Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5824 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 30.12.2021 23:39 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | Ei kannate yleistää |
Ei varmaan voi, mutta 3×VW, 2×Audi, 3XMB ja 1×BMW kokemuksella ei ikinä enää tälle markille moisia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35360
|
Lähetetty: 31.12.2021 08:47 Viestin aihe: |
|
|
Huyndai Terracano näkyy olvan jopa edullinen kun muihin vastaaviin vertaa, ei kuitenkaan kovin yleinen, miten linee varaosien saanti ja luotettavuus.
CRV olisi kyllä varteenotettava vaihtoehto. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5824 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 31.12.2021 09:01 Viestin aihe: |
|
|
Olin joskus Terracanoa hankkimassa. Nimenomaan varaosien saatavuus oli kehnoa ja myös vaihdelaatikossa oli joku perustavaa laatua oleva ongelma. En ostanut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35360
|
Lähetetty: 31.12.2021 09:27 Viestin aihe: |
|
|
Jotain tällaista aloin epäillä koska hinnat ovat selkeästi muita vastaavia edullisempia. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 31.12.2021 09:46 Viestin aihe: |
|
|
Dieseli Crv:ssä oli johonkin vuosimalliin asti ongelmia hiukkasloukun kanssa.
Kaikki miun tuntemat crv kuskit ovat olleet tyytyväisiä autoonsa. Tai ainakaan kukaan ei ole pahemmin moittinut, paitsi se, kenenkä hiukkasloukku meni tukkoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
masoni Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2014 Viestejä: 426 Paikkakunta: siilinjärvi
|
Lähetetty: 31.12.2021 10:16 Viestin aihe: |
|
|
Pajero vm.04 ollut 3 vuotta ja on tehnyt vaikutuksen 3,2 diecel.
En tiennyt pajeroista mitään ennestään,ostin ns. sian säkissä.Maasto sekä maantie ominaisuudet erinomaiset.
Vikalista tosi lyhyt vaikka ajettu kaikkiaan 450 000.Jarruhommia ja tukivarsia...Ihme kyllä ei pahemmin ruostetta...Vielä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5824 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 31.12.2021 10:28 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Jotain tällaista aloin epäillä koska hinnat ovat selkeästi muita vastaavia edullisempia. |
Tilasin viimeksi Sorennon etunavat Virolaisesta liikkeestä. Maksoivat kotiin toimitettuna 168€. Motonetissä olisi sama satsi ollut 218€ ja kotikylän harakirillä 270€.
Internjietti helpottaa kyllä noiden harvinaisempienkin osien kanssa, kunhan jaksaa kollata.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15659
|
Lähetetty: 31.12.2021 10:57 Viestin aihe: |
|
|
olavikuulapää kirjoitti: | Dieseli Crv:ssä oli johonkin vuosimalliin asti ongelmia hiukkasloukun kanssa.
Kaikki miun tuntemat crv kuskit ovat olleet tyytyväisiä autoonsa. Tai ainakaan kukaan ei ole pahemmin moittinut, paitsi se, kenenkä hiukkasloukku meni tukkoon. | Hiukkassuodattimeen on puhdistusaineita. Koen olevani Dacian kanssa riskiryhmässä kun tulee ajettua aika lyhyitä pätkiä. Käyttääkö joku noita puhdistusaiheita ennaltaehkäisevästi, kokemuksia eri laaduista ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 31.12.2021 12:26 Viestin aihe: |
|
|
Crv:n hiukkaspönttö on kuulemma liian takana, eikä tahdo lömpö riittää polttoon. Uudemmissa (en muista vuosimallia, että missä) vika korjattu siirtämällä pönttöä edemmäksi.
Tuosta puhdistusaineesta olisi kiva kuulla kokemuksia.
Meilläkin yhdessä autossa moinen viritys ja kuitenkin pieni pelko perssiissä, että tukkeutuu, vaikka kilometrejä kertyy kohtuullisesti.
Ohjekirjassa oli maininta, että jos vuotuinen ajomäärä jää alle 4000km, on hiukkasloukku puhdistettava huollon yhteydessä.
Viisammat varmasti tietävät, että suoritetaanko tuo huollon yhteydessä tehty puhdistus jollakin ohjelmalla tapahtuvalla poltolla, vai miten.
Käy late kysymässä Dacian huollosta, että mitä maksaa. Luulisi sen ainakin olevan varmempi systeemi, kuin ne polttoaineen sekaan tulevat litkut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5824 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 31.12.2021 12:29 Viestin aihe: |
|
|
Minä heitätin W211 hiukkaspöntön sisukset pois ja hitsautin pönton kasaan. Vieläkös noin voi tehdä, vai narahtaako siittä katsastuksessa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mky Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Tam 2005 Viestejä: 724
|
Lähetetty: 31.12.2021 14:14 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | olavikuulapää kirjoitti: | Dieseli Crv:ssä oli johonkin vuosimalliin asti ongelmia hiukkasloukun kanssa.
Kaikki miun tuntemat crv kuskit ovat olleet tyytyväisiä autoonsa. Tai ainakaan kukaan ei ole pahemmin moittinut, paitsi se, kenenkä hiukkasloukku meni tukkoon. | Hiukkassuodattimeen on puhdistusaineita. Koen olevani Dacian kanssa riskiryhmässä kun tulee ajettua aika lyhyitä pätkiä. Käyttääkö joku noita puhdistusaiheita ennaltaehkäisevästi, kokemuksia eri laaduista ? |
Kerran viikossa tien päälle ja antaa vähän happea koneelle (kone normilämmöissä) niin auto regeneroi pöntön itse jos parametrit (esim. paine-eroanturi) niin ehdottaa.
Oikea öljy on elinehto DPF:lle ACEA C1 - C4.
Korjaamoilla on yleensä mahdollisuus ns. pakkopolttoon OBD:n kautta.
Jos kuitenkin pönttö tukkeutuu, niin tuhkan voi pestä pois jossakin DPF-korjaamolla.
En ole omaani mitään puhdistusaineita käyttänyt, ja hyvin raksuttaa 270tkm. Tosin pakkopolttoja olen tehnyt kun itellä on siihen merkkikohtainen ohjelma. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35360
|
Lähetetty: 31.12.2021 14:24 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkäs tuo "hapen antaminen" koneelle tapahtuu, ittellä kun ei ole mitään käsitystä nykymoottorien metkuista?
Hiukan kallistumassa (alustavasti) tuohon bensa CRV:n kun dieseleissä tuntuu olevan jos mitä kippuroita. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5824 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 31.12.2021 14:30 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Mitenkäs tuo "hapen antaminen" koneelle tapahtuu, ittellä kun ei ole mitään käsitystä nykymoottorien metkuista?
|
Eukko ajaa 30km duunimatkaa, jossa muuten k-nopeus 60kmh, paitsi 5 km pätkä välissä motaria. Oon sille sanonut aina että sillä välillä ei kannata kolmosta suurempaa pykälää juurikaan käyttää, että paikat puhdistuu.
Happea = kierroksia/kaasua/lämä tiskiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 31.12.2021 14:33 Viestin aihe: |
|
|
Happea ja polttoinetta, eli oikean jalan nilkka suoraksi. Toisinsanoen kierrosta koneelle, että hiukkaspönttö lämpenee ja suorittaa polton.
Ohjekirjassa oli meilläkin jotkut ohjeet, kuinka pitäisi ajaa, jos hiukkasloukku antaa viitteitä tukkeentumisesta. Tietyillä kierroksilla, joku km-määrä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35360
|
Lähetetty: 31.12.2021 14:35 Viestin aihe: |
|
|
Ok. selvisi, jotenkin tuntuvat nämä uudem,mat vehkeet hiukan monimutkaislle mutta jos siitä tuolla pääsee niin ei isokaan haitta. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|