| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.04.2025 07:08 Viestin aihe: |
|
|
Tällaista itsekkin joskus lukenut vaan ei ole tullut käytettyä nykyisin.
Useita vuosia sitten tehtiin vaneriveneet mihin hain maaliliikkeestä jotain teollisuusmaalia pikku purkkiin. Veli osti joitain pohjamaalia ja sen päälle jotain mitä lie. Mulla tuo vihreä teollisuusmaali pystynyt yllättävän hyvin vaikka koko ajan taivasalla ollut. Veljellä maali kuoriutunut lähes kokonaan.
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
wingmaster Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Tam 2005 Viestejä: 826 Paikkakunta: perämeren rannikko
|
Lähetetty: 24.04.2025 10:55 Viestin aihe: |
|
|
| Wikke kirjoitti: | | wingmaster kirjoitti: | | Katsoin hiihtokauden jo taputelluksi niin pyyhkäsin Lärvisen halenneet ja hilseilleet kyljet epäkeskolla puhtaaksi. Mikähän maali siihen kannattais vedellä pintaan? Oliko täällä vastaavan operaation tehneitä ja onko maalaus pitänyt? |
Kaveri tuon: https://www.tokmanni.fi/vene-ja-lasikuitumaali-topcoat-1-kg-6411690004010 kanssa joku aika sitten restauroi hiihtimensä, vaikka silloin vähän epäiltiin alttiutta halkeiluun suksen joustaessa, mutta näin ei käynyt. siisti liukas pinta. |
Jo vain tuotahan tulikin lasikuituvene rojektiin ostettua valmiiksi niin sillähän voisi sipaista jos kerta hyvä lopputulema ollut. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.04.2025 15:33 Viestin aihe: |
|
|
| Erittäin tärkeää ettei vesi pääse sisään....kannattee tarkkoa ja liimata myös ruuvit |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
rausku Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.04.2025 23:14 Viestin aihe: |
|
|
| Uretaaniliimaa olen viimevuodet käyttänyt ja taitaapa ainakin åsnes valmistajana suositella kyseistä liimaa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Marlin Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.11.2025 05:48 Viestin aihe: |
|
|
Onko suosituksia kumpi sidemalli toimii paremmin 250/270 metsäsuksien kanssa: Xplore vai Rottefella BC?
Tarkoitus olisi vaihtaa 200 pitkät Karskit ja Finngrip Easy siteet kunnollisiin kamoihin ettei tarvi antaa kavereille liikaa tasoitusta etenemiskyvyssä  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.11.2025 07:15 Viestin aihe: |
|
|
| Eikös tuo xplore ole uudempi ja parempi. Myös kestävämpi. Varmaan myös parempi hallita suksea kun sarana ei ole varpaiden edessä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Marlin Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.11.2025 17:47 Viestin aihe: |
|
|
On se ainakin uudempi ja kalliimpi, kai myös parempi. Olisi kiva kuulla kokemuksia metsästyskäytössä ettei tule hutiostosta.
Jos joku on käyttänyt bc monoja ja palannut sen jälkeen huopavuorisaappaiden käyttäjäksi niin monojen ongelmista olisi myö mukava kuulla juttua. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
rausku Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.11.2025 01:48 Viestin aihe: |
|
|
BC monoissa ainoa tietämäni ongelma on se kärkiraudan irtoaminen pohjasta.
Harvinaista,mutta mahdollista.Paljon noita on retkikuntakäytössä ollut ilman ongelmia.
75mm monoista taas on pohjia katkeillut joka samoin harvinaista.Itsellä sekä armeijan erä että bc siteita käytössä tilanteen mukaan.Alfa outback bc monot pari talvea nyt olleet ja on lämmin ja tilava kenkä omaan jalkaani. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
heisj Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.11.2025 02:18 Viestin aihe: |
|
|
Eipä ole ollut bc:n kanssa ongelmia. Parit sukset ja yhdet monot hiihtänyt loppuun yksillä siteillä. Mettäsuksea lyhyempi käytössä mutta maasto ja käyttö aika rajua suksille/siteille.
Xplore kiinnostaisi kyllä kokeilla, ehkä seuraavan mononvaihdon yhteydessä pitää jo harkita. Pari vuotta sitten valikoima oli aika vaatimaton verrattuna nykyiseen. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
ttimonen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.11.2025 04:34 Viestin aihe: |
|
|
Minä olen siinä ymmärryksessä että Xplore olisi parempi laskuhommiin, NNN-BC taas perus hiihtoon.
Mulla menee nyt tilaukseen Alpinan monot ja NNN siteet. Monoihin sitten perässä säärystimet lisäksi jos meinaa tulla lumen kanssa ongelmia. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.11.2025 06:24 Viestin aihe: |
|
|
| ttimonen kirjoitti: | Minä olen siinä ymmärryksessä että Xplore olisi parempi laskuhommiin, NNN-BC taas perus hiihtoon.
Mulla menee nyt tilaukseen Alpinan monot ja NNN siteet. Monoihin sitten perässä säärystimet lisäksi jos meinaa tulla lumen kanssa ongelmia. |
Vahva veikkaus että xplore parempi maastosukseen. Ei kuitenkaan valmista latua lykitä kuin Mieto.. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
ttimonen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.11.2025 06:34 Viestin aihe: |
|
|
| Patruuna kirjoitti: | | ttimonen kirjoitti: | Minä olen siinä ymmärryksessä että Xplore olisi parempi laskuhommiin, NNN-BC taas perus hiihtoon.
Vahva veikkaus että xplore parempi maastosukseen. Ei kuitenkaan valmista latua lykitä kuin Mieto.. |
En nyt valmista latua tarkoittanutkaan vaan lähinnä maastohiihtoa jossa ei niin lasketa tuntureita samalla. Näistähän löytyy esim Youtubesta paljon vertailuja ja mietteitä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.11.2025 08:15 Viestin aihe: |
|
|
| ttimonen kirjoitti: | | Patruuna kirjoitti: | | ttimonen kirjoitti: | Minä olen siinä ymmärryksessä että Xplore olisi parempi laskuhommiin, NNN-BC taas perus hiihtoon.
En nyt valmista latua tarkoittanutkaan vaan lähinnä maastohiihtoa jossa ei niin lasketa tuntureita samalla. Näistähän löytyy esim Youtubesta paljon vertailuja ja mietteitä. |
Minun mielestä maastossa tarvii juurikin sitä suksen hallintaa. Veikkaan että hiihto ominaisuudet on molemmissa todella hyvät. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.02.2026 13:13 Viestin aihe: |
|
|
Mitäs luistovoidetta noihin Stumpyihin kannattaa laittaa, jotta luistaisivatkin jotenkin. Pitokarvaan vissiin sitä mehiläsvahaa, mutta miten muu pohja?
Jotakin REXiä varmaan passaa laitella? _________________ Passkan vastaanottamisen ja tyhmien/vitttumaisten ihmisten sietokykyni alkaa lähestyä pohjalukemiaan - Purra |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
rausku Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.02.2026 01:13 Viestin aihe: |
|
|
| Nesteluistoja varmaan kannattaa suosia.Rex G41 lienee kulutuskestävimpiä noista. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|