Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
iivariiso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.06.2020 09:37 Viestin aihe: |
|
|
Ei meilläkään ole vihainen kun pääsee nuuskimaan mutta pelkää vastaan tulevia koiria kiitos naapurin piskien. Heti kun pääsee lähemmäs nuuskimaan niin rauhoittuu. Ei ole syönyt paria pikku puudeliakaan jotka on hyökänneet pihalta kesken lenkin ärhentelemään kun ovat irrallaan olleet. Ja toki oma virhe oli pentuaikana kun pöljänä annoin sen tehdä tuttavuutta vastaantulevien koirien kanssa. No itellehän tuo on ollut harjoittelukoira ja jos toisen joskus laitan niin sitte viisaampana uuteen nousuun. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jahtireppu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.06.2020 15:44 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Heikkona hetkenä ajattelin kokeilla muuta rotua vaihtelun vuoksi, mutta kyllä nyt taas kiittää luojaansa etten vaihtanut. |
Mihin meinasit heikkona hetkenä langeta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 02.06.2020 15:51 Viestin aihe: |
|
|
Punanuttuun. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.06.2020 04:29 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Punanuttuun. |
Kyllä meillä pysyi punanuttukkin pihapiirissä. Enemmän luotin siihen että punanuttu pysyi pihassa kuin nykyinen seisoja. Se oli toki maalla ja tämä taajamassa, ettei ole uskaltanut antaa edes mahdollisuutta näin pienellä pihalla. Sen verran ärhäkkä muille koirille ja suosittu lenkkipolku kulkee takapihan reunaa, että siellä alkaisi tulla reikiä välittömästi jos karvanaama pääsee pihalla irti. Sinällään erikoinen tapaus, että kotipihalla reuhaa kaikille ohikulkijoille ja remmissä lenkillä pitäisi tappaa kaikki vastaan tulijat. Ei kuitenkaan välitä juurikaan pihoissa räksyttävistä koirista ja metsällä vapaana ei kiinnosta muut koirat yhtään. Remmissäkin menee nätisti esim näyttelyissä, tai koiratreeneissä, kun paikalla on paljon koiria. Saattaa kyllä silti välillä joku ratas lyödä tyhjää ja yrittää sännätä jonkun kimppuun täysin varoittamatta, mutta pääosin rauhallinen ja välinpitämätön. Minusta ei ole aivan kaikki kotona korvien välissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jahtireppu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.06.2020 08:51 Viestin aihe: |
|
|
Jaa tommosiako ne punaturkit on.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.06.2020 11:18 Viestin aihe: |
|
|
Ai koulutettavissa olevia älykkäitä koiria? Juuri sellaisia ne on. Ei niitä kestä kovin kovalla kädellä kouluttaa, mutta oppivat kyllä. Oppiihan ne metsälläkin seuraamaan isännän menemisiä, joten miksipä eivät oppisi pysymään kotona pihapiirissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jahtireppu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.06.2020 13:13 Viestin aihe: |
|
|
Eikun tuommosta äkkiarvaamatonta menoa meinasin. Ei oo kokemusta itellä niistä, mutta en pitäs ihmeenä, vaikka joskus tulis. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.06.2020 13:38 Viestin aihe: |
|
|
En tiedä muista, mutta mulla on huumori aika loppu noihin koiriaan edes pihassa vapaana pitäviin ihmisiin. reiluun kuukauteen on nyt kolmesti tullut irtokoira pihasta perään, kerran meni tappeluksi ja siitä eläinlääkärille.
Ja vaikka on kuinka kiltti puuudeli, niin ei se ole oikein kivaa kun juokset ohi ja koira hyökkää jostain perään. Viimeksi eilen olin varmasti tosi ikävä yhdelle mökkiläisnaiselle joka juoksi koiraansa kiinni meidän peräsätä. _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21375 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 04.06.2020 14:45 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen vain kateellinen siitä että en omaa samaa arvomaailmaa. Toivoisin että minullekkin olisi tärkein ominaisuus että sen lisäksi jotta koira laukkoo päättömästi pitkin mettiä alle 100m säteellä minusta mettäreissulla ollessa, sitä voisi pitää vapaana pihassa. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.06.2020 17:43 Viestin aihe: |
|
|
Sellaisella koiralla saattaisit ehtiå metsällekin, etkä märistä täällä kun ei ole aikaa
Uskotko muuten että se koiralaumasi siellä pihan perällä toivoo samaa? _________________ Savo suureksi.
Viimeinen muokkaaja, RiUDE pvm 04.06.2020 17:47, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.06.2020 17:46 Viestin aihe: |
|
|
Sigamees kirjoitti: | En tiedä muista, mutta mulla on huumori aika loppu noihin koiriaan edes pihassa vapaana pitäviin ihmisiin. reiluun kuukauteen on nyt kolmesti tullut irtokoira pihasta perään, kerran meni tappeluksi ja siitä eläinlääkärille.
Ja vaikka on kuinka kiltti puuudeli, niin ei se ole oikein kivaa kun juokset ohi ja koira hyökkää jostain perään. Viimeksi eilen olin varmasti tosi ikävä yhdelle mökkiläisnaiselle joka juoksi koiraansa kiinni meidän peräsätä. |
Meillä auttaa se, että asuu riittävän korvessa. 10 vuoteen on kutsumatta taikka ilmoittamatta etukäteen käynyt kerran puolalainen taulukauppias ja kerran ilmakuvakauppias. 1,2km on lähimmälle julkiselle tielle. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21375 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 04.06.2020 19:42 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Sellaisella koiralla saattaisit ehtiå metsällekin, etkä märistä täällä kun ei ole aikaa
Uskotko muuten että se koiralaumasi siellä pihan perällä toivoo samaa? |
No en minä keväällä ja kesällä jahtaisi millään koiralla. Jahtikaudella on kohtuudella koirille kyllä aikaa järkätty. Ei toki joka päivä mutta kohtuudella. Kuitenkin viime syksynäkin taisi parikymmentä hirveä tulla omille koirille ja joku supikin vaikka supit erittäin vähissä onkin. Ja oli sitä joku karhutyökin. Toki toivoisin että saisi olla jahdissa joka päivä. Sitä mahista ei tahdo olla kyllä. En näe itselle mitään käyttöä esim seisojalla tai spanielilla tms. Kaiken saman riistan saa ilman koiraakin kiintiöön saakka. Itselle koirat on apuja toimintaan mikä ei onnistu kunnolla ilman koiraa. Esim suurriistajahti tai vaikkapa kettujahti jne. En ottaisi ainuttakaan hirvikoiraa jos saisin helpommalla hirviä jotenkin muuten. Tai jos karhun saisi isommalla mahiksella jotenkin muuten kuin koiran avulla. Tykkään jahdata koirilla kyllä mutta erityisen hienoa on se että koira mahdollistaa jotain jännittävää. Itse en ottaisi etelään jalostettua erikoiskoiraa lehtokurppajahtiin koska itseä ei kiinnosta se erityisesti. Otan mieluummin kymmeniä tuhansia vuosia tänne hioutuneen metsästyskoiran, joka vastaa niitä tarpeita mitä itsellä on ja mitä perinteisesti suomessa on ollut. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.06.2020 19:52 Viestin aihe: |
|
|
Onhan se perinnettä aikanaan sekin, että autolla jahdataan gepsin opastamana tottelemattomia ja isännästä viisveisaamattomia "kovat riistaveret" omaavia koiria aamusta yöhön 😀 ei kiitos. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.06.2020 21:36 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Sigamees kirjoitti: | En tiedä muista, mutta mulla on huumori aika loppu noihin koiriaan edes pihassa vapaana pitäviin ihmisiin. reiluun kuukauteen on nyt kolmesti tullut irtokoira pihasta perään, kerran meni tappeluksi ja siitä eläinlääkärille.
Ja vaikka on kuinka kiltti puuudeli, niin ei se ole oikein kivaa kun juokset ohi ja koira hyökkää jostain perään. Viimeksi eilen olin varmasti tosi ikävä yhdelle mökkiläisnaiselle joka juoksi koiraansa kiinni meidän peräsätä. |
Meillä auttaa se, että asuu riittävän korvessa. 10 vuoteen on kutsumatta taikka ilmoittamatta etukäteen käynyt kerran puolalainen taulukauppias ja kerran ilmakuvakauppias. 1,2km on lähimmälle julkiselle tielle. |
Jotain tollasta se nainenkin eilen mumisi, että ei oo näkyny ihmisiä viikkoon. Ei oikeestaan kiinnosta, koira on irti ja poissa tontilta.
Mitä tulee koiran toimintaan, niin ite olen kyllä tuholan linjoilla. Koira on jahtiapu, ei ne hirvet ja ketut nouse orteen, jollei koira irtoa miehestä. Metällä ollessa koiran homma on juosta, ei mun. _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.06.2020 22:54 Viestin aihe: |
|
|
Niin kettukoiran, ja hirvikoiran. Ei kaikkien.
Se herättää kovasti tunteita tämäkin homma, kuten kiinnipitoaika. Tänä keväänä siitä on mutistu yllättävän vähän, olisko metsästäjä lehden jutulla osuutensa. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|