Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6248 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 22.08.2022 17:48 Viestin aihe: |
|
|
Mitäs tuollainen Mitsubishin Pajero kestää kilometrejä? 2007, 3.2L. Uskaltaako vielä ostaa vai onko jo herranhaltuun pelejä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 3115
|
Lähetetty: 22.08.2022 23:55 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | Mitäs tuollainen Mitsubishin Pajero kestää kilometrejä? 2007, 3.2L. Uskaltaako vielä ostaa vai onko jo herranhaltuun pelejä? |
Käsittääkseni kestää ihan kohtalaisen hyvin. Se on tyypillistä, että kannattaisi suosiolla käyttää imukanavat auki, putsata ja poistaa egr käytöstä ettei sotke enää, mutta koskee toki käytännössä kaikkia nykyajan dieseleitä. Paljon on kuitenkin noissa mitsun koneissa aiheuttanut jumppaa nuo tukkoiset imukanavat. Olen varmaan tähän ketjuun aikaisemmin spekuloinut noita tyypillisiä ongelmia, kun oli todella lähellä että katselen itselle sellaisen. Ostamatta kuitenkin jäi, kun otin asiaksi ja kävin koeajamassa kaikki vähänkään kunnollista maasturia muistuttavat vaihtoehdot 2000-luvun puolelta ja muutaman vanhemmankin mitä oli alle 40 tuhannen tarjolla. Lopulta päädyin hankkimaan disco 3 lantikan ja nyt alkaa olla vuosi yhteistä taivalta takana. Ei ole vielä temppuillut ja vajaa vuorokauden vanha leima paperissa. Mitään isompaa remonttia ei ole tarvinnut tehdä, toki jonkin verran maksoi vaihdattaa kaikki voimansiirron öljyt liikkeessä ja lastuttaa. Minusta tuossa alle 10 autossa kohtasi hinta, ajettavuus, sisätilat, maasto-ominaisuudet ja kunto. Aika näyttää miten pitkään tuo lopulta kalisee. Mitsu oli isolle miehelle todella ahdas kuskin paikalta ja ajettavuudeltaan kieltämättä melko traktori. Uudemmat cruiserit oli ihan kohtuu asiallisia, mutta aivan poskettoman hintaisia. Disco 4 oli ajettavuudeltaan, sisätiloiltaan ja hinnaltaan ikään ja kilometreihin nähden todella houkutteleva, mutta sen verran oli epäilyksia lantikoita kohtaan, että päätin ottaa reilu puolet pois hinnasta ja aloittaa tutustumisen vanhemmalla mallilla. Ei tipu korkealta, jos alle 10 auto lahoaa käsiin. Tähän mennessä olen ollut niin tyytyväinen, että uusimmat disco 4 on vahvasti listalla seuraavaksi autoksi sitä odotellessa, että rahat riittää uusimman mallin hybrid defenderiin. Jos tuo kalisee hyvin vielä seuraavat 4-5 vuotta, niin sen voisi päivittää 10 vuotta uudempaan disco 4, elleivät nyt väkisin aja tuota diesel autoilua niin kalliiksi, ettei siinä ole enää mitään järkeä. Sitten kun uutta defenderiä saa hybridinä alle 40, niin pitää alkaa ja tosissaan harkitsemaan kalliimpaan vaihtamista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6248 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 24.08.2022 12:30 Viestin aihe: |
|
|
^Joo, taitaa se olla parempi että ihailee noita 300k ajettuja Mitsuja vaan kuvista. Pihaan ei sellaista kannata raahata. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
22-250 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2005 Viestejä: 257 Paikkakunta: Suomi
|
Lähetetty: 27.08.2022 09:33 Viestin aihe: Pahero |
|
|
Minä uudisti omaani 15 v tuoreempaan vm. 2005 Pajeroon 3,2 tid koneella. Ruoste hommat kerralla kuntoon ja pidemmät jouset alle. Vuosi ollut metsästys käytössä ja hyvältä tuntuu. Edelliseen Pajeroon nähden painoa tuli aika paljon lisää mikä nyt tietysti on miinusta. Muuten ajettavuus on paljon parempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
EIVA Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Maa 2013 Viestejä: 3358 Paikkakunta: Itä-Suomi
|
Lähetetty: 27.08.2022 12:30 Viestin aihe: |
|
|
Pistin yli 700 000 km ajetun pajeron kiertoon ja alle 21 vuotta nuorempi crv.
Ajelin töissä kahdella pajerolla reilut miljoona km. Ajettavuus nyt ei mikään erinomainen mutta metsäteillä ja venäjän kinttupoluilla varsin käyttökelpoinen, tekniikan kestävyydeltään erittäin varma esim. lantikoihin verrattuna, remonttikulut km-määriin nähden olemattomat, ongelmana epäonnistunut runkorakenne, vanhemmiten vaatii hitsausta ennen katsastuksesta läpimenoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kömy Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Hel 2008 Viestejä: 852
|
Lähetetty: 27.08.2022 13:03 Viestin aihe: |
|
|
Montako kansiremppaa oot joutunu tekemään? _________________ Kyllähän se kuula lentää! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
EIVA Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Maa 2013 Viestejä: 3358 Paikkakunta: Itä-Suomi
|
Lähetetty: 27.08.2022 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Tähän viimeiseen yhden 350 000:ssa ja aiempaan en ehtinyt 500 000:n tehdä ainuttakaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6248 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 27.08.2022 20:13 Viestin aihe: |
|
|
No p3rkele. Pitääkö sitä sitte palata takas suunnittelupöydälle runkkarin suhteen 😂
Tuollainen 2007 ja 302tkm maksaa 10k€.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5547
|
Lähetetty: 15.09.2022 21:28 Viestin aihe: |
|
|
Mitäs metsästäjät pitävät kumeinaan jotta kestää. Taas löyty reikä. Tuntuu että tämä jokavuotinen juttu vaan kiihtyy. Tänävuonnaki jo toinen.
Autona siis neliveto farkku. Lantikassa alko kestämään ku laitoin pakunrenkaat. Ei vaan taia oikeen toimia farmarissa. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 3115
|
Lähetetty: 15.09.2022 21:49 Viestin aihe: |
|
|
Bf goodrich all terrain. Vähän voi sattua silmään farkun alla, mutta hyvin on toiminut citymaastureista oikeisiin maastureihin ja pakuihin. Kestää varmasti pikku kivet. Jos ottaa liikaa silmään, niin jotain miedompi kuvioista all terrainia tai vaikka bf trail terrainia voisi kokeilla. Olettaisin että nuo kaikki on paremmin suojattuja mitä perus maantie kumit. Minä en ainakaan ole havainnut merkittävää eroa äänessä enkä kulutuksessa, jos pysytään saman kokoisissa renkaissa. Voi siinä pieni ero olla molemmissa, etenkin jos johonkin huippu renkaisiin vertaa, mutta niin olematon ero, että en ole pistänyt merkille. Mud terrain ääntää sitten jo eri reippaasti maantieajossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hanzzi Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Mar 2005 Viestejä: 826 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 16.09.2022 06:49 Viestin aihe: |
|
|
Juu, AT:tä alle. On niitä muitakin kuin Goodrightit. Mutta menee niistäkin kivi läpi ku sopivasti sattuu. 10-kankaiset jos löytää niin on huolettomat, onko jo sitten kivirengas, en muista. Kaivoksilla ja louhoksilla käytössä, mutta ajominaisuudet onkin sitten astetta huonommat kuin AT:ssa.
Onkohan nuo pakurenkaat 10 kankaisia? Ja se Ply-asteikko ei ilmeisesti tarkoita kankaiden lukumäärää vaan on vain luokitus. Generalin AT:t on 8-ply ja meni kivi läpi kolmantena kesänä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5547
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6248 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 21.09.2022 08:53 Viestin aihe: |
|
|
Jbear kirjoitti: | Mitäs metsästäjät pitävät kumeinaan jotta kestää. Taas löyty reikä. Tuntuu että tämä jokavuotinen juttu vaan kiihtyy. Tänävuonnaki jo toinen.
Autona siis neliveto farkku. Lantikassa alko kestämään ku laitoin pakunrenkaat. Ei vaan taia oikeen toimia farmarissa. |
Laitoin Sorentoon alle Nokian Rotiiva HT. Ajo-ominaisuudet joka alustalla parani heittämällä, eikä tarvitse pelätä särkymisiä. Toki kulutuskin nousi Nokia SUV malliin verrattuna puolisen litraa. Samalla vaihtui renkaan halkaisijakin 19 --> 18 tuumaan ja profiili 55 --> 60.
Harmi vaan että tuo malli on ilm. lopetettu. Hyvällä säkää löytää vielä vanhaa varastoa kuten itsekin löysin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Samamies Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Hei 2019 Viestejä: 132
|
Lähetetty: 21.09.2022 08:56 Viestin aihe: |
|
|
Joo. Avensis alkoi käydä ihmeellisesti.. jakopäällä oli ajettu vain 40000 ja siitä puuttui hammas ja oli aivan loppuun ajetun näköinen. Itse epäilen edelleen, että liike jätti hihnan vaihtamatta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
slapvete Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 06 Lok 2020 Viestejä: 42
|
Lähetetty: 05.11.2022 15:50 Viestin aihe: |
|
|
Viimeisen parin vuoden aikana on ollut kolme jahtiautoa. Liksa kun ei ole kuin Ollilalla niin tulee piestyä menemään ns. budjettiruoskilla.
Ekana oli Kia Sorento 2006, diesel, 348k ajettu. Jenkkityylinen laiva automaattilootalla. Mikäs sillä oli huristellessa siirtymät vakkarinopeudensäädin päällä. Leppoisaa. Maastohommissa ja talvella taas aika onneton takavetoisena, ja neliveto tietenkin rentoutui. Veikkaisin jakolaatikon booreja. Ei ehtinyt verstaalle vaikka purkuosakin löytyi, koska katalysaattori pöllittiin ja pajalta parin kuukauden päästä tullessa bongattiin, että perhana, takarungossa alkaa olla pyörän ripustusten kohdalla ihan silminnähtävää reikää ja molemmin puolin. Ja suuttimissakin ehti olla ongelmia. Läksi edukkaasti harrastushenkisemmille. South Korea, never again.
Sitten tuli Suikka Grand Vitara 2004, 192k, bensa. Pirteä peli ja pikkuisempana ihan eri peli maastossa kun Söör Rento. Ja neliveto laitetaan päälle kepillä, ei napilla. Hauska ajettava. Maavara kuitenkin aika nahkea korottamattomana, ja takaperä alkoi ääntää; ei ollut kuitenkaan rikki kun tarkastettiin. Ongelmana myös kulutus, en meinannut saada oikein millään Iso-Vitskua menemään alle 12l/100 km. Näillä bensan hinnoilla ei persaus kestänyt enää merivettä, ja Suikka kiertoon.
Nyt alla Nissan Terrano 1998, diesel, 231k. Nämähän ovat legendaarisia Pajeron veroisia mätäpesäkkeitä, mutta tähän oli jo lattia tehty uusiksi. Muutenkin kohtalaisen siisti. Koputtelin rungonkin läpi ja sekin vaikutti ehjältä. Tilaa on ja kulutus maltillisempi, about 8.5 l/100 km menee matkassa kun ei leiki Gerhard Bergeriä. Ostamisesta parin viikon jälkeen ilmaantui kettumainen vika, nopeusmittari huusi kuin hyeena kun mentiin yli 70 km/h. No, tusina ruuveja irti, mittaristo käteen ja voitelua liberaalisti niin hiljeni. Hommasin varamittariston kumminkin kun maksoi interwebzissä purkuosana 30 € rahteineen. Terraario menee maastossa kyllä hyvin, semmoiset paikat missä Suiza tai Köyhien Ihmisten Auto olisi jo kaivannut nelivetoa päälle, menee vielä takavetohommina. Ajettavuus on hiukan traktori, mutta se oli tiedossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|