Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jaska-59 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.11.2005 02:01 Viestin aihe: maastonvärinen lumipuku talvella |
|
|
mistä löytää kangasta tai valmiita lumipukuja talvelle jossa on esim.risukuvio ym. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Novaman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.11.2005 09:36 Viestin aihe: maastopuku |
|
|
Eikö talvella maastouttamisasuksi riitä jo valkoiset housut ja tumma pusero. Olen kuullut juttuja talvisodan ajoilta, että silloin siirryttiin koko valkoisesta lumipuvusta puolilumipukuun(eikä vain syystä malli Cajander). Naureskelin silloin noita juttuja(en ihan talvisodan aikana).
Koko lumipukuhan on silloin hyvä kun maataan hangessa. Liikuttaessa lumisessa metsässä, niin alaosan valkoinen ja yläosan tumma on lienee paras yhdistelmä. Yläosan tumma sulautuu puiden runkojen ja kuusien oksiin. _________________ Varis on aina haulipanoksen arvoinen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Dubai-Kain Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kasi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.12.2005 11:12 Viestin aihe: |
|
|
Itse ostin Ylivieskasta Kärkkäiseltä 35 e, Pakattu pussiin takki ja housut.
Ei vettyvää kangasta. Kokoja löytyi hyvin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Dubai-Kain Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.12.2005 20:09 Viestin aihe: |
|
|
Ei muuten ole kummoinenkaan homma tehdä itse. Ostaa kangaskaupasta metritavaranana valkoista lakanakangasta, ei maksa montaakaan euroa. Sitten pyytää äitiä/tyttöystävää/vaimoa, jos homma luonnistuu niin tekee itse, ompelemaan siitä sopivankokoisen kuoriasun.
Jos tuntuu, että yksivärinen valkea loistaa talvisesta metsästä liian hyvin, niin maalaa tussilla tai joillakin väreillä siihen haluamaansa kuviota.
Tässä omani itse tehty "lumicamo" -asu
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
hankipoika Vieras
|
Lähetetty: 03.12.2005 20:15 Viestin aihe: Re: maastonvärinen lumipuku talvella |
|
|
jaska-59 kirjoitti: | mistä löytää kangasta tai valmiita lumipukuja talvelle jossa on esim.risukuvio ym. |
jotkut metsästysasut ovat toiselta puolelta maastonvärisiä ja toiselta valkoisia.. eli käännettävä asu. kaverilla on sellaanen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
a.paaaho Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Lok 2005 Viestejä: 237 Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 04.12.2005 12:17 Viestin aihe: |
|
|
^vähän liiankin tuttu tollainen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jaa_kko
|
Lähetetty: 15.12.2005 23:32 Viestin aihe: |
|
|
Tuo lakanakangas ei ole oikein hyvä. kun se vähän kastuu niin kaikki alla olevat vaatteet näkyy läpi tosi hyvin eikä se näytä enää valkoiselta. Sen pitää olla jotain paksumpaa tai sellaista joka ei kastu, mutta toi ei ole hyvä. on kokemusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sauernisti Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 404 Paikkakunta: Lounais-Suomi
|
Lähetetty: 16.12.2005 21:05 Viestin aihe: Re: maastonvärinen lumipuku talvella |
|
|
hankipoika kirjoitti: | jaska-59 kirjoitti: | mistä löytää kangasta tai valmiita lumipukuja talvelle jossa on esim.risukuvio ym. |
jotkut metsästysasut ovat toiselta puolelta maastonvärisiä ja toiselta valkoisia.. eli käännettävä asu. kaverilla on sellaanen |
Tunnetaan myös kusikakkosina _________________ Piú avanti da sempre |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jazka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.12.2005 21:32 Viestin aihe: |
|
|
Mulla löytyy semmonen käännettävä puku enkä kyllä oo tyytyväinen siihen ''lumipukuun'' siitä näkyy se maastokuvio läpi eikä se kangas ole tarpeeksi valkoinen vaan ennemminkin harmahtava..
Lisäksi se takki on vähän liian pieni ettei sinne mahdu tarpeeksi vaatetta alle talviselle kelille.. muta syksyllä kyllä menee maastopukuna loistavasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
masuli Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.12.2005 17:50 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkäs tuo tussilla laitettu väri eikö lähe pesussa/kastuessa laajenemaan tai muuten tuhraannu?
Itellä meinaan kesällä ostettu uus täysin valkoinen puku johon meinasin jo laittaa tussilla "risuja" mut tuli vaan mieleen tuo pysyvyys. Päädyin lopulta ompelemaan pukuuni jokusen mustan kankaanpalan ikäänkuin 3D puvuksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Meikäläinen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.01.2006 18:18 Viestin aihe: |
|
|
Kun kääntöpuvuista oli puhetta...
toinen puoli valkea ja toiselle puolelle ommeltu maasto-reikä-kangasta.
|
|
|