. _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kuulapää78 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2006 15:56 Viestin aihe: |
|
|
Vortex kirjoitti: | Ei vaan väitit, että 4mm hauleilla saa aikaiseksi paremman peiton kuin 3mm hauleilla. |
Lämpimästi suosittelen optikolla käyntiä, nimen omaan puhuin remingtonistani extrafull supistajalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 22.08.2006 15:59 Viestin aihe: |
|
|
Onko se metto niin pelottava elukka, ettei sitä uskalla 3,3 mm haulilla ampua? 2,7 mm on tullut mettot alas ihan huoletta noin 20-25 metrin matkoilta ja vaikka esim. viime syksynä mentiin tietometolle koiran seisonnalle, niin 3 mm oli silti piipussa ja pysyi. Eikä pelottanut yhtään. Metto kenttään 25 - 30 metrin päästä.
Kyllä minä ymmärrän tuon hyvän peiton ko. aseessasi mutta logiikkaa en. Mitä ihmeen järkeä on käyttää kanalintumetsillä extrafull -supistajaa alle 30 metrin matkoille? Kuvio on kapea ja tiukka kuin neitsyen pimppi. Semmosella sitten ammutaan lyhyille matkoille... en jummarra. Paljon fiksumpi on hakea väljemmällä supistuksella suurempi kuvio ja pienellä haulilla hyvä peitto, sillä upotus noille matkoille riittää varmasti.
Mutta pakko ei ole. Ei kun vaan seuraavat 10 vuotta samalla kaavalla... _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Viimeinen muokkaaja, Rastinsahi pvm 22.08.2006 16:06, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kuulapää78 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2006 16:02 Viestin aihe: |
|
|
Rastinsahi kirjoitti: | Onko se metto niin pelottava elukka, ettei sitä uskalla 3,3 mm haulilla ampua? 2,7 mm on tullut mettot alas ja vaikka esim. viime syksynä mentiin tietometolle koiran seisonnalle, niin 3 mm oli silti piipussa ja pysyi. Eikä pelottanut yhtään. Metto kenttään 25 - 30 metrin päästä. |
Alkusyksystä ehkä tulee alas. Olen koittanut pariinkin kertaan 14kesäisenä ampua meton loppusyksystä pienillä hauleilla ja höyhenet on vaan pöllähtäny ja metso lentänyt tiehensä ja tod.näk. kuollut vammoihinsa myöhemmin. ja sanoin etten 4.lla ampuisi se on 3.1mm 3.3.lla voisin läheltä harkita
Viimeinen muokkaaja, kuulapää78 pvm 22.08.2006 16:04, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vortex Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2006 16:03 Viestin aihe: |
|
|
kuulapää78 kirjoitti: | Lämpimästi suosittelen optikolla käyntiä, nimen omaan puhuin remingtonistani extrafull supistajalla. |
Hmmm... Mitäköhän sinulle pitäisi suositella?
kuulapää78 kirjoitti: | Plaah... Minulla ainakin remingtonilla tulee tihein ja tasaisin kuvio koolla 1ja0, eli miksi käyttäisin pienempiä hauleja joilla huonompi läpäisykyky ja peitto hä? |
|
 |
kuulapää78 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2006 16:07 Viestin aihe: |
|
|
Vortex kirjoitti: | kuulapää78 kirjoitti: | Lämpimästi suosittelen optikolla käyntiä, nimen omaan puhuin remingtonistani extrafull supistajalla. |
Hmmm... Mitäköhän sinulle pitäisi suositella?
kuulapää78 kirjoitti: | Plaah... Minulla ainakin remingtonilla tulee tihein ja tasaisin kuvio koolla 1ja0, eli miksi käyttäisin pienempiä hauleja joilla huonompi läpäisykyky ja peitto hä? |
|
niin.. puhuin remingtonistani. mutta tietysti sinä olet oikessa olet varmaan ampunut satoja ellet tuhansia metsäkanalintuja 3mm hauleilla ja sen lisäksi vielä tunnet minunkin haulikkoni itseäni paremmin. Kysehän oli panoksista jota käytätte ja suosittelette ja minä käytän remington heavy magnumia koossa 2-0 ja ne toimii mulla ja suosittelen muitakin kokeilemaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Himometsästäjä Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.08.2006 17:00 Viestin aihe: |
|
|
kyllä 3mm 36g mehto tulee hyvin alas alkusyksystä jos ei liian kauas kokeile mutta loppusyksystä on paljon vaikeampaa. Itse yleensä käytän mieluiten SB:n 3,5mm minimagnumia tai sitten 4mm vihtavuoren ukkometso-magnumia loppusyksystä (tai no, oikeastaan koko syksyn jos mettoa etitään ja jahdataan).
Ja sehän on niin että jokaisen haulikolle tietty panos toimii niinku pitääkin, mutta toisessa haulikossa se ei sitten toimi ollenkaan. _________________ Kahda en vaihda ja toinen on suora puhe... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
762-39 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2006 18:06 Viestin aihe: |
|
|
Teerelle olen käyttänyt 3,0-3,5 mm haulikokoa, isommista ei ole kuin haittaa koska kuvio menee liian harvaksi.
Metsoa en uskalla ampua 3mm hauleilla muutaman huonon kokemuksen jälkeen ... no, eihän sitä muutenkaan saisi ampua suoraan takaapäin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ari K Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2006 19:02 Viestin aihe: |
|
|
Eipä tulisi ihan heti edes mieleen käyttää koon 0 tai 1 hauleja kanalintujahdissa. Vielä vähemmän tulisi mieleen väittää, että pienemmillä (esim koko 5) hauleilla tulee haavakoita enemmän...
Tietysti jos tarkoitus on räiskiä ylipitkille matkoille toivoen jonkun ison haulin ehkä osuvan, niin sitten... Olettekos muuten ajatellut moniko lintu on jäänyt ketuille lennettyään vahingoittumattoman näköisenä tiehensä iso hauli sisäelimissä? Kannattaisi ehkä ottaa selvää mihin haulikon tappavuus perustuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kuulapää78 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2006 19:13 Viestin aihe: |
|
|
Ari K kirjoitti: | Eipä tulisi ihan heti edes mieleen käyttää koon 0 tai 1 hauleja kanalintujahdissa. Vielä vähemmän tulisi mieleen väittää, että pienemmillä (esim koko 5) hauleilla tulee haavakoita enemmän...
Tietysti jos tarkoitus on räiskiä ylipitkille matkoille toivoen jonkun ison haulin ehkä osuvan, niin sitten... Olettekos muuten ajatellut moniko lintu on jäänyt ketuille lennettyään vahingoittumattoman näköisenä tiehensä iso hauli sisäelimissä? Kannattaisi ehkä ottaa selvää mihin haulikon tappavuus perustuu. |
Ja sun kannattais lukea kunnolla ennen kun alat pätemään. kenenkä haulikko käy milläkin koolla parhaiten. mulla esim. no 2 hauleilla eli 3.5mm extrafull supistimella todella tiheä kuvio 40m saakka kun no 4 heittää haulit minne sattuu.noita no 5 eli 2.9 en kelpuuttaisi kuin pyyjahtiin. Kuinka pitkä metsästyskokemus sinulla on? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
App Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2006 19:47 Viestin aihe: |
|
|
Luepas Kuulapää vielä kerran seuraava teksti ettei tartte jankata siitä "sinun remarista helvetin tiukalla supistajalla"
Rastinsahi kirjoitti: |
Kyllä minä ymmärrän tuon hyvän peiton ko. aseessasi mutta logiikkaa en. Mitä ihmeen järkeä on käyttää kanalintumetsillä extrafull -supistajaa alle 30 metrin matkoille? Kuvio on kapea ja tiukka kuin neitsyen pimppi. Semmosella sitten ammutaan lyhyille matkoille... en jummarra. Paljon fiksumpi on hakea väljemmällä supistuksella suurempi kuvio ja pienellä haulilla hyvä peitto, sillä upotus noille matkoille riittää varmasti.
Mutta pakko ei ole. Ei kun vaan seuraavat 10 vuotta samalla kaavalla... |
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|