| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
kuhnakakkonen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.04.2026 06:42 Viestin aihe: |
|
|
Nyt keksin
Toiselle ruokinnalla niin ei hukkakauran suhteen ole kovinkaan suurta riskiä koska sieltä on kahden kilometrin matka lähimmälle pellolle missä nyt siemenviljaa voisi viljellä.
Toinen ruokintani sijaitsee kyllä lähellä peltoa mikä ei ole vuokrattu metsästykseen. Kaiken lisäksi vuokraamattomuuden syy ei liittynyt mihinkään metsästykselliseen asiaan vaan oli kaukaa haettu henkilöasia.
Nythän voin luvata maanomistajille että lopetan kauralla ruokinnan jos maat vuokrataan metsästystarkoitukseen  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kaffeetauko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.04.2026 07:05 Viestin aihe: |
|
|
| kuhnakakkonen kirjoitti: |
Kieltämättä on absurdia että viljelijä itse antaa viljaa riista ruokintaan mikä kasvattaa viljelyksille haitallisia eläimiä sekä tuo riskin rikkakasvien suhteen.
|
Viljelijä tietää että ne kuitenkin ruokkii elukoita niin antamalla puhdasta viljaa jossa ei ole rikkakasveja, niin se vähentää riskiä riistan levittämälle hukkakauralle |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kuhnakakkonen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.04.2026 07:48 Viestin aihe: |
|
|
| kaffeetauko kirjoitti: | | kuhnakakkonen kirjoitti: |
Kieltämättä on absurdia että viljelijä itse antaa viljaa riista ruokintaan mikä kasvattaa viljelyksille haitallisia eläimiä sekä tuo riskin rikkakasvien suhteen.
|
Viljelijä tietää että ne kuitenkin ruokkii elukoita niin antamalla puhdasta viljaa jossa ei ole rikkakasveja, niin se vähentää riskiä riistan levittämälle hukkakauralle |
Ei se viljelijä kovin herkästi puhdasta viljaa anna riistaruokintaan. Kerran yksi kaveri laski suoraan siilosta säkkeihin puhdasta viljaa mistä minä häkellyin ja aloin toppuuttelemaan.
Myöskin kerran välillisesti jäsen tarjosi esiputsarijätettä koko seuralle minkä puheenjohtajaviljelijä kielsi koko homman.
Mutta onhan Kärkkäisellä maissia parisen kymppiä säkki matkoineen. Parisataa kiloa olen viljaa aina ilmoittanut riistanhoitoilmoitukseen. Kärkkäisen maissilla se tekisi noin parisataa euroa. Eihän se paljon hyvään harrastukseen ole. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.04.2026 08:01 Viestin aihe: |
|
|
tolla kahdellasataa saa jo tonnin sitä kauraa, suoraan siilosta  _________________ Running target! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|