OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Dacia Duster
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9505

LähetäLähetetty: 14.04.2022 17:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko noista uusista kellekkään kertynyt kokemuksia?
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17155
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 14.04.2022 19:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Isäukolla on, suutin räjähti 1500km ja uusittiin kaikki, muuten ei mitään kuulunu huonoo.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9505

LähetäLähetetty: 14.04.2022 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Isäukolla on, suutin räjähti 1500km ja uusittiin kaikki, muuten ei mitään kuulunu huonoo.


Mistä moottorista kyse?

Itseäni lähinnä kiinnostaa TCe koneiset.
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7323

LähetäLähetetty: 14.04.2022 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Latvajärvi kirjoitti:
Jaa, nyt taitaa olla liki 190tkm ja 7 vuotta takana 4wd dieseli dusterilla. Ihan ylivoimaisesti huolettomampia autoja mitä mulla on ollut, tosin tämä on ollut ensimmäinen uutena ostettu.

Koiranluita, raidetankoa ja alapalloja yms normaalia kuluvaa on kertaalleen vaihdettu, ei mitään isompaa ainakaan vielä, normaalit huollot tehty liikkeessä.



Tuo kai on sitä nykymeininkiä, eli alapallot ja raidetangot huoltovaihetaan 150 tkm välein. Mistä lie johtuu ?

Mulla oli hetken aikaa -98 carina jossa mittarissa 510 000. Ei ollu vaihettu alapalloja eikä raidetankoja. Iskunvaimentimet ja jarrupalat on tojotissa kuluvia osia, loput on vikoja.

Jos sanoo tuollaista autoa huolettomimmaksi niin minkälainen rellu onkaan ollut aiemmin. Eiku niin , ooppeli tietenkin.

Ei, ei ole mulla tojotaa eikä tule. Jos en nyt Camryyn innostu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5488
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 14.04.2022 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Mulla oli hetken aikaa -98 carina jossa mittarissa 510 000. Ei ollu vaihettu alapalloja eikä raidetankoja. Iskunvaimentimet ja jarrupalat on tojotissa kuluvia osia, loput on vikoja.

Niin, kumpi se on parempi? Vaihdellaan iskunvaimentajia vai alapalloja?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7323

LähetäLähetetty: 14.04.2022 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Lainaus:
Mulla oli hetken aikaa -98 carina jossa mittarissa 510 000. Ei ollu vaihettu alapalloja eikä raidetankoja. Iskunvaimentimet ja jarrupalat on tojotissa kuluvia osia, loput on vikoja.

Niin, kumpi se on parempi? Vaihdellaan iskunvaimentajia vai alapalloja?


Ei ne kyllä ole toisiansa poissulkevia vaihtoehtoja. Vaimentimet kuluu sen mukaan millainen tie ja kuinka raskas auto.

Mulla on nyt auto jossa raidetangonpäät ja etuvaimentimet 180 tkm. Alapallot 200 tkm. Takatukivarsien ulommat puslat 240 tkm. Koiranluitten alemmat nivelet 280 tkm. Nivelet maksaa 12-90 €/kpl. Vaimentimet parisataa/pari. Vikoja nuo on, ei kuluvia osia, jos tojotalasien läpi kattelee. Muutenhan ne on kuluvia osia. Jarrupaloja ei ole vaihettu vaikka raskas auto ja 340 tkm mittarissa. Jotain positiivista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7323

LähetäLähetetty: 14.04.2022 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähä sama ku oli noita diisseligolffeja/jettoja vm 1979-1985. Kuskinpuoleinen vetonivel särkyi aina. Sitä en lukenu viaksi ku nivelen pysty vaihtaan parkkipaikalla ilman että oli edes tunkkia tai että ois tarvinnu ottaa rengasta irti. Parikytä minuuttia siihen meni. Eli vähemmän ku öljynvaihtoon. Ja sehän oli suunnittelumoka folkkarilta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17155
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 14.04.2022 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
Isäukolla on, suutin räjähti 1500km ja uusittiin kaikki, muuten ei mitään kuulunu huonoo.


Mistä moottorista kyse?

Itseäni lähinnä kiinnostaa TCe koneiset.


1.5 bensa
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5488
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 14.04.2022 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Ei ne kyllä ole toisiansa poissulkevia vaihtoehtoja. Vaimentimet kuluu sen mukaan millainen tie ja kuinka raskas auto.

Ei se nyt ihan noinkaan ole. PersCorollissa meni aikanaan 10 tkm ajolla iskarit. TaksiVolvossa ajeltiin 350tkm ennen akuuttia vaihtotarvetta. Monessa muussa merkissä mennään sen 150-200tkm ihan kohtuu vaimennuksella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1763

LähetäLähetetty: 14.04.2022 23:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
Isäukolla on, suutin räjähti 1500km ja uusittiin kaikki, muuten ei mitään kuulunu huonoo.


Mistä moottorista kyse?

Itseäni lähinnä kiinnostaa TCe koneiset.


Eikös näistä bensa koneisista pikkuturboista ole jakoketjuja venynyt?
Liekö palkanneet volkkarilta rellulle suunnittelijan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1763

LähetäLähetetty: 14.04.2022 23:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
Isäukolla on, suutin räjähti 1500km ja uusittiin kaikki, muuten ei mitään kuulunu huonoo.


Mistä moottorista kyse?

Itseäni lähinnä kiinnostaa TCe koneiset.


Eikös näistä bensa koneisista pikkuturboista ole jakoketjuja venynyt?
Liekö palkanneet volkkarilta rellulle suunnittelijan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26803

LähetäLähetetty: 18.06.2022 12:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä uutta 1.3bensa turposta. Ja kokemuksia yleensäki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15900

LähetäLähetetty: 06.09.2022 12:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin näyttämässä Dusteria konttorilla, 150 tkm nyt takana. Yllättäen tuli hylky, toisen takapyörän jarru laahaa. Dynamometrissa kuitenkin aika asiallisesti 2,0/2,2, käsijarru 1,7/1,8. Oli muutakin sanottavaa, toisen etusumuvalon lasissa halkeama (taitaa olla muovia). Miten näistä korjauskustannuksista voi selvitä näin enenrgiakriisin keskellä.

Renkaissa on jotain 3 mm pintaa, katselin läpi ennen katsastusta, ilolla voi todeta että ihan tasaisesti oli kaikki kuluneet, koko pinnalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Huh 2014
Viestejä: 2383

LähetäLähetetty: 06.09.2022 14:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

late2 kirjoitti:
Kävin näyttämässä Dusteria konttorilla, 150 tkm nyt takana. Yllättäen tuli hylky, toisen takapyörän jarru laahaa. Dynamometrissa kuitenkin aika asiallisesti 2,0/2,2, käsijarru 1,7/1,8. Oli muutakin sanottavaa, toisen etusumuvalon lasissa halkeama (taitaa olla muovia). Miten näistä korjauskustannuksista voi selvitä näin enenrgiakriisin keskellä.

Renkaissa on jotain 3 mm pintaa, katselin läpi ennen katsastusta, ilolla voi todeta että ihan tasaisesti oli kaikki kuluneet, koko pinnalta.


Takajarrut laahaa yleisimmin siksi että kevyissä jarrutuksissa ei takajarrujen osat liiku yhtään ja siksi alkavat jumittaa. Nyt kun jumivat niin ei auta kuin ottaa auki ja laittaa osat liikkuvaan kuntoon. Sitten käytännöksi nykäistä käsijarru päälle aina kun auto jää parkkiin. Vaikkei muuten tarvitsisikaan.
_________________
Eksyvä ei tietä kysy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
webram
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Tou 2005
Viestejä: 705

LähetäLähetetty: 06.09.2022 15:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vielä kun runttaat jalkajarrun pohjaan samalla kun vedät kässärin, niin silloin myös jarrusyliterit liikkuvat.
Toinen hyvä tapa on ennen jokaista liikkelle lähtöä painaa jarru pohjaan, niin liikkeet säilyy.
Molempi parempi!🤗
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Seuraava
Sivu 15 Yht. 17

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com