Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
eräweikko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.01.2006 15:07 Viestin aihe: |
|
|
Piti tulla voimaan tän vuoden alusta, mutta ei oo mitään varmaa kuulunu. On semmoinen kuin tuossa Maaseudun Tulevaisuuden artikkelissa kerrottiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
1hunter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.01.2006 16:29 Viestin aihe: joo-o |
|
|
Ei muuta kun kasapukeilta vaan ampumaan.... johan on uudistus
Kyllä siinä nyt ikäihmiset turvaa hirvestystään. _________________ Ampuminen on sitte herkkä laji |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
SANKI Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.01.2006 21:15 Viestin aihe: |
|
|
Olis kyllä mukava saada tietää kuka muutoksen pannut alulle ja minkä vuoksi vai onko vain tärkeää saada joku muutos johonkin suuntaan. Toisaalta suuri osa hirvistä ammutaan seisovaan eläimeen käyttäen tukena tornin kaidetta, puun kylkeä, oksanhankaa tms. _________________ Herne jo puolillaan nenässä |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
1hunter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.01.2006 23:24 Viestin aihe: jep |
|
|
Itsellä on kaikki hirvet olleet juoksussa/liikkuvia . Ei ole vislauksetkaan auttaneet joten juoksuun on joutunut lasauttamaan. _________________ Ampuminen on sitte herkkä laji |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 03.01.2006 00:32 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on ollu neljästä elukasta yks kävelevä yks juokseva ja kaks seisovaa. _________________ Herne jo puolillaan nenässä |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kalle-- Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.01.2006 13:50 Viestin aihe: |
|
|
itse olen ainaki kuullu että ammuttais vaan muutama laukaus pieneen seisovaan tauluun 75m eikä liikkuvaa ollenkaan.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vortex Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.01.2006 14:14 Viestin aihe: |
|
|
kalle-- kirjoitti: | itse olen ainaki kuullu että ammuttais vaan muutama laukaus pieneen seisovaan tauluun 75m eikä liikkuvaa ollenkaan.  |
Älä viitti!  _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kalle-- Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.01.2006 14:38 Viestin aihe: |
|
|
kylläkyllä. se taulu on kuulemma todella pieni  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
fange Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 1325 Paikkakunta: Inarista etelään
|
Lähetetty: 03.01.2006 14:44 Viestin aihe: |
|
|
samassa topikissa on jo ekalla sivulla infoa uudesta ammuntakokeesta  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 03.01.2006 17:26 Viestin aihe: |
|
|
joo, kuulemma kokoluokkaa "v.i.t.u.n.täi". _________________ Herne jo puolillaan nenässä |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kettu ***
|
Lähetetty: 03.01.2006 20:03 Viestin aihe: |
|
|
SANKI kirjoitti: | joo, kuulemma kokoluokkaa "v.i.t.u.n.täi". |
Joo. Ei siihen osu edes hiekkapussituelta sairaalan sängyltä Vaikeaa, vaikeaa. Pitää helpottaa vielä lisää. Yrityksiä pitää saada tehdä enemmän, muutenhan kaikki eivät pääse läpi ja mitä siitäkin nyt sitten tulisi? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RätsäKiller ***
|
Lähetetty: 03.01.2006 20:41 Viestin aihe: |
|
|
Siis tuleeko tää uus ammuntalaki tosiaan voimaan. Luin äskön koko topicin enkä saanu selvyyttä asiaan. Isä käväs tuossa ja sano että ammutaan 100 metrin päässä olevaan pieneen, olikohan tuo halkasialtaan 23 senttiä olevaan tauluun kuusi kertaa asennosta mistä hyvänsä. Lieneekö tuokin huhu puhetta vai onko asia tosiaan näin? Jos on niin ei kyllä kokeesta luulis vaikeaa tulevan.
( Sanon minä joka en ole koskaan kiväärillä ampunu)  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 03.01.2006 21:38 Viestin aihe: |
|
|
Kaikki muut keinot aseen tukemiseen oli vissiin sallittu paitti sitä ei saanu vetää ruuvipenkkiin metrin varrella kiinni . Ohi ampumisen pelko saattaa joillakin ehkä nousta aika suureksi ja lisätä ylimääräistä tärinää, sillä mikä olisikaan häpeällisempää ja kevyttä kenttäv.ittuilua aiheuttavampaa kuin ampua tuelta ohi. _________________ Herne jo puolillaan nenässä |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mäykkynen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.01.2006 22:37 Viestin aihe: |
|
|
eihän tuo nykynen oikeestaan palvele metsästys tilanne ammuntaa ollenkaan vai kuka suolaa hirveen metsässä 75m tossa vauhdissa? liikkuvaa hirveä tossa vauhdissa ampuisin vain jos oisin tai toinen passi mies jo tuikannut. _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Hirvikoiramies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.01.2006 00:45 Viestin aihe: |
|
|
RätsäKiller kirjoitti: | Siis tuleeko tää uus ammuntalaki tosiaan voimaan. Luin äskön koko topicin enkä saanu selvyyttä asiaan. Isä käväs tuossa ja sano että ammutaan 100 metrin päässä olevaan pieneen, olikohan tuo halkasialtaan 23 senttiä olevaan tauluun kuusi kertaa asennosta mistä hyvänsä. Lieneekö tuokin huhu puhetta vai onko asia tosiaan näin? Jos on niin ei kyllä kokeesta luulis vaikeaa tulevan.
( Sanon minä joka en ole koskaan kiväärillä ampunu)  |
minulle on puhuttu 75 metristä 22 cm kokoiseen tauluun 2+2 tai 3+3 laukausta.kaikki ampumatyylit sallittu(kuten myös metsässä on kaikki tyylit sallittu)
Asetta ei saa lukita mihinkään penkkiin.
Siis tämä on virallisesta lapusta lainnattu(ei tosin aivan pilkun tarkasti) _________________ Terroristien kanssa EI neuvotella!!
Viestieni sisältö on vain tämän foorumin käyttöön. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|